تشخیص کرونا با استفاده از یک روش شیرین

به گزارش آموزشگاه ما، محققان دانشگاه اوهایوی آمریکا در تازه ترین مطالعات خود از یک راه شیرین برای تشخیص بیماران کرونایی بدون علامت استفاده کردند.

تشخیص کرونا با استفاده از یک روش شیرین

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی خبرنگاران به نقل از مدیکال اکسپرس، محققان دانشگاه استانی اوهایو در پی داوطلبانی هستند تا در یک مطالعه نو شیرین شرکت نمایند.

محققان در پی حدود 3000 شرکت نماینده هستند تا هر روز به مدت 90 روز یک تکه آب نبات سفت را بو نموده و مصرف نمایند تا علائم کووید-19 را آنالیز نمایند.

شرکت نمایندگان برای گزارش طعم و مزه و شدت طعم برنامه ای را به این شکل طراحی می نمایند که اگر فرد کاهش را به هر دو معنا گزارش کند، پیامی دریافت می نماید که باید قرنطینه گردد و آزمایش کووید-19 انجام دهد.

بر اساس انتشار خبری استان اوهایو، این مطالعه برای یاری به تشخیص موارد مثبت احتاقتصادی در افراد بدون علامت ایجاد شده است.

کریستوفر سیمونز، یکی از رهبران پروژه و دانشیار علوم و فناوری مواد غذایی گفت که افراد هشت ساله و بالاتر می توانند شرکت نمایند. سایر شرایط شامل عدم تشخیص مثبت کووید در 3 ماه گذشته، عدم از دست دادن بوی غیر مرتبط با کووید-19 است و آن ها باید به اینترنت و تلفن هوشمند دسترسی داشته باشند.

سیمونز گفت: آب نبات وسیله نقلیه ای واقعا عالی و بسیار مقرون به صرفه است. فرستادن آن نیز به سهولت انجام می گردد و واقعا کار نظارت بر بو و طعم یک نفر را انجام می دهد.

سیمونز گفت او و دو نفر دیگر در تیمش حدود 500 دانشجو، کارکنان و اعضای هیئت علمی استان اوهایو را جذب نموده اند و اکنون در حال باز کردن این مطالعه برای جامعه هستند.

بر اساس این انتشار، سیمونز پس از یک سفر به اسپانیا، هنگامی که او و خانواده اش در مارس 2020 آزمایش کرونای مثبت داشتند، حس بویایی خود را از دست داد. او متوجه نشد که بویایی اش را از دست داده است تا زمانی که نتوانست طعم نوشیدنی ای را که هنگام بازگشت به کلمب خورده بود بچشد.

ارتباط بین آب نبات و کووید-19

سیمونز گفت در ژانویه، تیم تحقیقاتی استان اوهایو یاری اقتصادی 305000 دلاری از مؤسسه ملی بهداشت دریافت کرد تا استراتژی های ساده ای را ایجاد کند که می تواند به شناسایی افرادی که به طور بالقوه به ویروس آلوده هستند، یاری کند.

این تیم بعلاوه شامل سوزان تراورز، زیست شناس طعم، استاد علوم زیستی در کالج دندانپزشکی است و کای ژائو، دانشیار متخصص گوش و حلق و بینی در کالج پزشکی که در بویایی یا حس بویایی تخصص دارد.

سیمونز گفت این سه محقق بخش اول مطالعه را در آوریل انجام دادند، زمانی که شرکت نمایندگان را با و بدون کووید با استفاده از آب نبات و روش های دیگر مانند حس بویایی یا ارزیابی یک باره دارو آزمایش کردند.

سیمونز می گوید: ما فقط ایده هایی را مطرح می کردیم که چگونه می توانیم یک کار را توسعه دهیم. مردم مایلند این کار را چندین بار در طول سه ماه انجام دهند.

استفاده از آب نبات راستا های حس بویایی ارتونازال (به وسیله بینی) و رترونازال (به وسیله پشت گلو) را فعال می نماید که به افراد امکان می دهد بدانند چه چیزی را می چشند. این دو راستا نسبت به جوانه های چشایی در زبان دیگران، حس ظریف تری از آنچه مردم واقعا مصرف می نمایند، می دهند.

هشت طعم آب نبات سخت به وسیله باترفیلدز، یک شرکت فراوری آب نبات سخت مستقر در کارولینای شاقتصادی که از سال 1924 فعالیت خود را شروع نموده است، فراوری شد. سیمونز گفت تکه های آب نبات هیچ رنگی ندارند، بنابراین آن ها یکسان به نظر می رسند.

او نمی خواست بگوید کدام طعم ها بخشی از این مطالعه هستند، علاوه بر شناسایی طعم و درجه بندی شدت آن، شرکت نمایندگان بعلاوه به شدت شیرینی و ترشی آب نبات در اپلیکیشن موبایل MyCap امتیاز می دهند.

او گفت: اگر بتوانیم از دست دادن حسی مرتبط با این موارد پیشرفت را مقدار گیری کنیم، می توانیم به افراد یاری کنیم شرایط مثبت کووید را شناسایی نموده و برای مدتی در خانه بمانند تا به این طریق از انتشار ویروس جلوگیری گردد.

در حالت ایده آل، برای افرادی که واکسینه نشده اند، این یک راه واقعا عالی برای حداقل نظارت بر قرار گرفتن در معرض احتاقتصادی و شرایط کووید است. اما حتی برای افرادی که واکسن دریافت نموده اند، مطمئنا یک شاخص قوی از شرایط مثبت کووید است.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 700

به "تشخیص کرونا با استفاده از یک روش شیرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص کرونا با استفاده از یک روش شیرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید