خبرنگاران معاون وزیر علوم: تعداد دانشجویان غیرایرانی کشور 3.2 برابر شد

به گزارش آموزشگاه ما، ایلام - خبرنگاران - معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تعداد دانشجویان غیر ایرانی که در دانشگاه های سراسر کشور تحصیل می نمایند به نسبت ابتدای دولت تدبیر و امید 3.2 برابر افزایش یافته است.

خبرنگاران معاون وزیر علوم: تعداد دانشجویان غیرایرانی کشور 3.2 برابر شد

مجتبی صدیقی روز آدینه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این تعداد در ابتدای دولت تدبیر و امید 18 هزار نفر بود که هم اکنون 58 هزار دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه های سراسر کشور تحصیل می نمایند.

وی توسعه امکانات رفاهی در دانشگاه ها را از اولویت های وزارت علوم برشمرد و اضافه نمود: 70 درصد آشپزخانه های دانشگاه ها در سال های اخیر بین 50 تا 100 درصد تجهیز و بروز شده اند.

معاون وزیر علوم یادآور شد: این وزارتخانه در کنار احداث خوابگاه های دانشجویی تازه به مسائل و معضلات خوابگاه های موجود هم با توجه به فرسودگی و قدیمی بودن بسیاری از آنها ورود نموده است.

صدیقی اضافه نمود: سال گذشته با استفاده از منابع صندوق رفاه دانشجویی، دانشگاه ها و یاری های خیرین به نسبت حدود 30 درصد 100 خوابگاه قدیمی ارتقا یافت.

وی گفت: ارتقا خوابگاه ها به گونه ای است که می توان گفت به شکل زیادی بازسازی می شوند و امیدواریم دانشجویان در ابتدای سال تحصیلی تازه با امکاناتی که به شکل قابل توجه نوسازی شده است بویژه در زمینه خوابگاه روبرو شوند.

به گزارش خبرنگاران، روز گذشته هشت طرح ورزشی، دانشجویی و رفاهی دانشگاه ایلام در آیین کلنگ زنی پردیس ورزشی این دانشگاه با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان و استاندار ایلام بصورت ویدئو کنفرانس به وسیله رییس جمهوری افتتاح و کلنگ زنی شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 603

به "خبرنگاران معاون وزیر علوم: تعداد دانشجویان غیرایرانی کشور 3.2 برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر علوم: تعداد دانشجویان غیرایرانی کشور 3.2 برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید