خبرنگاران کابل: نشست مسکو و ترکیه جایگزین نشست صلح دوحه نخواهد شد

به گزارش آموزشگاه ما، تهران- خبرنگاران- وزارت امورخارجه افغانستان سه شنبه شب اعلام نمود، کنفرانس های مسکو و ترکیه که قرار است در این هفته و ماه آینده برگزار شوند، جایگزین نشست صلح دوحه پایتخت قطر نخواهد شد.

خبرنگاران کابل: نشست مسکو و ترکیه جایگزین نشست صلح دوحه نخواهد شد

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران از شبکه طلوع نیوز، وزارت خارجه افغانستان در بیانیه ای با توجه به نزدیک شدن برگزاری کنفرانس های مسکو و ترکیه از کوشش ها و حمایت کشورهای همسایه و منطقه برای تأمین صلح در افغانستان استقبال نموده و بر اهمیت ادامه این همکاری ها تأکید نموده است.

این بیانیه تاکید نمود که برگزاری مذاکرات صلح افغانستان در روسیه و ترکیه در ادامه فرایند نشست های قطر بوده و جایگزین آن نیست.

طبق بیانیه وزارت خارجه افغانستان، هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان با هیات طالبان در قطر در حال مذاکره است و این گفت وگوها در آینده نیز ادامه خواهند یافت.

وزارت خارجه ایالات متحده نیز اظهار داشت که زلمی خلیل زاد فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در نشست مسکو که قرار است در خاتمه این هفته برگزار گردد، شرکت خواهد نمود.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: خلیل زاد در منطقه و با شرکای بین المللی ایالات متحده، در صدد است تا توافق سیاسی را سرعت بخشد.

وی اضافه نمود: به عنوان بخشی از کوشش های مداوم ما برای تشویق این فرایند مهم، خلیل زاد میخواهد در نشست مسکو شرکت کند.

دفتر شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان روز سه شنبه تأیید کرد که یک هیات 16 نفره بلندپایۀ جمهوری اسلامی افغانستان به رهبری عبدالله عبدالله رییس این شورا فردا (چهارشنبه) برای شرکت در نشست مسکو، به روسیه خواهد رفت.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 379

به "خبرنگاران کابل: نشست مسکو و ترکیه جایگزین نشست صلح دوحه نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کابل: نشست مسکو و ترکیه جایگزین نشست صلح دوحه نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید