دستگاه کارواش سبز در دانشگاه رازی طراحی و ساخته شد

به گزارش آموزشگاه ما، عضو هیئت علمی دانشکده شیمی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: دستگاه کارواش سبز در این دانشگاه ساخته شده و علاوه بر مصرف بهینه آب، به تصفیه فاضلاب های خانگی و صنعتی هم یاری می نماید.

دستگاه کارواش سبز در دانشگاه رازی طراحی و ساخته شد

جهت دریافت مشاوره خدمات کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

علی اکبر زینتی زاده، عضو هیات علمی دانشکده شیمی دانشگاه رازی کرمانشاه در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه چند سالی می گردد که روی طرح کارواش سبز کار می کنم تا بتواند تا 90 درصد مصرف آب را کاهش دهد، گفت: سال گذشته این کارواش با 27 میلیون تومان سرمایه گذاری ساخته شده تا در این دانشگاه مورد استفاده قرار گیرد.

زینتی زاده اضافه کرد: سیستم کار این کارواش را بر اساس انعقاد الکترونیکی برای جداسازی ضایعات جامد و استفاده از بستر لجن شیمیایی برای جداسازی مواد شوینده موجود در آب طراحی کردیم و این دستگاه ضمن مصرف کمتر انرژی، فضای کمی را نیز اشغال می نماید و می توان روزانه تا 150 خودرو را با آن شست و شو داد.

عضو هیات علمی دانشکده شیمی دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار کرد: این دستگاه کارواش، بار ترکیبات سمی هیدروکربنی موجود در پساب های شهری را کاهش می دهد و می توان گفت علاوه بر مصرف بهینه آب به تصفیه فاضلاب های خانگی و صنعتی هم یاری می نماید.

وی درباره استفاده کارواش های سطح شهر از این تکنولوژی، بیان نمود: واقعیت این است که افراد با حداقل سرمایه به سراغ شغل کارواش می فرایند لذا استفاده از اینگونه تکنولوژی ها نیازمند همکاری شرکت آب و فاضلاب و شهرداری و اعطای تسهیلات به افراد است. به غیر از فاضلاب صنایع شیمیایی، عمده فاضلاب های تولیدی ترکیبات آلی دارند که می توان آن ها را به وسیله بیولوژیکی تصفیه کرد. هدف گذاری این طرح فاضلاب صنایع مختلف، کارخانجات لبنی، رستوران ها، بیمارستان ها و به طور کل محل هایی است که به شبکه تصفیه فاضلاب وصل نیستند.

زینتی زاده اظهار کرد: شتابزدگی در توسعه و عدم تهیه پیوست های زیست محیطی، از عوامل اصلی رشد سرمایه گذاری صنعتی در اطراف رودخانه ها است و توجه به محیط زیست و تصفیه فاضلاب از الزامات رویکرد توسعه پایدار است. ساخت این دستگاه، یک پروژه دانش بنیان دانشگاهی است و درخواست ثبت مالکیت معنوی آن را ارسال کردیم و در حال طی کردن مراحل اداری هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 76

به "دستگاه کارواش سبز در دانشگاه رازی طراحی و ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه کارواش سبز در دانشگاه رازی طراحی و ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید