ظریف به باکو، مسکو، ایروان، تفلیس و ترکیه می رود

به گزارش آموزشگاه ما، سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر وزیر امور خارجه به جمهوری آذربایجان، روسیه، ارمنستان، گرجستان و ترکیه از روز دوشنبه اطلاع داد و مسائل دوجانبه، آخرین تحولات قفقاز و آنالیز زمینه های گسترش صلح و ثبات در منطقه را از جمله اهداف این سفر ها برشمرد.

ظریف به باکو، مسکو، ایروان، تفلیس و ترکیه می رود

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) از سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در رأس هیأتی از روز دوشنبه (ششم بهمن ماه) به جمهوری آذربایجان، فدراسیون روسیه، ارمنستان، گرجستان و ترکیه و ملاقات با همتایان و دیگر مقامات این کشور ها اطلاع داد.

وی مسائل دوجانبه، آخرین تحولات قفقاز، پروژه های در دست همکاری و آنالیز زمینه های گسترش صلح و ثبات در منطقه را از اهداف این سفر خواند.

پیش از این محمدجواد ظریف از سفرش به این کشور ها اطلاع داده و گفته بود: ان شاءالله اگر هفته آینده برنامه ها درست پیش بیاید و تست کرونا ما نیز خوب بربیاید، قصد دارم به قفقاز و روسیه سفر داشته باشم. معمولا اعلام نمی کنم، ولی فکر می کنم تاریخ سفر ها به جمهوری آذربایجان، روسیه، ارمنستان و گرجستان مشخص شده است.

ظریف اعلام نمود: با ترکیه نیز مشغول تبادل نظر هستیم. شب گذشته با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت وگوی تلفنی خوبی داشتم. ان شاءالله آن را نیز مشخص می کنیم. قصدم این است به کشور هایی که می توانند برای یاری به بحران قره باغ و شرایط صلح و ثبات در منطقه همکاری نمایند، سفر کنم.

ظریف و مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه سه شنبه شب تلفنی درباره مناسبات دوجانبه به رایزنی پرداختند.

گفتنی است پیش از این سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه از سفر ظریف به مسکو اطلاع داده بود و ماریا زاخارووا سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه نیز اعلام نمود که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سه شنبه هفتم بهمن ماه (26 ژانویه) سفری به مسکو خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه مطرح نمود که وزیر خارجه این کشور قرار است در مسکو با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران درباره مسائل مختلف از جمله قره باغ کوهستانی ملاقات و رایزنی کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این (آذر ماه) قصد داشت سفری به باکو و مسکو داشته باشد که به خاطر شرکت در جلسات مربوط به بودجه این سفر به تعویق افتاد و بعد از آن ظریف در تهران میزبان همتای آذربایجانی خود بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 234

به "ظریف به باکو، مسکو، ایروان، تفلیس و ترکیه می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف به باکو، مسکو، ایروان، تفلیس و ترکیه می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید