هاب دانش، فناوری و اشتغال در دانشگاه های آذربایجان شرقی ایجاد شد

به گزارش آموزشگاه ما، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه های استان آذربایجان شرقی برای ایجاد هاب دانش ، فناوری و اشتغال وارد مرحله عملیاتی شدند.

هاب دانش، فناوری و اشتغال در دانشگاه های آذربایجان شرقی ایجاد شد

جلال شیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز و دبیر اجرائی کمیته مراکز دانشگاهی و پژوهشی ستاد اقتصاد دانش بنیان استان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در مصاحبه با خبرنگار استانهای خبرنگاران، از برگزاری دومین جلسه کمیته معاونین پژوهشی و فناوری دانشگاه های استان برای امضای موافقت نامه ایجاد هاب خدمات دانش، فناوری و اشتغال با مشارکت دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی استان آذربایجان شرقی اطلاع داد.

شیری گفت: در این جلسه مقرر شد؛ دانشگاه ها و مراکز پژوهشی خدمات فناورانه شامل خدمات فناوری، آموزشی، مشاوره، آزمایشگاه، اشتغال، تبادل فناوری و ... بر بستر سامانه دانش، فناوری و اشتغال با نام اختصاری دفا ارائه کنند.

دبیر اجرائی کمیته مراکز دانشگاهی و پژوهشی ستاد اقتصاد دانش بنیان استان اضافه کرد: طراحی و پیاده سازی سامانه دفا از شش ماه پیش با مشارکت دانشگاه تبریز و سرمایه گذاری کارگزار فناوری و تجاری سازی این دانشگاه (شتابدهنده پویان) در مدیریت امور فناوری راهبری شروع و به مرحله اجرا رسیده است؛ این سامانه با زیرساخت ها و امکانات خود قابلیت ارائه خدمات بین المللی به جامعه و فناوران و پژوهشگران را دارد و عملا بستری را فراهم می کند تا بتوان از امکانات و توانمندی های دانشگاه ها در جهت برطرف احتیاج های فناوری کشور استفاده گردد.

وی گفت: با پیوستن دانشگاه ها و مراکز پژوهشی استان، سامانه مذکور طی یک ماه آینده رونمائی و خدمات خود را به جامعه هدف ارائه خواهد کرد.

شایان ذکر است، هاب مجموعه خدمات تخصصی قابل ارائه در حوزه پژوهش، فناوری و اشتغال است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 915

به "هاب دانش، فناوری و اشتغال در دانشگاه های آذربایجان شرقی ایجاد شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "هاب دانش، فناوری و اشتغال در دانشگاه های آذربایجان شرقی ایجاد شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاب دانش، فناوری و اشتغال در دانشگاه های آذربایجان شرقی ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید