واکنش مقامات دولت نجات ملی یمن به اقدام آمریکا علیه انصارالله

به گزارش آموزشگاه ما، مقامات دولت نجات ملی یمن به اقدام خصمانه ایالات متحده مبنی بر تحریم جنبش انصارالله یمن واکنش نشان دادند.

واکنش مقامات دولت نجات ملی یمن به اقدام آمریکا علیه انصارالله

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الجهته، دکتر حسین مقبولی معاون نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در امور خدماتی و توسعه گفت که اقدام آمریکا در تحریم انصارالله و قرار دادن این جنبش در فهرست سازمان های تروریستی پیامی برای جهانیان است مبنی بر اینکه آمریکا خواستار صلح در یمن نیست.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی خاطر نشان کرد که این اقدام آمریکا رنج یمنی ها را حتی در مناطق تحت اشغال ائتلاف متجاوز سعودی دوچندان خواهد کرد و هدف آن طولانی کردن این جنگ ویرانگر و تعمیق بحران انسانی در یمن است.

دکتر مقبولی اشاره کرد، 190 سازمان بین المللی این اقدام ایالات متحده را رد کردند و تنها کشورهای متجاوز و دشمن از جمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی و رژیم آل خلیفه در بحرین این اقدام خصمانه را تایید می کنند.

به همین دلیل محمود الجنید معاون نخست وزیر دولت نجات ملی یمن گفت که دونالد ترامپ و دولت وی این اقدام را برای ایجاد اخلال در فرایند صلح در یمن انجام دادند و این نشانگر تمایل آمریکایی ها برای ادامه هرج و مرج و خونریزی در یمن است.

محمد الدیلمی وزیر دادگستری دولت نجات ملی یمن نیز گفت که هر آنچه که به انصارالله آسیب بنند دولت نجات و همه ملت یمن را تحت تاثیر قرار داده و این اقدام آمریکا در راستای تلاش برای به هم ریختن اوضاع سیاسی است.

وی تاکید کرد که قرار دادن نام جنبش انصارالله در لیست گروه های تروریستی توسط آمریکا تایید می کند که انصارالله در جهت درست برای مقابله با متجاوزانی که تحت حمایت مستقیم آمریکا قرار دارند، است.

وزیر دادگستری دولت نجات ملی یمن شرح داد جنبش انصارالله نزد همه یمنی ها محترم بوده و در خط مقدم دفاع از کشور قرار گرفته است و برای آزادی مردم فداکاری کرده است.

دکتر اسماعیل المحاقری وزیر امور حقوقی در دولت نجات ملی یمن نیز به نوبه خود گفت که اقدام آمریکا و تحریم انصارالله کاملا مغایر با قوانین بین المللی است.

وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه اعلام نمود که نام جنبش انصارالله یمن به فهرست نهادهای تحت تحریم دفتر کنترل دارایی های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه به شمار می رود، اضافه شده است.

این اقدام وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه تصمیم وزارت امور خارجه این کشور برای گنجاندن نام جنبش انصارالله یمن در فهرست سازمان های تروریستی خارجی است.

تروریستی خواندن انصارالله یمن از سوی دولت آمریکا مخالفت های زیادی را در سراسر جهان به دنبال داشته و حتی در داخل آمریکا نیز افراد و گروه هایی خواستار لغو این تصمیم شده اند.

وزارت امور خارجه آمریکا روز 22 دی ماه اعلام نمود که قصد دارد نام جنبش انصارالله یمن را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهد. مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که وزارتخانه تحت امرش تصمیم خود برای قرار دادن نام انصارالله در فهرست سازمان تروریستی خارجی را به کنگره ابلاغ کرده است.

این تصمیم با مخالفت های گسترده بین المللی و داخلی در آمریکا روبرو شد. 26 عضو مجلس کنندگان آمریکا روز شنبه در نامه ای به پامپئو نسبت به تروریستی خواندن انصارالله یمن اعتراض کردند و خواستار ارائه اطلاعات لازم برای این تصمیم شدند.

جیک سالیوان نامزد مشاور امنیت ملی در دولت جو بایدن نیز مخالفت خود را با تصمیم دولت دونالد ترامپ برای تروریستی خواندن انصارالله اعلام نمود و گفت که این اقدام فقط رنج بیشتری بر مردم یمن تحمیل می کند.

از سوی دیگر، مارتین گریفیتس کننده ویژه سازمان ملل در امور یمن خواستار تجدید نظر آمریکا در تصمیم خود مبنی بر تروریست خواندن جنبش انصارالله یمن شد و گفت: نگرانی ما از این است که قرار دادن نام حوثی ها (جنبش انصارالله) در فهرست سازمان های تروریستی، تاثیری نگران کننده روی همه طرف های درگیر بگذارد.

دیوید بیزلی مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل هم با یادآوری شرایط کشور فقیر و جنگ زده یمن و نیاز به کمک های بشردوستانه در باره پیامد تروریست خواندن جنبش انصارالله هشدار داد و گفت: تروریست خواندن جنبش انصارالله از سوی آمریکا به منزله اعدام صدها هزار یمنی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 296

به "واکنش مقامات دولت نجات ملی یمن به اقدام آمریکا علیه انصارالله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مقامات دولت نجات ملی یمن به اقدام آمریکا علیه انصارالله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید