وزیر راه: ایرباس و بویینگ در راه بازگشت به ایران

به گزارش آموزشگاه ما، خبرنگاران - وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که جنگ اقتصادی علیه ایران مغلوب گردید،گفت: شرکت های هواپیماساز غربی در حال بازگشت از جهت قبلی و ورود به شرایط توافق هستند.

وزیر راه: ایرباس و بویینگ در راه بازگشت به ایران

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم محمد اسلامی با اشاره به قراردادهای خرید هواپیما در دوره برجام، اظهار کرد: که تمام تحریم هایی که در دوره برجام لغو شده بود از جمله تحریم های اقتصادی، پولی، بیمه ای و حمل ونقل هوایی و دریایی باید مجددا لغو شود.

وی با بیان این که لغو مجدد این تحریم ها پذیرفته شده است، اضافه کرد: از قبل از آغاز مذاکرات وین به شرکت های هواپیمایی داخلی گفتیم با شرکت های هواپیماسازی غربی برای احیای قراردادهای خرید هواپیما مکاتبه کنند.

وی ادامه داد: در این مکاتبات تاکید شده که شرکت های هواپیماساز باید به تعهدات خود پایبند باشند، آنها نیز منتظر اتفاقات وین هستند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: شرکت های هواپیماساز با توجه به این که جنگ اقتصادی علیه ایران به لطف خداوند شکست خورده است، در حال بازگشت از جهت قبلی و ورود به شرایط توافق برمی گردند.

شرکت های هواپیمایی داخلی از جمله ایران ایر در دوره برجام قراردادهایی برای خرید هواپیما با کمپانی های ای تی آر، ایرباس و بوئینگ امضا کردند. بر این اساس قرار بود 220 فروند هواپیما به ایرلاین ملی تحویل شود که در نهایت 13 فروند ای تی آر و 3 فروند ایرباس تحویل شد. وزارت خزانه داری آمریکا به دلیل خروج این کشور از برجام، مجوزهای اوفک را برای فروش هواپیما به ایران لغو کرد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 17 خرداد 1400 بروزرسانی: 17 خرداد 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 479

به "وزیر راه: ایرباس و بویینگ در راه بازگشت به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر راه: ایرباس و بویینگ در راه بازگشت به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید