تور ارزان مکزیک: یک قایق چوبی باستانی متعلق به مایاها در جنوب مکزیک کشف شد

به گزارش آموزشگاه ما، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، یک قایق چوبی باستانی متعلق به مایاها در جنوب مکزیک کشف شد.

تور ارزان مکزیک: یک قایق چوبی باستانی متعلق به مایاها در جنوب مکزیک کشف شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مقام های مکزیک اعلام کردند در جریان یک پروژه ساخت و ساز راه آهن گردشگری، یک قایق چوبی متعلق به مایاها که گمان می رود بیش از 1000 سال پیش مورد استفاده قرار می گرفت، در جنوب این کشور کشف شده است.

این قایق بسیار کمیاب درحالیکه در یک مخزن طبیعی آب غرق شده و سالم به جای مانده بود، کشف شد. این مخزن در نزدیکی چیچن ایتزا، یکی از شهرهای باستانی بزرگ مایاها که خانه معبدها و هرم های بلند بود، واقع شده است.

این قایق که حدود 1.6 متر طول و 80 سانتیمتر عرض دارد، احتمالا برای انتقال آب از مخزن یا برای نگهداری از پیشکش های مربوط به مراسم های تشریفاتی مورد استفاده قرار می گرفته است.

موسسه آثار باستانی مکزیک از این اکتشاف منحصر بفرد به عنوان نخستین کشف یک قایق نوع کانو سالم در منطقه مایاها یاد کرد.

علاوه بر اینکه کارشناسانی از دانشگاه سوربن پاریس برای آنالیز قدمت و نوع دقیق این قایق با مکزیک همکاری خواهند داشت، یک مدل سه بعدی از این قایق نیز شبیه سازی خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 695

به "تور ارزان مکزیک: یک قایق چوبی باستانی متعلق به مایاها در جنوب مکزیک کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مکزیک: یک قایق چوبی باستانی متعلق به مایاها در جنوب مکزیک کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید