طراحی لوگو: آرمان شهرهایی که آرمان شهر نشدند؛ فیندهورن

به گزارش آموزشگاه ما، فیدهورن، یکی از پاک ترین دهکده های دنیا، دهکدهای در اسکاتلند است که بر پایه حفاظت از محیط زیست ایجاد شده و قابلیت تبدیل شدن به یک آرمان شهر واقعی را دارد.

طراحی لوگو: آرمان شهرهایی که آرمان شهر نشدند؛ فیندهورن

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

بی تردید دهکده یا شهری که در ساخت آن به محافظت از محیط زیست توجه ویژه ای شده باشد و اندازه آلودگی در آن کم باشد، نیز می تواند یک آرمان شهر باشد. فیندهورن (Findhorn)، دهکده ای در اسکاتلند است که بر همین اساس شکل گرفته و ساکنان آن کاملا دوستدار محیط زیست هستند. بنای اولیه این دهکده در سال 1960 ایجاد شد؛ اما در اوایل دهه 1980 به شکل امروزی خود عایدی.

ساکنان این دهکده پیروز شده اند فید هورن را به دهکده ای تبدیل نمایند که کمترین اندازه دی اکسید کربن دنیا در آن تبدیل می گردد. در فیندهورن همه خانه ها با مواد بازیافتی و اصلاح شده ساخته شده اند و ساکنان آن از توربین های بادی برای فراوری انرژی استفاده می نمایند. ضمناً در این دهکده از دستگاهی به نام ماشین حیات استفاده می گردد که از حلزون، گیاهان و جلبک ها برای افزایش کیفیت آب استفاده می نماید.

یکی از متخصصین جامعه شناسی اسکاتلندی در خصوص این دهکده این گونه نوشته است:

افراد این دهکده که سن آن ها تقریبا یکی است، پس از گذشت سال ها هنوز هم تصویری هم از یکدیگر در ذهنشان دارند و وقتی یکدیگر را می بینند، به راحتی طرف مقابل خود را می شناسند.

وی در ادامه نظرات خود نوشته است که در فیندهورن زندگی معنوی پایدار خوبی جاری است و مردم بدون هیچ گونه مسئله ای در کنار هم زندگی می نمایند. ضمناً در نزدیکی این دهکده، یک دهکده ماهی گیری زیبا و آرام نیز در کنار ساحل ایجاد شده که هنرمندان و سایر افراد دارای ایده های نو را به سمت خود جذب می نماید.

در صورتی که توجه ویژه ای به فیندهورن گردد، می تواند به یک آرمان شهر واقعی و بدون نقص تبدیل گردد.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 796

به "طراحی لوگو: آرمان شهرهایی که آرمان شهر نشدند؛ فیندهورن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی لوگو: آرمان شهرهایی که آرمان شهر نشدند؛ فیندهورن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید