با شکوه ترین معابد هندو ، تلفیق زیبایی از هنر معماری و طبیعت

به گزارش آموزشگاه ما، معابد هندو یکی از زیباترین سازه هایی هستند که می توانید در کشورهای هندو مذهب مشاهده کنید. این معابد باشکوه به گونه ای ساخته شده اند که در هر نقطه از بنا می گردد با یک اثر هنری فوق العاده روبه رو شد. اوج هنر مجسمه سازی، کنده کاری و حجاری را می توان در این سازه های فوق العاده مشاهده کرد. به همین علت است که هندوستان که مهد تمدن و مذهب هندو است یکی از پرتردد ترین منطقه ها توریستی است که همیشه به وسیله انواع تورمسافرتی و تورطبیعت گردی مورد بازدید قرار می گیرد و در صدر فهرست پرفروش ترین تورهای هر آژانس مسافرتی قرار گرفته است. در ادامه به با شکوه ترین معابد هندو اشاره خواهیم کرد با خبرنگاران همراه باشید.

با شکوه ترین معابد هندو ، تلفیق زیبایی از هنر معماری و طبیعت

1) Tanah Lot

این معبد فوق العاده که بر فراز یک صخره در مجاورت دریا بنا شده یکی از معروف ترین معابد هندو در بالی است. این معبد یکی از سوژه های عکاسی برای عکاسانی است که در قالب تورمسافرتی به بالی سفر می نمایند. این معبد زیبا یکی از 7معبدی است که در مجاورت دریا ساخته شده. چشم انداز دریا از یک جهت و ساختمان و معماری فوق العاده این بنا از جهت دیگر موجب به معروفیت رسیدن آن بین گردشگران تورمسافرتی شده است.

2) Kanchipuram Temples

کانچی پورام که به شهر 1000 معبد معروف است یکی از کهن ترین شهرهای جنوب هندوستان به شمار می آید. این شهر فوق العاده زیبا نمونه هایی از زیباترین معابد هندو را در خود جای داده. اگرچه نیمی از معروفیت این شهر به علت ساری های ابریشمی خوش نقشُ نگار آن است. این شهر تاریخی خواستگاه بزرگ ترین معابد هندو در هندوستان است. معروف ترین معبدی که در حال حاضر در این شهر به چشم می خورد و جزو محبوب ترین مقاصد برای گردشگران تورهای مسافرتی است Ekambaranatha نام دارد و از عجایب معماری دین هندو نیز محسوب می گردد.

3) Sri Ranganathaswamy

این معبد به عنوان معروف ترین معبد دین هندو در هند شناخته می گردد و همه روزه به وسیله شمار زیادی از زائرین هندو مورد بازدید قرار می گیرد. از جهت دیگر این معبد فوق العاده به عنوان یکی از بزرگ ترین مجموعه های مذهبی در جهان به شمار میرود. جدای از اهمیت مذهبی که این معبد فوق العاده در بین هندوها دارد، زیبایی بنا و معماری منحصر به فرد آن موجب شده که یکی از مقاصد محبوب بین گردشگران تورمسافرتی هندوستان نیز باشد. آژانس های مسافرتی محلی تورهای یک روزه ای را برای بازدید گردشگران از این معبد ترتیب می دهد که در صورت تمایل می توانید با این تورهای یک روزه همراه شوید.

4) Prambanan

Prambanan بدون شک یکی از زیباترین و وسیع ترین مجموعه های زیارتی هندو در اندونزی محسوب می گردد.این معبد زیبا و فوق العاده دیدنی در 18 کیلومتری شرق Yogyakarta قرار گرفته است. معابد موجود در این سایت زیارتی از حیث معماری و طراحی داخلی و خارجی متفاوت بنا شده اند. این سلسله معابد از پرتردد ترین منطقه ها گردشگری در اندونزی به حساب می آیند، به گونه ای که آژانس های مسافرتی محلی انواع تور یک روزه را برای بازدید گردشگران از این منطقه ترتیب دیده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 1027

به "با شکوه ترین معابد هندو ، تلفیق زیبایی از هنر معماری و طبیعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شکوه ترین معابد هندو ، تلفیق زیبایی از هنر معماری و طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید