برگزاری جشنواره های غذاهای سنتی و تئاتر کوتاه ارسباران در اهر

به گزارش آموزشگاه ما، خبرنگاران/آذربایجان شرقی فرماندار اهر از برگزاری جشنواره غذاهای سنتی همزمان با پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در این شهرستان خبر داد.

برگزاری جشنواره های غذاهای سنتی و تئاتر کوتاه ارسباران در اهر

رسول خدابخش در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره غذاهای سنتی و محلی شهرستان اهر، گفت: در راستای شناسایی و احیای سنت های دیرینه این شهرستان در خصوص تهیه خوراکی ها و غذاهای سنتی، جشنواره غذاهای سنتی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، وی افزود: در این جشنواره سعی خواهد شد تا به معرفی ظرفیت های خوراکی و غذای شهرستان اهر توجه ویژه کرده و مردم را به پخت دوباره غذاهای سنتی و سالم سوق دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای شهرستان اهر در خصوص فراوری، فراوری و فروش انواع غذاهای سنتی، گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی در میان مردم باعث جذب توریست و ایجاد اشتغال در این زمینه نیز فراهم خواهد شد.

خدابخش هم چنین از برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در شهرستان اهر نیز خبر داد.

وی گفت: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران از جمله بزرگترین رویداد فرهنگی و هنری در سطح استانی آذربایجان شرقی و حتی ملی است که همه ساله پذیرای هنرمندان زیادی از سراسر کشور می شود.

وی افزود: امسال نیز این دوره از جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در آبانماه با حضور هنرمندان برجسته بیش از 15 استان کشور در شهرستان اهر برگزار خواهد شد.

فرماندار اهر گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی در سطح استانی و ملی می تواند نقش مهمی در شناساندن ظرفیت های فرهنگی، هنری، توریستی و غیره برای توریستان و هنرمندان سراسر کشور ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 715

به "برگزاری جشنواره های غذاهای سنتی و تئاتر کوتاه ارسباران در اهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره های غذاهای سنتی و تئاتر کوتاه ارسباران در اهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید