بنزما، کریستیانو شده است

به گزارش آموزشگاه ما، آمار گلزنی مهاجم فرانسوی مانند زمان حضور ستاره پرتغالی در رئال مادرید است.

بنزما، کریستیانو شده است

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آس، جدایی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید به معنای از دست دادن میانگین 50 گل در یک فصل بود. ستاره پرتغالی برای سفیدپوشان در 438 بازی 450 گل به ثمر رساند و به نظر می رسید شرایط بدون این بازیکن سخت خواهد شد. در باشگاه مادرید به دنبال یک راهکار برای پر کردن جای خالی ستاره پرتغالی می گشتند.

جابجایی رونالدو در تابستان 2018 رخ داد و در آن فصل جابجایی بازیکنی در حد و اندازه های ستاره پرتغالی وجود نداشت. از آن موقع مادرید پرونده امضای قرارداد با کیلیان ام باپه را به راه انداخته اما تا تابستان 2021 نمی تواند با مهاجم پاری سن ژرمن قرارداد امضا کند. نیمار جزو گزینه های سفیدپوشان نبود. از طرفی خارج کردن محمد صلاح از لیورپول بعید به نظر می رسید. هری کین بیش از 200 میلیون یورو ارزش داشت و معین نبود با فوتبال اسپانیا می تواند خود را وفق دهد یا نه. سپس باشگاه به این نتیجه رسید بنزما، آسنسیو و گرت بیل باید 50 گل در یک فصل بزنند تا جای خالی رونالدو احساس نگردد. تا امروز تنها بنزما توانسته است در نقش گلزن ظاهر گردد.

در آماری که پدرو مارتین در توئیتر عنوان کرد این موضوع کاملا آشکار است: بنزما برای دوران دوم زین الدین زیدان در مادرید مهمتر از رونالدو در دوره نخست سرمربی فرانسوی بوده است. کریستیانو 28 درصد گل های مادرید زیدان را به ثمر رساند (112 گل از 393 گل) و بنزما 29 درصد گل های دوران دوم حضور سرمربی فرانسوی در این تیم را به نام خود ثبت کرد. او 44 گل از 148 گل سفیدپوشان را به خود اختصاص داده است.

اگر توانایی گلزنی که رونالدو داشت به وسیله بنزما جایگزین شده است باید به دنبال دلیل دیگری گشت تا معین گردد چرا میانگین گلزنی رئال مادرید نسبت به زمان ستاره پرتغالی پایین آمده است. در زمان کریستیانو سفیدپوشان 2.8 گل در هر بازی به ثمر می رساندند اما اکنون 1.7 گل وارد دروازه حریفان می نمایند. علت این موضوع کاملا آشکار است چون پشت سر بنزما کاملا خالی است.

پس از رفتن بیل و رونالدو قرار بود آسنسیو و هازارد، بنزما را در خط حمله همراهی نمایند که بازیکن اسپانیایی و بلژیکی هیچ کمکی به گلزنی نکردند. آن ها در فصل 20-2019 تنها دو گل به ثمر رساندند. در این فصل هم دو بار گلزنی نموده اند که آماری هشدار دهنده است.

بنزما در 32 سالگی هم به وظایفش به خوبی عمل می نماید و اخیر توانست رکورد بیشترین بازی در رئال مادرید به عنوان یک بازیکن خارجی را به خود اختصاص دهد. او از رکورد 527 بازی روبرتو کارلوس پیشی گرفت. مهاجم فرانسوی تا سال 2022 قرارداد دارد و به احتمال فراوان قراردادش بار دیگر تمدید گردد و تا 35 سالگی در مادرید بماند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 235

به "بنزما، کریستیانو شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنزما، کریستیانو شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید