جزئیات امکان جستجو در شبکه شاد ، تفاوت جستجو برای بزرگسالان و بچه ها ، پیش فرض های جستجو در شادبین

به گزارش آموزشگاه ما، مدیرعامل فنی شبکه شاد گفت: محتوای شادبین براساس سند تحول بنیادین و 6 ساحت تربیتی پیش بینی شده است.

جزئیات امکان جستجو در شبکه شاد ، تفاوت جستجو برای بزرگسالان و بچه ها ، پیش فرض های جستجو در شادبین

به گزارش خبرنگاران، علی کاظم زاده مدیرعامل فنی شبکه شاددرباره ایجاد قابلیت جستجو در شادبین اظهار کرد: تفاوت جستجو در شبکه های اجتماعی برای کودک و نوجوان با بزرگسالان فرق دارد و این تفاوت منجر به سیاستگذاری در طراحی یک موتور جستجو متناسب با قشر کودک و نوجوان می گردد.

وی اضافه کرد: بزرگسالان در پی یک منبع معتبر در راستای پرسش خود با سواد رسانه ای و قدرت تجزیه و تحلیل بیشتر هستند اما کودک و نوجوان در پی کشف مطالب بیشتر است که در این صورت در بسیاری از موارد برای بدست آوردن اطلاعات مناسب به حاشیه می رود، بطور مثال دانش آموز عبارت کوتاهی را جستجو می نماید اما در نهایت در پی موارد بسیار دیگری هم می رود بنابراین این بحث حاشیه باید مورد توجه قرار گیرد تا مطالب به نحوی موجب گمراهی دانش آموزان نگردد.

مدیرعامل فنی شبکه شاد ادامه داد: این بحث حاشیه ای باید مورد توجه باشدطراحی موتورهای جستجو کودک در دنیا به گونه ای رقم می خورد که دانش آموز را مستقیم به سمت مطلب پیش بینی شده می برد، این موضوع مستلزم یک فهرست سفید و سیاه است که موتور جستجو باید برای نمایش نتایج از آنها استفاده کند یا اینکه با پالایش کلمات، جستجو متناسب با آن کلمات را به نحوی نمایش دهد که دانش آموز گمراه نگردد.

محتوای شادبین براساس ساحت های سند تحول

کاظم زاده گفت: محتوای شادبین براساس سند تحول بنیادین و 6 ساحت تربیتی پیش بینی شده است، این ساحت ها هم براساس اهداف کلان برنامه ریزی شده و در نهایت محتوا بر این اساس انتخاب، دسته بندی و پالایش می گردد.

شادبین امکان جستجوی هر مطلبی را دارد، دانش آموز می تواند ویدئو، آوا و تصویر مورد نظر خود را در شادبین مشاهده کند. بعلاوه دانش آموز می تواند از آن ویدئو استفاده کند.

مدیر عامل شبکه شاد گفت: یک سری سرویس ها به شادبین اضافه نموده شده که به افزایش اطلاعات دانش آموز یاری می نماید، در راستا امکان شناسایی خدمات برای دانش آموزان وجود دارد تا مهم ترین رویدادها و خبرهای روز را در قالب سرویس ویدئو به نشان داده دهد.

کاظم زاده اضافه کرد: این سرویس شادبین به دانش آموز این امکان را می دهد که در دسته بندی های مختلف مطالب مورد نظر خود را مشاهده کند، بعلاوه این امکان متناسب با اتفاقات روز تغییر می نماید.

وی ادامه داد: بنرهای مناسبتی در شادبین اضافه شده و دانش آموز با کلیک روی آنها می تواند اطلاعات مربوطه را به دست آورد، بطور مثال در هفته اول شهریور، اطلاعات مربوط به هفته دولت به دانش آموزان ارائه می گردد.

مدیر عامل فنی شبکه شاد اظهار کرد: ممکن است دانش آموز بخواهد درباره همه چیز اطلاعات کسب کند، بنابراین یاری می کنیم این کشف را بهتر انجام دهد. دانش آموز ممکن است با ورود به شادبین فقط در پی اطلاع از یک موضوع باشد اما با پیشنهادهای شادبین می تواند دریایی از اطلاعات را داشته باشد.

پیش فرض های جستجو در شادبین

کاظم زاده با تاکید بر اینکه گفت: بعلاوه موارد پیش فرض را به شادبین اضافه کردیم، بطور مثال در ایام بزرگداشت فردوسی، پیش فرض های متناسب با فردوسی و شخصیت های شاهنامه پیشنهاد می گردد، بعلاوه پیشنهادهای ویژه هم وجود دارد که بهتر به دانش آموز برای یافتن پاسخ یاری می نماید.

وی اضافه کرد: این موارد باعث شده که از اسفند 1400 تا کنون ابر کلمات یعنی بیشترین واژه های جستجو شده، از کلمات غیراخلاقی و غیرمرتبط به دانش آموزان به موارد مجذوب نماینده برای آنها تبدیل گردد.

اکنون شادبین یکی از مراجع تفریح دانش آموز محسوب می گردد

مدیرعامل فنی شبکه شاد عنوان نمود: اکنون شادبین یکی از مراجع تفریح دانش آموز محسوب می گردد که دانش آموزان در آن وقت می گذرانند.

کاظم زاده با بیان اینکه زبانه جستجو در محتوای شاد اضافه می گردد، گفت: بطور مثال اگر معلمی در کانالی روش تدریسی از آموزش خود را بارگذاری نموده که برای سایر دانش آموزان هم مفید است، کاربران شاد با جستجو می توانند جزوه و فیلم معلم را مشاهده نمایند، این امکان تا پیش از شروع سال تحصیلی میسر می گردد.

استفاده 11/5 میلیون دانش آموز از شادبین

وی اظهار کرد: از زمان راه اندازی شادبین از مهر 1400 تا تیر1401، یازده میلیون و 761 هزار و 120 نفر یعنی بیش از 11/5 میلیون نفر از شادبین استفاده نموده اند که این روند رشد و تکامل شادبین مورد توجه بوده است.

مدیرعامل فنی شبکه شاد یادآورشد: حدود 32 درصد این جمعیت کاربرانی بوده اند که کاربران وفادار هستند و این نشان می دهد که شادبین برای آنها مرجع است و توانسته به منبع اطلاعات بدل گردد.

کاظم زاده اضافه کرد: بعلاوه در بهمن و اسفند 1400، 44 میلیون جستجو در شادبین اجرا شده که این آمار با وجود بازگشایی مدارس در اردیبهشت به 42 میلیون و همین آمار در مرداد ماه 25 میلیون رسیده است که این نشان می دهد دانش آموزان از شادبین استفاده می نمایند و استفاده از شادبین تعطیل نشده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 974

به "جزئیات امکان جستجو در شبکه شاد ، تفاوت جستجو برای بزرگسالان و بچه ها ، پیش فرض های جستجو در شادبین" امتیاز دهید

2 کاربر به "جزئیات امکان جستجو در شبکه شاد ، تفاوت جستجو برای بزرگسالان و بچه ها ، پیش فرض های جستجو در شادبین" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات امکان جستجو در شبکه شاد ، تفاوت جستجو برای بزرگسالان و بچه ها ، پیش فرض های جستجو در شادبین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید