ساخت بیش از 3 هزار تخت مجردی و 70 واحد متاهلی در دانشگاه ها

به گزارش آموزشگاه ما، مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به تدوین تفاهم نامه با مجمع خیران سلامت از ساخت بیش از 3500 تخت مجردی و 70 واحد متاهلی در دانشگاه های علوم پزشکی اطلاع داد.

ساخت بیش از 3 هزار تخت مجردی و 70 واحد متاهلی در دانشگاه ها

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، حمیدرضا اشراقی در نشست با روسا و کارشناسان ادارات خوابگاه های دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: این نشست به منظور آنالیز شرایط و فرایند حضور دانشجویان علوم پزشکی در خوابگاه های دانشجویی بعد از بازگشایی نوروز سال 1401 برگزار شده است.

وی گفت: در قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده چندین فعالیت در حوزه دانشجویی تعریف شده است از جمله راه اندازی مراکز مشاوره ازدواج و خانواده دانشجویی و تهیه پیوست فرهنگی خوابگاه های متأهلی که در مجموعه اداره رفاهی در حال پی گیری است که تا خرداد ماه این مهم به نتیجه برسد.

اشراقی با بیان این که این قانون ظرفیت بسیار ارزشمندی را در حوزه خوابگاه های متاهلی برای همه ما محیا نموده است، گفت: در این خصوص صحبت هایی با وزارت مسکن و شهرسازی شده است تا از برنامه دولت در تامین یک میلیون مسکن در سال استفاده کنیم.

وی گفت: در این میان بعضی تنگنا های قانونی وجود دارد، زیرا عمده تدارکاتی که در این برنامه دیده شده شامل عموم مردم است که در بحث خوابگاه های دانشجویی با توجه به این که دانشجو مالک حقیقی نیست، کوشش داریم در غالب آیین نامه ای که در شورای عالی مسکن و شهرسازی در دست پیگیری است، جهتی برای استفاده از این آورده برای دانشجویان متأهل ایجاد گردد.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با بیان این که کوشش اصلی پایان دادن به پروژه های در دست ساخت با پیشرفت بالای 50 درصد است، یادآور شد: یکی از تاکیدات دولت، توجه به بحث خوابگاه های دانشجویی است و در کوششیم تا پروژه هایی را که در طول زمان در دست اقدام بوده و رشد 50 درصدی داشته است را با پی گیری ها و مصوبات سفر های استانی به پیش ببریم.

وی با بیان این که از میان 492 واحد خوابگاه متأهلی و مجردی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور حدود 83 درصد در شرایط فرسوده و احتیاجمند بازسازی هستند، اضافه کرد: در این میان یکی از مکانیزم ها جهت برطرف این مشکل، استفاده از ظرفیت مشارکت خیرین و نیک اندیشان دانشگاهی است که برنامه های مشترک با مجمع خیرین سلامت را در دست اقدام داریم.

اشراقی استفاده از ظرفیت خیرخواهانه خیران سلامت در جهت خوابگاه سازی را مورد توجه دانست و گفت: در فضایی که نظام سلامت با سابقه و تاریخچه چند 10 ساله از حضور خیران در حوزه بهداشت و درمان و مراکز درمانی خیریه برخوردار است باید کوشش کنیم تا ظرفیت بزرگ خیران و نیک اندیشان، نیم نگاهی هم در حوزه خوابگاه سازی داشته باشند.

وی گفت: بر همین اساس مسئولان در نظام برنامه ریزی دفتر مرکزی و شعبه های مجمع خیرین سلامت استانی این موضوع را پی گیری می نمایند.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت، یادآور شد: از همکاران دانشگاهی خواهش دارم در نظام برنامه ریزی خود از فضای خیرخواهانه عمومی جامعه استفاده نمایند و کوشش کنید خیران در جمع دانشجویان حضور پیدا نمایند و از نزدیک با دغدغه های و احتیاج های این حوزه آشنا شوند، یقینا حضور خیران، برکت مضاعفی را در حوزه خوابگاه سازی در پی خواهد داشت.

وی به موضوع به روز رسانی آیین نامه ها و دستورالعمل های مختلف حوزه مشاوره دانشجویی و رفاهی پرداخت و گفت: درخواست ما از روسا و کارشناسان ادارات خوابگاه های دانشجویی به عنوان کسانی که در پیشانی تعامل با دانشجویان قرار دارید این است که در کارگروه های طراحی شده در این خصوص حضور فعال داشته باشید تا به نتایج بهتری دست پیدا کنیم.

اشراقی به سفر های استانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اشاره نمود و گفت: یکی از دغدغه های جدی شیراوژن، حضور میدانی در خوابگاه های دانشجویی و دانشگاه ها است.

وی گفت: کوشش داریم پروژه های اولویت دار را با فرمول مشارکت بین دانشگاه، خیر و ستاد وزارت بهداشت به پایان برسانیم.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: بیش از 3500 تخت مجردی و بیش از 70 واحد متاهلی در نیمه دوم امسال در نقاط مختلف کشور افتتاح شد، که اگر چه این آمار با توجه به احتیاج های دانشگاه های علوم پزشکی فاصله زیادی دارد، اما در شرایط فعلی کشور سعی در استفاده بهینه و اثرگذار از منابع را داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 927

به "ساخت بیش از 3 هزار تخت مجردی و 70 واحد متاهلی در دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت بیش از 3 هزار تخت مجردی و 70 واحد متاهلی در دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید