طراحی سایت: سایت کاوش آسیاب قطار آبی در دانشگاه بوعلی سینا رونمایی شد

به گزارش آموزشگاه ما، سایت کاوش آسیاب تاریخی به نام قطار آبی در دانشگاه بوعلی سینا و با حضور مسئولان این دانشگاه رونمایی شد.

طراحی سایت: سایت کاوش آسیاب قطار آبی در دانشگاه بوعلی سینا رونمایی شد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، سایت کاوش آسیاب قطار آبی تاریخی در دانشگاه بوعلی سینا و با حضور مسئولان دانشگاه و استان، رونمایی شد.

اسماعیل همتی ازندریانی، عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا است که سرپرستی گروه کاوش در این آسیاب آبی را به عهده گرفته است.

به گفته ازندریانی این آسیاب در مجاورت رودخانه ای که در محدوده اراضی دانشگاه بوعلی سینا قرار گرفته و با هماهنگی با مجموعه هایی مانند میراث فرهنگی استان همدان و دانشگاه، کاوش های باستان شناسی با هدف خواناسازی و شناسایی بقایای معماری در این محل شروع شده است.

سرپرست گروه کاوش آسیاب قطار آبی اعلام کرد: کانال و آبراهه انتقال آب، چندین فضای معماری، سنگ آسیاب و یافته های سفالی در حاشیه آسیاب کشف و شناسایی شد.

وی اضافه نمود: این یافته های فرهنگی عمدتا مربوط به قرون متأخر اسلامی و تقریبا مربوط به دوره قاجار است که براساس شواهدی که تا امروز به دست آمده، تا اوایل قرن چهاردهم هم مورد استفاده بوده است.

ازندریانی گفت: با توجه به موقعیت قرارگیری آسیاب قطار در اراضی دانشگاه و در محدوده شهر همدان، با کاوش باستان شناسی، حفظ و نگهداری این اثر ارزشمند، می توان آن را تبدیل به یک سایت - موزه گردشگری نموده و به یک جاذبه گردشگری جالب در یک محیط آکادمیک و دانشگاهی تبدیل کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 669

به "طراحی سایت: سایت کاوش آسیاب قطار آبی در دانشگاه بوعلی سینا رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: سایت کاوش آسیاب قطار آبی در دانشگاه بوعلی سینا رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید