7 فیلم مانند تایتانیک با داستانی عاشقانه یا غمناک از یک فاجعه

به گزارش آموزشگاه ما، بسیاری از مردم، تایتانیک را رمانتیک ترین فیلم ساخته شده در تاریخ می دانند. خیلی از افراد دیگر فکر می نمایند که این فیلم یکی از پیروز ترین فیلم های تمام دوران است.

7 فیلم مانند تایتانیک با داستانی عاشقانه یا غمناک از یک فاجعه

موضوع بحث هر چه که باشد مهم نیست. به هر حال می دانیم که تایتانیک از زمانی که برای اولین بار روی پرده نقره ای رفت، به یک فیلم واقعا فراموش نشدنی و ماندگار تبدیل شده است. داستان عشق غم انگیز جک و رز، قلب همه را ربود و سپس شکست. مهارت خیره نماینده جیمز کامرون در فیلم سازی و بازی های فوق العاده لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت به قدری نمادین و تأثیر گذار شد که فیلم 11 جایزه اسکار را از آن خود کرد. این فیلم پرفروش، محصول سال 1997 و پر از درام، عاشقانه، اکشن و ماجراجویی است و با پس زمینه یک رویداد تاریخی بزرگ روایت می شود.

این اثر، روایتی تخیلی از رویدادی واقعی مربوط به غرق شدن کشتی افسانه ای تایتانیک در اولین سفر خود ارائه می کند. داستان درباره رز دویت بوکاتر (وینسلت) و جک داوسون (دی کاپریو)، دو مسافر جوان از طبقات اجتماعی مختلف است که عاشق یکدیگر می شوند و تا زمان غرق شدن کشتی، سفری از جنس زندگی و مرگ را تجربه می نمایند. علاوه بر لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت در نقش های اصلی، دیگر بازیگران تایتانیک، بیلی زین، کتی بیتس، فرانسیس فیشر، برنارد هیل، جاناتان هاید، دنی نوچی، دیوید وارنر و بیل پکستون هستند.

تایتانیک فقط یک فیلم نیست، بلکه یک حماسه، یک سنگ محک فرهنگی و یک خاطره زیبا و ماندگار است که احتمالا هرگز فراموش نخواهد شد. تقریبا غیرممکن است که نام و معروفیت این فیلم به گوشتان نخورده باشد اما باید بگوییم که باز هم داستان هایی به مجذوب نمایندهیت داستان جک و رز وجود دارند. چندین فیلم دیگر موجودند که شبیه تایتانیک هستند و اگرچه ممکن است همه آن ها از یک سطح محبوبیت برخوردار نباشند اما هر یک از این فیلم ها در نوع خود تحسین برانگیز و برجسته هستند. بنابراین پاپ کورن و دستمال کاغذی خود را آماده کنید و آماده یک ماجراجویی بسیار احساسی باشید.

7. پوزئیدون (Poseidon)

  • کارگردان: ولفگانگ پترسن
  • بازیگران: جاش لوکاس، کرت راسل، ریچارد دریفوس
  • تاریخ انتشار: 2006
  • امتیاز راتن تومیتوز: 33 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 5.7 از 10

پوزئیدون همان موضوع اصلی (کشتی در حال غرق شدن) تایتانیک را بدون یک داستان عاشقانه دارد و همان تنش، اضطراب و وحشت نیمه دوم تایتانیک را ایجاد می کند. پوزئیدون برگرفته از رمانی در سال 1969، به نام ماجراجویی پوزئیدون اثر پل گالیکو است. این فیلم محصول 2006 بازسازی آزاد فیلمی به همین نام در سال 1972 است.

این فیلم مهیج با مضمون بقا، داستان کشتی اقیانوس پیمای لوکس پوزئیدون را در یک سفر به اقیانوس اطلس دنبال می کند. یک موج غول پیکر به کشتی برخورد می کند و کشتی آغاز به واژگون شدن می کند و مسافران کشتی برای فرار و یافتن راهی برای زنده ماندن کوشش می نمایند. در پوزئیدون به کارگردانی ولفگانگ پترسن، کرت راسل، جاش لوکاس، ریچارد دریفوس، امی راسوم، جاسیندا بارت، مایک ووگل، جیمی بنت و آندره براگر در نقش های اصلی بازی می نمایند.

6. پرل هاربر (Pearl Harbor)

  • کارگردان: مایکل بی
  • بازیگران: بن افلک، کیت بکینسل، جاش هارتنت
  • تاریخ انتشار: 2001
  • امتیاز راتن تومیتوز: 24 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.2 از 10

پرل هاربر تنها فیلمی بعد از تایتانیک بود که یک داستان عاشقانه تراژیک را با سناریویی درباره یک فاجعه ترکیب کرد. اگرچه این فیلم درباره داستان بمباران پرل هاربر در طول جنگ جهانی دوم است اما مثلث عشقی دلخراش دو خلبان و یک پرستار به اندازه کافی تکان دهنده بود تا هواداران، فیلم را با تایتانیک مشابهت دهند.

در پرل هاربر به کارگردانی مایکل بی، گروهی از بازیگران از جمله بن افلک، جاش هارتنت، کیت بکینسل، کوبا گودینگ جونیور، تام سایزمور، جان وویت، کولم فیور و الک بالدوین ایفای نقش می نمایند. داستان درباره روایتی تخیلی از حمله ژاپن به پرل هاربر در دسامبر 1941 است. فیلم با پس زمینه جنگ، بر دو دوست متمرکز است (خلبانان آمریکایی، راف مک کاولی و دنی واکر) که هر دو عاشق پرستاری به نام اولین جانسون (بکینسل) هستند. هر سه آن ها هنگام مبارزه با دشمنان در بزرگ ترین جنگ تاریخ بشر، زندگی و عشق خود را پشت سر می گذارند. این فیلم برنده جایزه اسکار با داستانی اکشن که با بازی های فوق العاده بازیگران همراه بود، به نوعی برترین دنباله تایتانیک است.

5. رومئو + ژولیت (Romeo + Juliet)

  • کارگردان: باز لورمن
  • بازیگران: لئوناردو دی کاپریو، کلیر دینز، جان لوگیزانو
  • تاریخ انتشار: 1996
  • امتیاز راتن تومیتوز: 72 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.7 از 10

نمایشنامه ها و داستان های ویلیام شکسپیر بارها در طول نسل ها در سینما اقتباس شده اند اما شرط می بندیم که هیچ کس رومئو و ژولیت، عاشقان نگون بخت نمادین را آن طور که این فیلم در سال 1996 به تصویر می کشد، ندیده است. کارگردان فیلم، باز لورمن نه تنها نمادهای شکسپیر را مدرن کرد، بلکه این طرح را به رقابتی شدیدتر، عجیب تر و مدرن تر از باندهای کالیفرنیا تبدیل نمود اما عشق داستان همچنان پابرجاست. عاشقانه دوست داشتنی رومئو و ژولیت نوجوان که منجر به سرانجامی غم انگیز می شود واقعا زیباست.

در این فیلم، لئوناردو دی کاپریو و کلیر دینز به ترتیب در نقش های رومئو و ژولیت که از دو امپراتوری تجاری رقیب در کالیفرنیا هستند، بازی می نمایند. آن ها با وجود اختلافات خانوادگی، عاشق یک دیگر می شوند و بقیه داستان همان طور که می دانیم، برگی از تاریخ است. برایان دنهی، جان لگوئیزامو، هارولد پرینو، پیت پستلث وایت، پل سوروینو و دایان ونورا نیز از دیگر بازیگران این فیلم هستند. رومئو + ژولیت اشتراکات زیادی با تایتانیک، مانند عاشقانه ای تراژیک، عاشقانی جوان، عشق ناتمام و حضور لئوناردو دی کاپریو دارد و نحوه ساخت این فیلم، داستان و تجربه کلی آن تا به امروز همچنان تازگی دارد و مجذوب نماینده است.

4. زندگی پی (Life of Pi)

  • کارگردان: آنگ لی
  • بازیگران: سوراج شارما، عرفان خان، عادل حسین
  • تاریخ انتشار: 2012
  • امتیاز راتن تومیتوز: 86 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.9 از 10

شاید تعجب کنید که چرا این فیلم در این فهرست واقع شده است. عاشقانه فقط در عاشق شدن دو نفر نیست، بلکه در شور و شوق زندگی هم وجود دارد. زندگی پی با این جنبه سر و کار دارد. این درام ماجراجویانه بر اساس رمانی از یان مارتل، حول محور یک نوجوان هندی به نام پی پاتل است که داستان زندگی خود را برای یک زندگی نامه نویس روایت می کند. سفر پی، از زندگی او به عنوان یک نوجوان 12 ساله در هند گرفته تا زنده ماندن از یک کشتی غرق شده و سرگردانی در یک قایق نجات با یک ببر، هیجان انگیز و دلچسب است.

سورج شارما، عرفان خان، راف اسپال، تابو، عادل حسین و جرارد دوپاردیو در این فیلم نقش های اصلی را ایفا می نمایند. این اثر یک ماجراجویی فانتزی الهام بخش حول محور یک مرد جوان و یک ببر است. زندگی پی حتی بدون این که عاشقانه ای بین ستاره ها داشته باشد به اندازه تایتانیک تأثیرگذار است و با تصاویر و فیلم برداری خیره نماینده، روایت مجذوب نماینده و پیچش های داستانی جالب، شما را از ابتدا تا سرانجام درگیر می کند. فیلم در عین حال معنادار و جادویی است و اثری است که همه باید حداقل یک بار آن را دیدن نمایند.

3. دفترچه خاطرات (The Notebook)

  • کارگردان: نیک کاساوتس
  • بازیگران: رایان گاسلینگ، ریچل مک آدامز، جیمز گارنر
  • تاریخ انتشار: 2004
  • امتیاز راتن تومیتوز: 53 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.8 از 10

دفترچه خاطرات یک داستان تأثیرگذار و یک رمان عاشقانه سینمایی است که تقریبا به اندازه تایتانیک، نمادین است. این داستان در دهه 40 میلادی می گذرد و روایت عشقی ممنوعه با همان داستان کلیشه ای دختر فقیر و پسر پولدار و در عین حال، حماسی و اشک آور است. در دفترچه خاطرات به کارگردانی نیک کاساوتس، رایان گاسلینگ، ریچل مک آدامز، جیمز گارنر، جنا رولندز، جیمز مارسدن، کوین کانولی، سم شپرد و جوآن آلن در نقش های اصلی بازی می نمایند.

این فیلم بر اساس رمانی از نیکولاس اسپارکس، داستان عاشقانه دو عاشق جوان، نوآ (رایان گاسلینگ) و آلیسون (ریچل مک آدامز) را دنبال می کند که از پس زمینه های اجتماعی بسیار متفاوتی هستند. آلیس راهی کالج می شود و رابطه خود با نوآ را سرانجام می دهد اما هفت سال بعد باز می شود و تصمیم می گیرد بین گذشته و حال خود یکی را انتخاب کند. بهتر است بقیه داستان ناگفته بماند تا فیلم، جادوی خود را از دست ندهد. دفترچه خاطرات داستانی زیبا، عمیق و دلخراش است که به واسطه شیمی خارق العاده بین گاسلینگ و مک آدامز به برترین نحو ممکن روایت می شود. نوآ و آلیسون قطعا شما را به یاد جک و رز می اندازند. دفترچه خاطرات پس از نمایش، با نقدهای متفاوتی روبه رو شد اما اکنون به عنوان یک فیلم کلاسیک تأثیر گذار در نظر گرفته می شود و اثری است که حتما باید آن را دیدن کنید.

2. هوانورد (The Aviator)

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • بازیگران: لئوناردو دی کاپریو، کیت بلانشت، کیت بکینسل
  • تاریخ انتشار: 2004
  • امتیاز راتن تومیتوز: 86 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.5 از 10

هوانورد، فیلم دیگری با بازی لئوناردو دی کاپریو، یک اثر خوب و مناسب برای دیدن بعد از تایتانیک است، چرا که به شما یاری می کند تا از رشد دی کاپریو به عنوان یک بازیگر شگفت زده شوید و علت دیگر این است که هوانورد فیلمی از مارتین اسکورسیزی است.

این فیلم بر اساس کتاب هاوارد هیوز: زندگی مخفی نوشته چارلز هایم ساخته شده است و در آن، دی کاپریو در نقش هاوارد هیوز، پیشگام افسانه ای هوانوردی آمریکا بازی می کند. این اثر 20 سال از زندگی او را از سال 1927 تا 1947 به نمایش می گذارد که در طی آن، هیوز در حالی که با سلامت روانی ناپایدار خود ناشی از OCD (اختلال وسواس فکری و عملی) سر و کار داشت، به یک قدیس در عرصه هواپیما و یک تهیه نماینده فیلم تبدیل شد. بازیگران فیلم شامل نفراتی مانند کیت بلانشت، کیت بکینسل، جان سی ریلی، الک بالدوین، آلن آلدا و جود لا هستند.

1. بخت پریشان (The Fault in Our Stars)

  • کارگردان: جاش بون
  • بازیگران: شایلین وودلی، انسل الگورت، جان گرین
  • تاریخ انتشار: 2014
  • امتیاز راتن تومیتوز: 81 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.7 از 10

آیا به عشق بی قید و شرط اعتقاد دارید (یا می خواهید اعتقاد داشته باشید)؟ اگر پاسختان مثبت است، پس این فیلم مناسب شماست. اگر نه، پس این فیلم ممکن است کاری کند که شما آن را باور کنید. بخت پریشان، داستان عشق دردناک دیگری مانند تایتانیک است که بر اساس کتاب پرفروشی به همین نام اثر جان گرین ساخته شده است.

این فیلم اثری درباره دوست داشتن و دوست داشته شدن، فارغ از آنچه آینده به ارمغان می آورد است و به شما می آموزد که حتی اگر چیزی که در پیش است یک مرگ قریب الوقوع باشد، شما باید عاشق بمانید. در این درام عاشقانه به کارگردانی جاش بون، شایلین وودلی، انسل الگورت، لورا درن، سام ترامل، نت وولف و ویلم دفو، نقش های مهم و اصلی را بر عهده دارند.

بخت پریشان داستان عاشقانه دو نوجوان به نام های هیزل (وودلی) و آگوستوس (الگورت) است که هر دو زندگی بسیار سختی داشته اند. هیزل از سرطان تیروئید رنج می برد و دائما مخزن اکسیژن همراهش دارد و آگوستوس نیز پای خود را به علت سرطان استخوان از دست داده و اکنون در حال بهبودی است. آن ها به طور تصادفی در یک جلسه گروه حمایتی دیدار می نمایند و آن چه در ادامه اتفاق می افتد، روایتی شدیدا احساسی از عشق و فقدان و دوستی و جوانی است که هیچ شباهتی به آثاری که قبلا دیده اید ندارد.

منبع: Collider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 735

به "7 فیلم مانند تایتانیک با داستانی عاشقانه یا غمناک از یک فاجعه" امتیاز دهید

4 کاربر به "7 فیلم مانند تایتانیک با داستانی عاشقانه یا غمناک از یک فاجعه" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 فیلم مانند تایتانیک با داستانی عاشقانه یا غمناک از یک فاجعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید