تور ارزان مجارستان: آشنایی با کلیسای سنت استفان بوداپست مجارستان

به گزارش آموزشگاه ما، نمی گردد به شهر عروس دانوب سفر کرد اما از کلیسای سنت استفان بوداپست بازدید نکرد. این کلیسا یکی از مهمترین نمادهای مجارستان و از زیباترین دیدنی های بوداپست به شمار می رود. اگرچه این کلیسا تنها کمی بیش از صد سال قدمت دارد، اما نمادی راسخ از تاریخ غنی کشور مجارستان است.

تور ارزان مجارستان: آشنایی با کلیسای سنت استفان بوداپست مجارستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

با توجه به اهمیت تاریخی و مذهبی این بنا، بدون شک کلیسای سنت استفان بوداپست را می توان مهمترین بنای مذهبی مجارستان دانست. بعلاوه با توجه به معماری زیبا و خیره نماینده، گردشگران بسیاری نیز این کلیسا را همراه با ساختمان مجلس، در صدر لیست دیدنی های مجارستان در تور بوداپست قرار می دهند.

اگر دوست دارید با کلیسای سنت استفان بوداپست مجارستان بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تاریخچه ساخت کلیسای سنت استفان بوداپست

پیش از اینکه بخواهیم درباره خود کلیسا صحبت کنیم، بد نیست ابتدا ببینیم سنت استفان که بوده است که اهالی مجارستان، مهمترین کلیسای خود را به افتخار او نامگذاری نموده اند. استفان اول یا پادشاه استفان قدیس، اولین پادشاه تاریخ مجارستان است که در حدود سال 1000 میلادی تاجگذاری کرد. استفان با گرایش به آیین مسیحیت، پادشاهی مجارستان را تاسیس کرد و به نوعی بنیانگذار کشور مجارستان به شمار می رود.

همین نقش استفان در تاسیس پادشاهی مجارستان و توسعه دین مسیحیت، باعث شده تا از وی به عنوان یک قدیس و از مهمترین شخصیت های تاریخ مجارستان نام برده گردد.

مکانی که امروزه کلیسای جامع سن استفان بوداپست قرار گرفته است، در قرن هجدهم میلادی محل یک سالن نمایش و تئاتر بوده و مسابقات نبرد حیوانات در آن برگزار می شده است. در این دوره یکی از شهروندان ثروتمند این منطقه تصمیم گرفت یک کلیسای موقتی در این ساختمان احداث کند.

در اواخر دهه 1810 میلادی، اهالی بوداپست مبلغ قابل توجهی را جمع آوری کردند تا یک کلیسای تازه در شهر خود احداث نمایند. پس از آنالیز های مختلف، در نهایت همین محل برای ساخت کلیسای سنت استفان مجارستان در نظر گرفته شد و با تخریب سالن نمایش، عملیات ساخت کلیسای سنت استفان بوداپست در سال 1851 شروع شد.

اما ساخت کلیسای سنت استفان بیش از 54 سال طول کشید! یکی از اصلی ترین دلایل این زمان طولانی، تخریب گنبد کلیسا در سال 1868 میلادی بود. در این سال یک طوفان بزرگ باعث فروریختن گنبد کلیسای سنت استفان بوداپست شد و به همین علت، سازندگان مجبور شدند بخش های تکمیل شده را تخریب نموده و از نو بسازند!

در حال حاضر این کلیسا 55 متر عرض و 87.4 متر طول دارد و با ظرفیت 8500 نفر، دومین کلیسای بزرگ مجارستان است. بعلاوه ارتفاع کلیسای سنت استفان 96 متر و دقیقا برابر با ارتفاع ساختمان مجلس بوداپست است. برابر بودن ارتفاع این دو بنا عمدی و نشانی از تعادل دین و دنیا در مجارستان است. جالب است بدانید که تا سال های زیادی، هیچ ساختمانی اجازه نداشت بیش از 96 متر ارتفاع داشته باشد.

در نمای این کلیسا، دو برج ناقوس بزرگ کار شده که مجموعا 6 ناقوس را در خود جای داده اند. برج جنوبی کلیسای سنت استفان، میزبان بزرگترین ناقوس مجارستان با بیش از 9 تُن وزن و 252 سانتیمتر قطر است. این ناقوس در تمام طول سال ساکت است و تنها در مواقع خاصی چون سالروز نصبش و یا شب سال نو به صدا درمی آید.

ارتفاع کلیسای سنت استفان 96 متر و دقیقا برابر با ارتفاع ساختمان مجلس بوداپست است

درباره کلیسای سنت استفان بوداپست

اولین چیزی که در روبرو با کلیسای سنت استفان بوداپست نظر شما را به خود جلب خواهد نمود، معماری زیبا و باشکوه این کلیسا است که در سبک نئوکلاسیک انجام گرفته است. اما این شکوه، تنها به نمای بیرونی آن اختصاص ندارد و برای کشف زیبایی حقیقی باید به درون آن پای بگذارید.

فضای داخلی این کلیسا با گچبری های طلایی، شیشه های رنگی و نقاشی شده، مجسمه های بسیار طبیعی و موزاییک ها و نقاشی های زیبا تزئین شده است و به محض ورود به کلیسا، شما را میخکوب خواهد نمود. پیشنهاد ما این است که برای بازدید از این کلیسا، حتما از تورهای اختصاصی بهره ببرید تا تمام جزئیات و داستان های مرتبط با آنها را برای شما شرح دهند.

اما کلیسای سنت استفان بوداپست مجارستان علاوه بر تزئینات خیره نماینده، جاذبه های گردشگری دیگری نیز دارد. به عنوان مثال می توانید به طبقه دوم این کلیسا و محل گنجینه آن بروید تا با یکی از شگفت انگیزترین آثار تاریخی مجارستان روبرو شوید.

در این بخش و درون یک محفظه شیشه ای، یک دست مومیایی شده نگهداری می گردد که اهالی مجارستان معتقدند دست راست سنت استفان است. این دست با برگ هایی از جنس طلا و دستبندهایی از مروارید و یاقوت تزئین شده است.

بعلاوه اگر اهل فوتبال هستید، باید بدانید یکی از بزرگترین اسطوره های تاریخ فوتبال دنیا در این کلیسا آرمیده است. فرانتس پوشکاش، مهاجم افسانه ای مجارستان و باشگاه رئال مادرید در سال 2006 در این کلیسا دفن شد.

اما اگر دوست دارید یک نمای شگفت انگیز از شهر بوداپست را دیدن کنید، به شما پیشنهاد می کنیم با استفاده از آسانسورهای تعبیه شده و یا پیمودن 364 پله، خود را به فضای زیر گنبد کلیسای سنت استفان بوداپست برسانید. در این نقطه می توانید یک چشم انداز 360 درجه زیبا از شهر مروارید دانوب را دیدن کنید و محو زیبایی آن شوید.

راهنمای بازدید از کلیسای سنت استفان بوداپست

کلیسای سنت استفان مجارستان، در مرکز شهر بوداپست واقع شده و بدین ترتیب با استفاده از شبکه حمل و نقل عمومی در بوداپست، به راحتی قابل دسترسی است. شما می توانید در ایستگاه Arany Janos خط آبی یا ایستگاه Bajcsy-Zsilinszky خط زرد متروی بوداپست پیاده شده و به راحتی از کلیسای سنت استفان بازدید کنید.

این کلیسا روزها دوشنبه تا آدینه از ساعت 9 تا 17:15، روزهای شنبه از ساعت 9 تا 13 و روزهای یکشنبه از ساعت 13 تا 17 میزبان بازدیدنمایندگان و گردشگران است.

خوشبختانه ورود به کلیسا و دیدنی طبقه همکف آن هیچ هزینه ای ندارد. اما برای بازدید از دست مومیایی شده سنت استفان و بعلاوه رفتن به گنبد کلیسا، باید به ترتیب مبلغ 400 و 600 فورینت پرداخت کنید.

منبع: ققنوس
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 717

به "تور ارزان مجارستان: آشنایی با کلیسای سنت استفان بوداپست مجارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مجارستان: آشنایی با کلیسای سنت استفان بوداپست مجارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید