شروع ثبت نام نخست بیمه درمان تکمیلی رانندگان تاکسی در مرکز

به گزارش آموزشگاه ما، خبرگزاری خبرنگاران- سرپرست اداره رفاه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از انتخاب شرکت بیمه گر برای عقد قرارداد بیمه درمان تکمیلی رانندگان تاکسی تا خاتمه هفته جاری اطلاع داد.

شروع ثبت نام نخست بیمه درمان تکمیلی رانندگان تاکسی در مرکز

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، خانم مریم قلی زاده، سرپرست اداره رفاه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه این سازمان در راستای حمایت از تاکسیرانان شهر، طرحی تحت عنوان بیمه درمان تکمیلی در دستور کار قرار داده است، اضافه نمود: بیمه درمان تکمیلی سال 1400 تاکسیرانان به عنوان یکی از دستور های ویژه در ساز و کار اجرایی قرار گرفته است و از امروز شنبه (13 آذر) ثبت نام نخست بیمه درمان تکمیلی رانندگان به وسیله درگاه های ارتباطی شروع شده است.

سرپرست اداره رفاه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ضمن اشاره به وقفه ایجاد شده از زمان اتمام بیمه تکمیلی سال گذشته تا به امروز، بیان نمود: کوشش شده است با حضور مدیر عامل تازه سازمان، این وقفه پوشش داده گردد. نخستین دستور ویژه ای که در دستور کار قرارگرفت، طی شدن فرآیند تشریفات قانونی برای تحقق بیمه درمان تاکسیرانان است.

قلی زاده اضافه نمود: مدت زمان اعتبار بیمه درمان تکمیلی سال گذشته از یکم مهر 1399 تا 31 شهریور 1400، با بیمه البرز بوده است. باتوجه به سازوکار سازمانی و مسائل اقتصادی، وقفه ای برای انعقاد قرارداد سال جاری به وجود آمد و دراین مدت خدمات مورد نظر به تاکسیرانان و مشمولان بیمه تکمیلی ارائه نشد.

او با بیان اینکه معضل مذکور از سال گذشته تا به امروز، شناسایی و در دستورکار ویژه قرار گرفته، گفت: در این مدت به شرکت بیمه مراجعه و رایزنی های اولیه در این باره انجام شده است. بعلاوه مقرر شد که پرداخت تفاوت مانده بدهی سازمان در اسرع وقت به شرکت البرز انجام گردد.

سرپرست اداره رفاه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در ادامه گفت: از ابتدای هفته ازسرگیری مجدد پرداخت غرامت ها انجام خواهد شد. بعلاوه مقرر شده که به امورات نفراتی که به شرکت طرف بیمه البرز مراجعه می نمایند (در صورت داشتن فاکتور) رسیدگی گردد.

قلی زاده از ارسال پیامکی مبنی بر عذرخواهی سازمان تاکسیرانی از رانندگان بابت وقفه به وجود آمده اطلاع داد و گفت: آن چیزی که باید به عنوان طی شدن فرآیند تشریفات براساس آیین نامه معاملات شهرداری و ضوابط موجود انجام میشده، درحال حاضر انجام شده است.

او در ادامه بیان نمود: این هفته جلسه مناقصه مربوط به انتخاب شرکت بیمه گر انجام خواهد شد. براساس مساعدتی که انجام شده در سایت تاکسیرانی از روز شنبه (13 آذر 1400) ثبت نام نخست بیمه درمان تکمیلی رانندگان به وسیله درگاه های ارتباطی شروع شده است. بیمه درمان تکمیلی رانندگان به صورت رایگان است.

به گفته سرپرست اداره رفاه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران؛ رانندگان با مراجعه به سایت و ثبت شماره پلاک خودرو، تمایل شان برای استفاده از بیمه درمان تکمیلی رایگان اعلام می نمایند. سال گذشته حدود 26 هزار نفر راننده تاکسی به همراه تعداد نفرات خانواده تحت پوشش، نسبت به دریافت بیمه درمان تکمیلی اقدام کردند.

قلی زاده در ادامه بیان کرد: البته سال گذشته مبلغی بابت ثبت نام دریافت شده است، اما سال جاری ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت بیمه خدمات تکمیلی به صورت صددرصدی رایگان است.

او درباره طرح دو بیمه درمان تکمیلی رانندگان تاکسی، شرح داد: باتوجه به درخواست تاکسیرانان مبنی بر ارائه خدمات با سطح پوشش بالاتر، طرح دومی برای بیمه درمان تکمیلی با شرکت های بیمه گر تقاضا شده و در اسناد مناقصه منتشر شده است. طرح 2، طرح دریافت خدمات بیمه با پوشش بالاتر است. برای مثال اگر هزینه بستری 10 میلیون تومان پیش بینی شده، این مبلغ در طرح 2 افزایش یافته است.

سرپرست اداره رفاه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در ادامه بیان کرد: مابه التفاوت پایه را سامان تاکسیرانی پرداخت می نماید و اگر تاکسیران احتیاج داشته باشد که خدمات بیشتری را دریافت کند، به صورت کاملاً اختیاری می تواند طرح 2 بیمه درمان تکمیلی را انتخاب کند.

به گفته قلی زاده؛ طرح یک بیمه درمان تکمیلی رانندگان تاکسی رایگان و طرح دو که سطح مابه التفاوتی نسبت به طرح یک دارد، اختیاری است.

او درباره ثبت نام نهایی بیمه درمان تکمیلی، بیان نمود: ثبت نام قطعی مربوط به این است که سهم بیمه شوندگان به وسیله کمیسیون مناقصه پس از برگزاری جلسه تشریفات و انتخاب شرکت بیمه گر، معین گردد و پس از آن به وسیله پنل های ارتباطی سازمان به متقاضیان دریافت بیمه تکمیلی تاکسیرانی اعلام می گردد.

سرپرست اداره رفاه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران درباره بیمه عمر و حواث، شرح داد: براساس سنوات قراردادی سالانه، بیمه عمر و حوادثی برای رانندگان وجود دارد که این بیمه به صورت رایگان برای تمامی تاکسیرانان دارای پروانه معتبر، رد می گردد. تعهدات ناشی از این بیمه نیز پس از انتخاب شرکت بیمه گر، مشمول رانندگان تاکسی خواهد شد.

قلی زاده با بیان اینکه متأسفانه امروز تعداد مراجعه نمایندگان به سازمان تاکسیرانی بابت ثبت نام اولیه دریافت بیمه تکمیلی تاکسیرانان بالاست، گفت: درخواست می گردد که تاکسیرانان هیچ مراجعه حضوری به واحد های سازمان یا رفاهی نداشته باشند. تاکسیرانان از سه درگاه سایت باشگاه رفاه تاکسیرانان، تلفن هوشمند و هر دفتر امور هماهنگی و اداری تاکسیرانان می توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 800

به "شروع ثبت نام نخست بیمه درمان تکمیلی رانندگان تاکسی در مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ثبت نام نخست بیمه درمان تکمیلی رانندگان تاکسی در مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید