آیا آب و فاضلاب گرگان در قطعی شبانه آب سلیقه ای عمل می نماید؟

به گزارش آموزشگاه ما، بعضی از شهروندان گرگانی می گویند: افت فشار و قطعی شبانه آب تنها در بعضی نقاط شهر گرگان اجرایی می گردد.

آیا آب و فاضلاب گرگان در قطعی شبانه آب سلیقه ای عمل می نماید؟

شهروندان بعضی از منطقه ها شهر گرگان از قطعی شبانه آب گرگان گلایه دارند و می گویند: این قطعی آب تنها در منطقه ای که آن ها زندگی می نمایند اعمال می گردد و در سایر منطقه ها گرگان اینگونه نیست.

از طرفی دیگر بعضی از شهروندان گرگانی هم می گویند تا سرانجام شب با قطعی آب و یا افت فشار کمتری نسبت به سایر منطقه ها گرگان روبرو هستند.

تعدادی از شهروندان گرگانی معتقدند اداره آب و فاضلاب در زمینه قطعی آب در منطقه ها مختلف گرگان سلیقه ای عمل می نماید.

رئیس آب و فاضلاب شهرستان گرگان در این باره گفت: تمام بخش ها و مخازن آب شهر گرگان در یک ساعت تعیین بسته می گردد تا کار آبگیری مخازن انجام گردد.

غلامی گفت: ابتدا و انتهای شهر گرگان 500 متر اختلاف ارتفاع دارد و به علت همین اختلاف سطح در بعضی از منطقه ها اندازه آب موجود در لوله ها بعد از بسته شدن مخزن دیرتر به اتمام می رسد و بعضی از شهروندان پس از بسته شدن مخازن زمان بیشتری به آب دسترسی دارند.

رئیس آب و فاضلاب شهرستان گرگان گفت: امیدواریم با بهبود شرایط آب و هوایی در استان کم آبی های اخیر در گرگان رفع گردد.

او اضافه نمود: در حال حاضر 1400 لیتر بر ثانیه در شهرستان گرگان تامین آب انجام می گردد و 92 درصد این آب به وسیله آب های زیرزمینی و 78 حلقه چاه تامین می گردد.

غلامی ادامه داد: هر سال اوایل خرداد با شروع فصل گرما و شروع کشت و زراعت شاهد افت 25 درصدی منابع آبی هستیم.

او اضافه نمود: در حالت عادی مقدار مصرف آب در شهرگرگان هزار و 850 لیتر بر ثانیه در تابستان است و بین 400 تا 450 لیتر بر ثانیه کمبود منابع تامین در این زمینه داریم.

به گفته غلامی در سال به 4 هزار و 500 واحد مسکونی انشعاب آب فروخته می گردد و حدود 15 هزار نفر به جمعیت شهر گرگان اضافه می گردد.

او اضافه نمود: با حساب این جمعیتی که به شهر گرگان هر ساله اضافه می گردد، در صورتی که منابع آبی قبلی ما تغییری نداشته باشد سالانه 60 لیتر بر ثانیه به احتیاج آبی استان اضافه می گردد.

خبرنگاران گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 شهریور 1401 بروزرسانی: 25 شهریور 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 976

به "آیا آب و فاضلاب گرگان در قطعی شبانه آب سلیقه ای عمل می نماید؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "آیا آب و فاضلاب گرگان در قطعی شبانه آب سلیقه ای عمل می نماید؟" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا آب و فاضلاب گرگان در قطعی شبانه آب سلیقه ای عمل می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید