ارسال اولین محموله واکسن کرونا از بلژیک به آمریکا

به گزارش آموزشگاه ما، شبکه ان بی سی دقایقی پیش گزارش داد که اولین محموله واکسن کرونا شرکت فایزر از بلژیک به آمریکا ارسال شده است.

ارسال اولین محموله واکسن کرونا از بلژیک به آمریکا

به گزارش ایرنا، خبر ارسال واکسن کرونا از بلژیک توسط یک منبع آشنا با برنامه ریزی تیم واکسن کرونا شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز به شبکه ان بی سی اطلاع داده شد.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز آدینه گزارش داد که یونایتد ایرلاینز پروازهای چارتی برای ارسال دوزهای واکسن کرونا به ایالت متحده را شروع نموده است.

اداره هواپیمایی فدرال (FAA) نیز در بیانیه ای به نشریه هیل تأیید کرد که از اولین حمل و نقل هوایی گسترده واکسن پشتیبانی می نماید.

به گفته منبع خبری، اداره هواپیمایی فدرال به یونایتد ایرلاینز امکان حمل 15 هزار پوند (شش هزار و 803 کیلوگرم) یخ خشک در هر پرواز را می دهد، که 5 برابر بیشتر از حد مجاز است.

گفته می گردد واکسن های شرکت فایزر باید برای حفظ انرگذاری در دمای کمتر از انجماد نگهداری شوند.

شرکت فایزر روز آدینه گذشته از سازمان غذا و داروی آمریکا درخواست کرد واکسن فراوری شده توسط این شرکت را برای استفاده اضطراری تایید کند و انتظار می رود مدرنا نیز در هفته آینده درخواست مشابهی را به سازمان غذا و دارو ارائه کند.

هفته گذشته، دو شرکت فایزر و بایون تک میزان کارآیی واکسن مشترک خود را 95 درصد اظهار داشتند.

شرکت مدرنا نیز اظهار داشت واکسنی با کارآیی 94.5 درصد فراوری نموده است. این میزان برای واکسن اسپوتنیک که در روسیه فراوری شده، بیش از 90 درصد اعلام شده است.

شرکت سینوفارم، یکی بزرگترین شرکت های داروسازی چین نیز اعلام نموده است که به دنبال اخذ مجوزهای قانونی از مقامات دولتی این کشور برای عرضه واکسن کووید19 ساخت این شرکت به بازار است.

یونیسف روز دوشنبه هفته گذشته اظهار داشت؛ به محض اینکه واکسن جدید کووید در دسترس قرار گیرد، این سازمان با همکاری بیش از 350 شرکت و سازمان مختلف فعال در حوزه حمل و نقل هوایی، زمینی، کشتیرانی و ارایه کنندگان خدمات بسته بندی و لجستیک در سراسر دنیا، عملیات توزیع واکسن در بیش از 92 کشور را راهنمایی خواهد نمود.

منبع: عصر ایران
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 185

به "ارسال اولین محموله واکسن کرونا از بلژیک به آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال اولین محموله واکسن کرونا از بلژیک به آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید