استرالیا به خروج سفیر فرانسه واکنش نشان داد

به گزارش آموزشگاه ما، به گزارش خبرنگاران به نقل از سیدنی مورنینگ هرالد؛ استرالیا از اقدام فرانسه مبنی بر فراخواندن سفیر خود از کانبرا ابراز تاسف کرد.

استرالیا به خروج سفیر فرانسه واکنش نشان داد

وزارت خارجه استرالیا در همین رابطه مدعی شد: کانبرا برای رابطه با پاریس ارزش قائل است و به فرانسه به اسم بازیگری مهم در تضمین ثبات در منطقه ایندوپاسیفیک نگاه می نماید.

این وزارتخانه اضافه نمود: بر مبنای ارزش های مشترک، مشتاقانه در پی تعامل با فرانسه در بسیاری از مسائلی هستیم که منافع مشترک را تأمین می نماید.

دولت فرانسه روز پنج شنبه، آشکارا نارضایتی خود را از امضای توافقنامه همکاری سه جانبه میان انگلیس، آمریکا و استرالیا که به لغو قرارداد 90 میلیاردی یک شرکت فرانسوی با دولت استرالیا برای ساخت زیردریایی های تهاجمی منتهی شد، اعلام نموده بود.

در پی امضای این توافقنامه همکاری سه جانبه، مراسم جشنی که قرار بود روز آدینه به مناسبت 240 اُمین سالگرد جنگ چساپیک در سفارت فرانسه در شهر واشنگتن دی. سی برگزار گردد، لغو شد.

بعد از آن، فرانسه سفرای خود را از واشنگتن و کانبرا فراخواند تا با آنها پیرامون تنش به وجود آمده مشورت کند.

ژان ایو لودریان در اعتراض به تصمیم کانبرا برای پیوستن به این توافقنامه و لغو قرارداد خود با شرکت فرانسوی برای ساخت زیردریایی گفته بود: مثل این بود که از پشت خنجر بزنید. ما بر پایه صداقت با استرالیا رابطه برقرار نموده ایم حال آنکه این اعتماد خدشه دار شده است. من امروز از سرانجام یافتن این توافق عصبانی هستم.

وی بعلاوه گفت که از استرالیا و آمریکا بابت این اقدام شرح خواهد خواست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 637

به "استرالیا به خروج سفیر فرانسه واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرالیا به خروج سفیر فرانسه واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید