بازدید از یک باغ وحش شگفت انگیز در سفر به آنتالیا

به گزارش آموزشگاه ما، آنتالیا یکی از پرطرف دارترین و دوست داشتنی مقصدها در میان کشورهای آسیایی محسوب می گردد. این شهر در سمت غرب دریای مدیترانه واقع شده و با آب وهوای ملایم و معتدلی که دارد، در کنار جاذبه های گردشگری و سواحل نقره فامش با هر سلیقه ای که باشید شما را عاشق خود می نماید. البته آنتالیا صرفاً به سواحل خوش چشم انداز و خوش آب و هوایش مشهور نیست. بلکه در این منطقه شما با جاذبه های متنوع و متعدد دیگری هم روبرو هستید. جاذبه هایی که سبب شده این قطب گردشگری آسیا همواره شلوغ و مملو از مسافر باشد.

بازدید از یک باغ وحش شگفت انگیز در سفر به آنتالیا

آدرس: ترکیه، آنتالیا، دوشمل تس، کپزالتی پیک نیک، نبی لر، خیابان حیوانات باغچه سی.

برای رزرو آنلاین مقرون به صرفه ترین تورهای آنتالیا خبرنگاران روی تصویر زیر کلیک کنید.

باغ وحش آنتالیا برای عاشقان حیات وحش

باغ وحش آنتالیا که می تواند یک روز کامل شما را به خود اختصاص دهد، از مجذوب نماینده ترین و پرطرف دارترین تماشای های این شهر است که البته در دسته جاذبه های مصنوعی قرار گرفته است. این باغ وحش به چند علت مختلف معروفیت زیادی دارد. همان طور که می دانید آنتالیا موقعیت جغرافیایی خاصی داشته و چون ازیک طرف به کوه توروس و جنگل های این کوه متصل است و از طرف دیگر با دریای آبی مدیترانه محصور شده، آب و هوای عجیب و مطبوعی دارد که سبب شده باغ وحش های زیادی را در این شهر افتتاح شوند. در تمام این باغ وحش ها شما با گونه های متنوعی از پرندگان، حیوانات و جانوران روبرو هستید که متعلق به اقلیم های گوناگون بوده؛ اما در این آب و هوای مطبوع برترین زندگی را دارند.

باغ وحش بزرگ آنتالیا پرطرف دارترین و بزرگ ترین باغ وحش این شهر است که در مدت زمان کوتاهی توانسته معروفیت بسیار زیادی کسب کند. این باغ وحش رسماً در سال 1989 فعالیت خود را آغاز کرد و در زمینی به مساحت 330 هکتار که از گیاهان و پوشش های گیاهی متنوع پوشیده شده، ساخته شد.

این باغ وحش در همان نگاه اول به شما نشان می دهد که از یک پوشش گیاهی بسیار غنی تشکیل شده. به واسطه این پوشش گیاهی، چند دریاچه مصنوعی هم در آن احداث نموده اند. دریاچه های مصنوعی این امکان را فراهم می نمایند که پرندگان گوناگون مانند مرغابی ها، مرغان دریایی و غیره در کنار دوزیستان، ماهی ها، کروکدیل ها و سایر خزندگان، به راحتی در این باغ وحش به حیات خود ادامه بدهند. البته هنوز بعضی از قسمت ها در این باغ وحش در حال طی کردن مراحل ساخت هستند. اما بازدید از این باغ وحش زیبا خالی از لطف نخواهد بود.

فضایی هیجان انگیز و متفاوت برای بچه ها و بزرگسالان که می توانند حیوانات عجیب وغریب از سراسر دنیا را، در کنار یکدیگر مشاهده نمایند.

مسیر دسترسی به باغ وحش آنتالیا

باغ وحش آنتالیا در منطقه ای با عنوان کپزالتی (Kepezalti) واقع شده است که به طور تقریبی تا مرکز شهر آنتالیا 2 ساعت فاصله دارد. شما برای دسترسی سریع و راحت به این باغ وحش می توانید از وسایل نقلیه عمومی مانند تراموا یا همان قطار شهری بهره ببرید. هر کجای آنتالیا که باشید با سوارشدن به این قطارها در انتهای خط یعنی که کپزالتی پیاده خواهید شد. فاصله این باغ وحش تا ایستگاه قطار هم فقط یک کیلومتر است.

در طول این مسیر یک کیلومتری شما با یک جاده جنگلی و پر درخت روبرو هستید که به ورودی باغ وحش می رسد. بیشتر افراد ترجیح می دهند که این مسیر مابین ایستگاه قطار و باغ وحش بزرگ آنتالیا به صورت پیاده طی نمایند تا از حضور در میان این جنگل و درختان زیبای آن هم لذت ببرند. ضمن اینکه در این مسیر تاکسی ها هم حضور داشته و در آن رفت وآمد می نمایند که در صورت تمایل می توانید برای رفتن به این باغ وحش از آن ها هم بهره ببرید.

برترین زمان و فصل برای بازدید از باغ وحش آنتالیا

آنتالیا در تمام فصل های سال تماشای و مجذوب نماینده است. اما برای بازدید از باغ وحش آن مانند تمام باغ وحش های سراسر دنیا، اوقات خاصی برای بازتماشامایندگان در نظر گرفته شده است. بازدید از باغ وحش بزرگ آنتالیا معمولاً در طول روز انجام می گردد. چون شب ها حیوانات استراحت می نمایند. ضمن اینکه ساعات بازدید در فصل های مختلف سال هم متفاوت خواهد بود. مثلاً در شش ماهه دوم سال و فصل های پاییز و زمستان ساعت بازدید هر روز از ساعت 9 صبح الی 5 بعدازظهر اعلام می گردد. اما در شش ماهه اول سال یعنی بهار و تابستان ساعت بازدید برای گردشگران و بازتماشامایندگان از ساعت 9 صبح الی 7 بعدازظهر در نظر گرفته می گردد.

حیوانات مختلف باغ وحش آنتالیا

همان طور که گفتیم در باغ وحش بزرگ آنتالیا انواع و اقسام حیوانات را می توانید مشاهده کنید. گونه های متعدد جانوری که همگی از منطقه استوا، آفریقا و آمریکای شمالی به این باغ وحش آورده شده اند. به طور تقریبی 8000 جانور مختلف و گوناگون مانند شیر، یوزپلنگ آمریکایی، گاومیش، گوزن شمالی، ببر، فیل، پلنگ، خرس، اسب، گورخر، مار و کانگورو در کنار انواع و اقسام پرندگان در این باغ وحش موجود هستند که در این باغ وحش و در کنار هم زندگی آرام و مسالمت آمیزی دارند.

بعضی گونه های نادر و نایاب پرندگان مانند طوطی ها و فلامینگو ها را هم می توانید در این باغ وحش مشاهده کنید. بعلاوه یکی از جاذبه های این باغ وحش میمون های آن هستند که با شیطنت و بازیگوشی هایی که دارند، بازتماشامایندگان را شدیداً سرگرم می نمایند. این میمون ها حرکات جالب و هوشمندانه ای از خود نشان می دهند که خصوصاً برای بچه ها جالب توجه و دوست داشتنی است.

برقراری امنیت در باغ وحش بزرگ آنتالیا

شاید تصور کنید که این باغ وحش با این تنوع حیوانات و گونه های جانوری و وسعتی که دارد، امنیت نداشته یا حضور در آن ترسناک است. اما واقعیت این است که باغ وحش آنتالیا یکی از امن ترین و ایمن ترین باغ وحش های دنیا محسوب می گردد. تمامی قفسه ها در این باغ وحش دو لایه هستند تا هیچ گونه دسترسی از درون قفس به بیرون یا از بیرون به درون قفس وجود نداشته باشد. حتی بازدید از شیرها و سایر حیوانات درنده هم در امنیت کامل انجام خواهد شد. حفاظ ها و نرده های مختلفی گوشه گوشه این باغ وحش تعبیه شده تا بچه ها را در مقابل اتفاقات ناگهانی پیش آمد نموده و احتمالی، حفظ نمایند. ضمن اینکه حیوانات را در فضاهای بزرگ نگهداری می نمایند تا احتمال حمله آن ها و خارج شدنشان از فضای حفاظت شده، تقریباً صفر باشد.

تفریحات در باغ وحش آنتالیا

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این باغ وحش فقط به بازدید از حیوانات اختصاص داده نشده است. بلکه در محیط آن تفریحاتی هم برای گردشگران و بچه ها در نظر گرفته شده. در بعضی از نقاط این باغ وحش امکان برپایی آتش برای درست کردن کباب های باربیکیو برای شما فراهم است. ضمن اینکه شما در حین کباب خوردن می توانید از قسمت های مختلف این باغ هم به راحتی تماشا کنید. این باغ وحش به شدت مرتب و تمیز بوده و به واسطه پرسنل حرفه ای، مؤدب و دوره دیده ای که دارد، برای شما برترین اوقات را در زمان حضورتان در این فضا، رقم خواهد زد.

تفریحات بچه ها در باغ وحش آنتالیا

همان طور که گفتیم خیلی بزرگی از بازتماشامایندگان این باغ وحش را بچه ها تشکیل می دهند. به همین علت برای آن ها تفریحات مجزایی در نظر گرفته شده است. بچه ها مشتاق هستند تا حیواناتی را که در دنیای مجازی، فیلم ها و کارتون ها دیده اند، حالا از نزدیک لمس نمایند و این موضوع برای آن ها هیجان فراوانی دارد. برای مثال حضور در کنار قفس میمون های شیطون و بازیگوش یکی از تفریحات پرطرف دار بچه ها است که ساعت ها آن ها را سرگرم می نماید. ضمن اینکه در باغ وحش قسمتی را به تعبیه وسایل بازی بچه ها اختصاص داده اند که به آن ها اجازه می دهد اگر در زمان بازدید از باغ وحش خسته شدند، در این پارک تفریحی حاضر شده و با استفاده از اسباب بازی های موجود در آن خود را سرگرم نمایند.

امکانات رفاهی در باغ وحش بزرگ آنتالیا

همان طور که گفتیم این باغ وحش علاوه بر حیوانات مختلف و گوناگون، جاذبه های متعدد و تفریحات بی شماری هم دارد. اینکه در میان تنوع گیاهی درختان و گل ها و گیاهان قدم می زنید و عطر و رایحه بی نظیر این گیاهان را استنشاق می کنید، تنها یکی از تفریحات متفاوت و منحصربه فردی است که امکان انجام آن به واسطه وسعت بیش از میزان این باغ وحش برای گردشگران امکان پذیر است. اگر گرسنه شدید هم در قسمت های متعدد و گوناگونی از این باغ وحش رستوران هایی را باقیمت های مناسب برای شما قرار داده اند که خوراکی ها و نوشیدنی های لذیذی را عرضه می نمایند.

قیمت نوشیدنی ها و خوراکی هایی که در کافه ها و رستوران های باغ وحش آنتالیا عرضه می شوند، مقرون به صرفه قیمت و مالی بوده که به شما اجازه می دهد هر چیزی که دوست داشتید را نوش جان کنید. همین طور در طول این باغ وحش و در مسیرهای مختلف آن نیمکت هایی را برای استراحت گردشگران در زیر سایه درخت ها با آواز انواع و اقسام پرندگان تعبیه نموده اند که می تواند لحظات متفاوت و خاصی را برای شما و همراهانتان رقم بزند.

کافه ها و رستوران های باغ وحش آنتالیا

کافه ها و رستوران های این باغ وحش در کنار فروشگاه هایی ساخته شده اند که مواد غذایی، خوراکی ها و نوشیدنی ها را مستقیماً به گردشگران عرضه می نمایند. کافه هایی مثل کافه های سنتی و خاص سنگی که در بخش های متعدد و مکان های دنجی از این باغ وحش مشغول سرو اسنک ها و نوشیدنی های خنک و خوشمزه هستند.

ضمن اینکه فروشگاه های زیادی هم در سرتاسر این باغ وحش تعبیه شده اند که اگر دوست نداشتید به رستوران ها و کافه های موجود مراجعه کنید، می توانید خوراکی ها و نوشیدنی های خود را از فروشگاه های متعدد حاضر در این مکان تهیه کنید. در هر حال اگر به باغ وحش زیبای آنتالیا سفر کردید توصیه می کنیم که در کنار جوی های آب خروشان و در زیر سایه های پهن شده و خنک درختان این باغ، حتماً یک سیخ کباب را نوش جان کنید.

هزینه بلیط باغ وحش آنتالیا

البته هزینه بلیط بازدید از این باغ وحش می تواند با درنظرگرفتن اوقات مختلف سفر، گاهی اوقات کمی کمتر یا بیشتر باشد. اما به طور معمول برای حضور در این پارک جنگلی یا باغ وحش بزرگ آنتالیا و بازدید کردن از گونه های متعدد گیاهی، جانوری، آبزیان و انواع حیوانات و لذت بردن از طبیعت بکر و آب و هوای مطبوع، شما تقریباً باید 10 لیر پرداخت کنید. این مبلغ در مقابل جاذبه ها و زیبایی های این باغ وحش واقعاً ناچیز است.

ضمن اینکه زمان حضور شما در این باغ وحش هم بین 2 ساعت تا 3 ساعت خواهد بود. اما در صورت تمایل به گذراندن اوقات و ساعات بیشتری در این باغ وحش، شما با هیچ محدودیتی روبرو نیستید. نکته پایانی اینکه بچه ها زیر 12 سال بازدیدی رایگان از این باغ وحش خواهند داشت

باغ وحش بزرگ آنتالیا برای حضور در یک مکان بهشتی

واقعیت این است که ما در یک مکان واقعی و در یک جنگل طبیعی با انواع و اقسام حیوانات، خزندگان و پرندگان، حشرات و آبزیان گوناگون احاطه شده ایم که نمی توانیم امنیت داشته باشیم و صرفاً از زیبایی های اطرافمان لذت ببریم. اما باغ وحش ها خصوصاً باغ وحش هایی که در قطعه ای از طبیعت طراحی و ساخته شده اند؛ مانند باغ وحش بزرگ آنتالیا، این امکان را برای ما فراهم می نمایند که در یک محیط کاملاً ایمن و حفاظت شده، ضمن لذت بردن از طبیعت و تماشای زیبایی های این دنیا، از حضور در کنار انواع و اقسام موجودات و جاندارانی هم که ممکن است خطرناک باشند، لذت برده و لحظات فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنیم. به عبارتی این یک فرصت استثنایی است! پس اگر به آنتالیا سفر کردید، به هیچ عنوان نباید بازدید از این باغ وحش طبیعی را فراموش کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 1160

به "بازدید از یک باغ وحش شگفت انگیز در سفر به آنتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از یک باغ وحش شگفت انگیز در سفر به آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید