تاریخ ملاقات روسای جمهور آمریکا و چین اعلام شد

به گزارش آموزشگاه ما، ایسنا نوشت: خبرگزاری رویترز با استناد به منابع خبری گزارش داد، روسای جمهور آمریکا و چین در بحبوحه تنش های دو کشور بر سر مسائل تجارت، حقوق بشر و فعالیت های نظامی قرار است روز دوشنبه نشست مجازی خود را برگزار نمایند.

تاریخ ملاقات روسای جمهور آمریکا و چین اعلام شد

به گزارش خبرگزاری رویترز، واشنگتن و پکن در خصوص موضوعات مختلف از منشأ همه گیری کووید-19 گرفته تا زرادخانه هسته ای در حال توسعه چین، با هم مناقشه داشته اند. مقامات آمریکایی معتقدند تعامل مستقیم با شی جینپینگ رئیس جمهور چین، برترین راه جلوگیری از رفتن روابط بین این دو اقتصاد بزرگ دنیا به سمت درگیری است.

یک مقام چینی گفت، پکن بعلاوه مایل است از رویارویی اجتناب نموده و روی رقابت مثبت تمرکز کند،و همزمان بر همکاری در قبال مسائلی مانند بحران آب و هوا و خاتمه دادن به همه گیری ویروس کرونا تاکید کند.

به گفته این مقام، توافق چارچوبی تقویت همکاری ها با هدف مقابله با تغییرات آب و هوایی که به وسیله این دو اقتصاد بزرگ دنیا در کنفرانس آب و هوایی اخیر سازمان ملل در اسکاتلند رونمایی شد، یک سیگنال نسبتا مثبت را برای نشست آینده ارسال کرد.

این مقام اضافه کرد: ما رقابت آمریکا و چین را مانند یک بازی گلف می بینیم، رقابتی که در آن هر طرف روی عملکرد بهتر خود تمرکز می نماید، نه مانند یک بازی بوکس که در آن هر دو طرف سعی می نمایند یکدیگر را ناک اوت نمایند.

بعلاوه کاخ سفید اظهار داشت، بایدن قرار است به طور جداگانه خطاب به نشست سران رهبران کنفرانس مالی آسیا و اقیانوسیه به صورت اینترنتی طی امروز آدینه سخنرانی کند.

سی ان بی سی روز پنجشنبه به نقل از دو منبع مطلع گزارش داد که شی جینپینگ احتمالا از رئیس جمهور آمریکا برای حضور در بازی های المپیک زمستانی 2022 پکن دعوت خواهد نمود.

چنین درخواستی می تواند بایدن را در موقعیت ناراحت نماینده ای قرار دهد زیرا او چین را در خصوص مساله حقوق بشر تحت فشار قرار می دهد.

بعلاوه بعید است که بایدن برای هر نوع نشستی به پکن برود. رئیس جمهور آمریکا در بازی های المپیک تابستانی در توکیو که متحد اصلی آمریکا است شرکت نکرد.

بایدن و شی جینپینگ آخرین بار در 9 سپتامبر مصاحبه کردند؛ مصاحبهیی 90 دقیقه ای که به گفته یک مقام ارشد آمریکایی بر مسائل مالی، تغییرات آب و هوایی و کووید-19 متمرکز بود.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 785

به "تاریخ ملاقات روسای جمهور آمریکا و چین اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ ملاقات روسای جمهور آمریکا و چین اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید