تصاویر ، کشف الهه های چندهزارساله یونانی در یک گرمابه (تور ارزان یونان)

به گزارش آموزشگاه ما، باستان شناسان با کاوش در ایتالیا مجموعه بزرگی از مجسمه های سالم برنزی را در گرمابه ای طبیعی و مجلل کشف کردند.

تصاویر ، کشف الهه های چندهزارساله یونانی در یک گرمابه (تور ارزان یونان)

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، باستان شناسانی که در ایتالیا مشغول کاوش بودند بیش از 20 مجسمه برنز باستانی و سالم را در حمام آب گرم واقع در ناحیه توسکانی کشف نموده اند.

این مجسمه ها در جریان کاوش های باستان شناسی پیدا شده اند که از سال 2019 در میان ویرانه ها و گل ولای های یک گرمابه باستانی شروع شده است.

قدمت 24 مجسمه ای که بخش هایی از آن ها در گِل فرو رفته بود، به حوالی دو هزار و 300 سال قبل می رسد و باستان شناسان آن را یک اکتشاف استثنائی دانسته اند.

مجسمه یک مرد جوان و مجسمه هایجیا، الهه تندرستی در اساطیر یونان باستان که یک مار به دورِ دستِ او پیچیده است، از جمله آثار کشف شده در این مکان به شمار می آید.

کاوشگران بعلاوه مجسمه برنزیِ آپولون، یکی از ایزدان مهم در اساطیر یونان و ساکن المپ را نیز کشف نموده اند.

  • عکس | قدیمی ترین جمله دنیا کشف شد | این عبارت هفت کلمه ای را بخوانید

کارشناسان معتقدند اتروسکی ها این گرمابه ها را در قرن سوم پیش از میلاد در استان سیه نا کنونی، واقع در ناحیه توسکانی کشور ایتالیا بنا نموده اند.

باستان شناسان علاوه بر این 24 مجسمه برنزی که پنج مورد از آن ها در ابعاد بلندتر از یک متر ساخته شده اند، پنج هزار سکه از جمله حکاکی های اتروسکی و لاتین نیز کشف نموده اند. گمان می رود بازدیدکنندگان از این گرمابه ها به امید اقبال خوب و سلامتی، سکه هایی را درون حمام پرتاب می کردند.

عکس | نمایش آثار هنرمندان دوران ماقبل تاریخ در لوور پاریس

بر اساس آنالیز اولیه، این 24 مجسمه که گمان می رود به وسیله صنعتگران محلی در فاصله قرن دوم تا اول پیش از میلاد ساخته شده اند، این فرضیه مطرح شده است که مجسمه ها و سایر پیشکش های کشف شده، در ابتدا به خانواده های اشراف زاده رومی و اتروسکی و حتی امپراتوران رومی تعلق داشته است.

کاوش در این مکان از بهار سال آینده از سر گرفته می گردد و در زمستان پیش رو نیز تحقیقات درباره آثار تاریخی کشف شده ادامه خواهد داشت.

  • عکس | صحنه کشف یک موزائیک 6 متری شگفت آور با صحنه هایی از جنگ تروآ
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 آبان 1401 بروزرسانی: 18 آبان 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 1001

به "تصاویر ، کشف الهه های چندهزارساله یونانی در یک گرمابه (تور ارزان یونان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، کشف الهه های چندهزارساله یونانی در یک گرمابه (تور ارزان یونان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید