تصمیم نو اتحادیه جهانی کشتی در خصوص سیستم رنکینگ و کاهش تیم ها در جام جهانی

به گزارش آموزشگاه ما، اتحادیه جهانی کشتی از کاهش تیم ها در جام های جهانی و تغییر در رنکینگ اطلاع داد.

تصمیم نو اتحادیه جهانی کشتی در خصوص سیستم رنکینگ و کاهش تیم ها در جام جهانی

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، اتحادیه جهانی کشتی تصمیم گرفت تا سهمیه کشتی گیران رنکینگ دار را در رقابت های جهانی و قاره ای افزایش دهد. پیش از این در رقابت های جهانی 4 نفر برتر رنکینگ در بالا و پایین جدول قرار می گرفتند به طوری که نفرات مطرح تا نیمه نهایی و فینال به یکدیگر برخورد نمی کردند.

بعلاوه در رقابت های قاره ای نیز دو نفر برتر رنکینگ در بالا و پایین جدول مسابقات قرار می گرفتند تا در صورت رسیدن به ملاقات فینال، مقابل یکدیگر قرار گیرند. بر اساس تصمیم نو اتحادیه جهانی کشتی از این پس 8 نفر برتر رنکینگ با توجه به امتیازی که کسب کردند در بالا و پایین جدول قرار می گیرند و در رقابت های آسیایی نیز این سهمیه به 4 نفر افزایش پیدا نموده است.

بدین ترتیب کشتی گیران مطرح در رقابت های جهانی تا مرحله یک چهارم نهایی و در رقابت های آسیایی تا مرحله نیمه نهایی با یکدیگر کشتی نخواهند گرفت.

اتحادیه جهانی کشتی بعلاوه تصمیم گرفت جام های جهانی با حضور 6 تیم برگزار گردد و این مسابقات در سال های المپیک برگزار نخواهد شد. اتحادیه جهانی کشتی میزبانی جام های جهانی کشتی آزاد در سال های 2022 و 2023 را به کشور آمریکا و جام جهانی کشتی فرنگی در سال 2022 را به کشور ترکیه داد.

بر این اساس، طبق دستورالعمل نو اتحادیه جهانی کشتی رقابت های جام جهانی در سال های غیر المپیکی و در روزهای آدینه و شنبه ماه های نوامبر و اوایل دسامبر میلادی (آبان و آذرماه) برگزار می گردد.

بعلاوه این مسابقات از 8 تیم به 6 تیم کاهش یافته که شامل 5 تیم برتر رقابت های جهانی آن سال و بعلاوه یک تیم بعنوان ستارگان با حضور قهرمانانی که کشورهای آن ها جزو پنج تیم برتر قرار نگرفتند، برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 809

به "تصمیم نو اتحادیه جهانی کشتی در خصوص سیستم رنکینگ و کاهش تیم ها در جام جهانی" امتیاز دهید

2 کاربر به "تصمیم نو اتحادیه جهانی کشتی در خصوص سیستم رنکینگ و کاهش تیم ها در جام جهانی" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم نو اتحادیه جهانی کشتی در خصوص سیستم رنکینگ و کاهش تیم ها در جام جهانی"

1 دیدگاه

حامد 11 خرداد 1401

عالی

پاسخ به حامد
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید