جدایی متفاوت یک ستاره از پرسپولیس که در تاریخ پرسپولیس بی سابقه بود! ، کاپیتان غیرحرفه ای رفتار کرد ؛ ستاره جدا شده محبوب شد

به گزارش آموزشگاه ما، لئاندرو پریرا با رفتاری حرفه ای و محبت آمیز از پرسپولیس جدا شد، اتفاقی که به ندرت در فوتبال ایران اتفاق افتاده است.وداعی که در تاریخ پرسپولیس بی (کم) سابقه بود!

جدایی متفاوت یک ستاره از پرسپولیس که در تاریخ پرسپولیس بی سابقه بود! ، کاپیتان غیرحرفه ای رفتار کرد ؛ ستاره جدا شده محبوب شد

به گزارش خبرنگاران، در روزهای ابتدایی بهمن ماه سال گذشته و بعد از جدایی غیرمنتظره یورگن لوکادیا بود که لئاندرو پریرا، مهاجم 31 ساله و برزیلی، راهی پرسپولیس شد. این تیم بیش از یک ماه را بدون مهاجم نوک اصلی خود و آقای گل وقت لیگ بازی کرد و در روزهایی که کاسه صبر طرفداران بابت عدم پوشش این ضعف لبریز شده بود، لئاندرو پریرا به عنوان یک نام بزرگ و قابل قبول لباس پرسپولیس را به تن کرد تا در نیم فصل دوم جای خالی یورگن لوکادیا را پر کند.

در ابتدا به نظر می رسید پرسپولیس خرید خوبی انجام داده و بازیکنی باکیفیت راهی این تیم شده است. لئاندرو پریرا سابقه بازی در باشگاه گامبا اوزاکا و لیگ ژاپن را در کارنامه داشته و آمار گلزنی قابل قبولی نیز ثبت نموده بود. استایل و فیزیک خوب او مزید بر علت شد و طرفداران پرسپولیس از حضور او در رختکن این باشگاه رضایت داشتند. اما رونمایی رسمی از لئاندرو پریرا حدود سه هفته طول کشید و در جریان شکست غیرمنتظره تیم یحیی گل محمدی در تهران برابر طرفدار بود که این بازیکن دقایقی در ترکیب تیم تازهش حاضر شد.

هفته بعد لئاندرو پریرا در اصفهان و در جام حذفی مقابل سپاهان بازی کرد و البته یک فرصت تک به تک فوق العاده را نیز با بدشانسی از دست داده و اینقدر به توپ خود زاویه داد که این فرصت طلایی با کمترین اختلاف به بیرون رفت.

اما بدترین روز این ستاره برزیلی در اواخر اسفند و بازی در لیگ برابر سپاهان رقم خورد و دریافت دو کارت زرد در همان نیمه اول با تصمیمات به نظر درست پیغام حیدری، لئاندرو پریرا را مقصر اصلی شکست تلخ پرسپولیس در فینال لیگ در آزادی جلوه داد.

او در همان 45 دقیقه نخست رفتاری عصبی و تند داشته و با گرفتن دو اخطار بی علت، کاری کرد پرسپولیس در تهران برابر رقیب مستقیم خود در راه قهرمانی مغلوب گردد و در آن مقطع کمتر کسی شانسی برای پیروزیت این تیم در لیگ برتر قائل بود.

البته در سال تازه شرایط به کلی برای قرمزپوشان تغییر کرد و آنها در نهایت با دو پیروزی درخشان و دلچسب در دربی مقابل استقلال، یکی از رجحانن فصول تاریخ باشگاه را رقم زده و پیروز به فتح سه گانه شدند. در ادامه فصل نیز نام چندانی از لئاندرو پریرا شنیده نشد و به جز یک گل مشکوک این بازیکن در جریان رجحان در تهران مقابل انزلی و البته گرفتن پنالتی در ملاقات با پیکان، او چندان نقشی در نتایج تاریخی تیمش در نیم فصل دوم ایفا نکرد.

در فصل تابستان و علی رغم شایعات ابتدایی مبنی بر تمایل لئاندرو پریرا به ماندن در پرسپولیس، در نهایت او از این باشگاه جدا و راهی تیمی از فوتبال ژاپن شد. رخ دادن چنین اتفاقی در فوتبال طبیعی است و قرار نیست تمام انتقال های یک باشگاه پیروزیت آمیز باشند.

اما کمال کامیابی نیا، پرافتخارترین بازیکن تاریخ پرسپولیس و ستاره محبوب طرفداران این تیم، چند روز قبل و تنها چندی بعد از جدایی از این باشگاه، مصاحبه ای عجیب و پرحاشیه داشته و در یکی از موارد در خصوص قرارداد لئاندرو پریرا صحبت کرد.

کمال در این رابطه گفت: چرا کسی درباره قرارداد پریرا حرف نمی زند؟ صددرصد یک چیزی هست، من که اینقدر زحمت کشیدم اینقدر نگرفتم که پریرا یک میلیون و دویست گرفت.

افشای رقم قرارداد بازیکنان، بدعتی بسیار خوب و در راستای شفاف سازی در فوتبال ایران است و در ماه های اخیر دیگر کمتر کسی توانسته با تهمت های بی سند و مدرک، پیروزیت تیم یا شخصی را زیر سوال ببرد و این به خودی خود تغییر بسیار مهمی بوده است. اما باشگاه پرسپولیس به سرعت به مصاحبه غیرمنتظره کاپیتان سابق خود واکنش نشان داده و با انتشار اسنادی مدعی شد این بازیکن کمتر از 150 هزار دلار گرفته و در خصوص قرارداد فصل دوم خود نیز بدون دریافت حتی یک دلار حاضر به فسخ شده است.

پس در واقع اینجا رفتار لئاندرو پریرا باید مورد ستایش قرار بگیرد. هزاران پرونده شکایت مالی از تیم های بزرگ از جمله پرسپولیس در سال های اخیر باعث شده این باشگاه به شدت متضرر گردد و همین حالا نیز هنوز پرونده دروازه بان سابق و کروات این تیم باز است. به نظر ستاره سابق این تیم نیز می توانست با بی خیالی تا سرانجام قراردادش در پرسپولیس مانده و رقم هنگفتی دریافت کند، اما با رفتاری حرفه ای و محبت آمیز دست به چنین کاری نزده و هیچ بحرانی برای تیمی که چهار ماه در آن عضویت داشت، ایجاد نکرد.

البته کمال کامیابی نیا در ادامه از رویکرد یحیی گل محمدی و باشگاه انتقاد نموده، ناخواسته و هنگام صحبت در خصوص دو فصل قبل به نوعی فاش کرد در رختکن تیم اختلافاتی وجود داشته، در خصوص پنالتی بازی آذر 97 مقابل سپاهان در اصفهان حرف زده و مدعی شد به دلایلی غیرفنی از تیم محبوبش جدا شده است.

افشای رازهای باشگاه به وسیله کاپیتان و اسطوره آن تیم کار عجیبی است و اطلاعات اشتباه دادن دیگر خیلی عجیب تر و البته نباید فراموش کرد کمال ناخواسته باعث شد طرفداران پرسپولیس با احترام و اعتبار بیشتری از لئاندرو پریرا یاد نمایند. مهاجمی که گرچه از نظر فنی کارنامه خوبی داشت، اما به دلایل مختلفی نتوانست در پرسپولیس کیفیت خود را نشان دهد. اما نکته مهم این بود که بر خلاف بسیاری از ستاره های خارجی و حتی داخلی سال های اخیر فوتبال ایران، پرسپولیس را متحمل هیچ خسارتی در آینده نکرد و این رفتار بی سابقه یا کم سابقه، قطعا شایسته ستایش و احترام است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1402 بروزرسانی: 15 مرداد 1402 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 1115

به "جدایی متفاوت یک ستاره از پرسپولیس که در تاریخ پرسپولیس بی سابقه بود! ، کاپیتان غیرحرفه ای رفتار کرد ؛ ستاره جدا شده محبوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدایی متفاوت یک ستاره از پرسپولیس که در تاریخ پرسپولیس بی سابقه بود! ، کاپیتان غیرحرفه ای رفتار کرد ؛ ستاره جدا شده محبوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید