حمله سایبری به سازمان های دولتی آمریکا

به گزارش آموزشگاه ما، تارنمای شبکه سی ان ان امروز اطلاع داد که چندین سازمان دولتی آمریکا هدف یک حمله سایبری قرار گرفتند که از یک آسیب پذیری در یکی از نرم افزارهای پرکاربرد سوء استفاده می نماید.

حمله سایبری به سازمان های دولتی آمریکا

به گزارش خبرنگاران، اریک گلدشتاین، دستیار اجرایی سازمان امنیت سایبری و زیرساخت آمریکا به سی ان ان گفت: این سازمان در حال پشتیبانی از چندین سازمان فدرال است که هدف حمله و نفوذ قرار گرفته اند. ما فوراً در حال فهم تأثیرات این هک و اطمینان یافتن از جبران به موقع آسیب ها هستیم.

سخنگوی این نهاد امنیتی از اظهار نظر در خصوص هویت عاملان این هک و تعداد سازمان های قربانی این اقدام خودداری کرد.

به نوشته سی ان ان، قربانیان این عملیات سایبری به آمار فزاینده قربانیان یک هک گسترده ای که از دو هفته پیش شروع شده و دانشگاه های بزرگ آمریکا و دولت های ایالتی را تحت تأثیر قرار داده، می افزاید. این حملات سایبری فشار بر مقام های فدرال را افزایش می دهد. این مقام ها متعهد شده اند تا حملات باج افزارها را که مدارس، بیمارستان ها و دولت های محلی را مختل نموده، کاهش دهند.

دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور و سیستم بهداشتی مشهور این دانشگاه به تازگی اعلام نموده بودند که اطلاعات حساس شخصی و مالی از جمله صورت حساب های بیماران ممکن است در این هک به سرقت رفته باشد.

شرکت آمریکایی مالک نرم افزار MOVEit نیز با صدور هشداری از قربانیان خواسته تا نرم افزار خود را به روز نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 خرداد 1402 بروزرسانی: 27 خرداد 1402 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 1097

به "حمله سایبری به سازمان های دولتی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله سایبری به سازمان های دولتی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید