خوانش تازه ایوب آقاخانی از آتش بدون دود نادر ابراهیمی

به گزارش آموزشگاه ما، به گزارش خبرنگاران ؛ نمایش رادیویی تلویزیونی آتش بدون دود که ایوب آقاخانی نویسندگی و کارگردانی اش را بر عهده دارد روز گذشت در برنامه استودیو هشت رادیو نمایش رونمایی شد.

خوانش تازه ایوب آقاخانی از آتش بدون دود نادر ابراهیمی

این برنامه با اجرای مصطفی امامی و تهیه نمایندگی محمد بخشایش روز گذشته 16 خرداد از باغ کتاب تهران روی آنتن رفت و به آثار ایوب آقاخانی پرداخت. بعلاوه در این برنامه چهل و یکمین کتاب آقاخانی که یک مجموعه سه جلدی حاوی سه دهه نمایشنامه های صحنه ای او بود نیز رونمایی و درباره آن ها گفت وگو شد.

مجموعه نمایش نامه های آقاخانی با نام زیر نور موضعی آثار سه دهه او را شامل دهه 70، 80 و نود در برمی گیرد.

در این برنامه ابتدا ایوب آقاخانی در شرحاتی درباره نمایش رادیو تلویزیونی آتش بدون دود بیان نمود: نسخه تلویزیونی این مجموعه از شبکه نسیم پخش می گردد و امیدواریم آنچنان که در شان نسخه دیداری باشد مخاطب بتوانند از شبکه نسیم آن را دیدن نمایند.

وی درباره این مجموعه که نوعی اقتباس آزاد است گفت: ما دست روی نگینی از ادبیات داستانی معاصر گذاشتیم و هدفمان شناساندن دوباره نادر ابراهیمی به مخاطبانی بود که از او غافلند.

در ادامه برنامه استودیو هشت فرهاد قائمیان از تجربه شنیدن نمایش های رادیویی سخن گفت و اینکه این نمایش ها او را به این هنر علاقمند نموده است.

در بخش دیگر این برنامه محسن سوهانی مدیر رادیو نمایش در سخنان کوتاهی درباره ساخت این نمایش رادیویی شرح داد و بیان نمود: ایوب آقاخانی از سرمایه های هنر نمایشی رادیویی است و آثاری که از او رونمایی می گردد از جمله زیر نور موضعی و آتش بدون دود حاصل سه دهه کوشش های آقاخانی در حوزه نمایش است. نمایش آتش بدون دود همزمان با سالگرد درگذشت زنده یاد نادر ابراهیمی رونمایی می گردد که نویسنده ای هویت محور بود. او ترانه های بسیار زیبایی هم سروده است و وطن از کلیدواژه های اوست.

وی افزود: نمایش آتش بدون دود برداشت آزادی از اثر زنده یاد ابراهیمی است که ایوب آقاخانی خوانش جدیدی را ایجاد نموده است و در کنارش فضای تصویری جذابی هم دارد که مخاطب می تواند به وسیله تلویزیون دنبالش کند.

محسن بهرامی، بیوک میرزایی، ایوب آقاخانی، رامین پورایمان، حمید یزدانی، رویا فلاحی، امیر منوچهری فر، احمد لشینی از بازیگران نمایش آتش بدون دود هستند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 خرداد 1402 بروزرسانی: 20 خرداد 1402 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 1093

به "خوانش تازه ایوب آقاخانی از آتش بدون دود نادر ابراهیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوانش تازه ایوب آقاخانی از آتش بدون دود نادر ابراهیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید