دریاچه ای که شما را آبپز می کند!

به گزارش آموزشگاه ما، دریاچه جوشان دومینیکا یکی از جاذبه های حیرت انگیز دنیا است که 90 درجه سانتی گراد حرارت دارد.

دریاچه ای که شما را آبپز می کند!

با دریاچه جوشان دومینیکا، واقع در کشور دومینیکا در آمریکای شمالی چقدر آشنایی دارید؟ با ما در خبرنگاران همراه باشید تا با دریاچه جوشان دومینیکا آشنا شوید.

دریاچه جوشان دومینیکا

پارک ملی موقن توقوا پیتون در کشور جزیره ای دومینیکا، واقع در دریای کارائیب، منطقه ای است که آتشفشان ها فعالیت زیادی دارند. این پارک ملی که به طور تقریبی نزدیک به 7000 هکتار وسعت دارد، 5 آتشفشان، تعداد زیادی چشمه های آب گرم و یک دریاچه جوشان بزرگ و معروف دارد.

دریاچه جوشان دومینیکا در اصل یک فومارول در زیر آب است. (فومارول به دهانه هایی که در سطح زمین در نزدیکی آتشفشان ها باز شده اند اطلاق می شود که از آن گازهایی همچون کربن دی اکسید، سولفور دی اکسید، هیدروژن کلرید و هیدروژن سولفید خارج می شود).

دلیل بخار زیبای دریاچه دومینیکا

آب این دریاچه جوشان به رنگ آبی-خاکستری است و 90 درجه سانتی گراد حرارت دارد و به دلیل گازهایی که از زیر آب خارج می شوند، می جوشد. حرارت آب این دریاچه به دلیل بخار و گازهایی است که از گدازه های زیر آب خارج می شود.

سطح دریاچه جوشان دومینیکا را معمولا لایه ای از بخار پوشانده است که همین باعث چند برابر شدن زیبایی آن می شود.

دریاچه جوشان دومینیکا اولین بار در سال 1875 از طریق دو فرد انگلیسی که در آن زمان در دومینیکا مشغول به کار بودند کشف شد. در همان سال گروهی از گیاه شناسان از طرف حکومت مامور شدند تا این پدیده طبیعی را بررسی کنند. آن ها حرارت آب را اندازی گیری کردند و فهمیدند که حرارت آن بین 82 تا 92 درجه سانتی گراد است.

همچنین، آن ها عمق دریاچه را نزدیک به 60 متر تخمین زدند. این دریاچه از طریق آب باران و دو رودخانه کوچک پر می شود و پس از نزدیک شدن به گدازه ها به نقطه نزدیک به جوش می رسد. اگر به دانستنی گردشگری علاقه دارید، مطلب همه آنچه در سفرهای پاییزی لازم داریم را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند آبگرم اهرم، چشمه ای از دل زاگرس.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 13 آبان 1401 بروزرسانی: 13 آبان 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 1000

به "دریاچه ای که شما را آبپز می کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه ای که شما را آبپز می کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید