راهنمای بازدید از طاق پیروزی در پاریس (تور فرانسه)

به گزارش آموزشگاه ما، طاق پیروزی (Arc de Triomphe) در سراسر دنیا به عنوان نمادی از شکوه و ظرافت پاریسی شناخته می گردد. امپراتور ناپلئون اول دستور ساخت این بنا را در سال 1806 میلادی صادر کرد تا یادبودی از قدرت نظامی فرانسه و بعلاوه افتخاری برای خودش باشد اما او هرگز تکمیل شدن این بنا را به چشم ندید.

راهنمای بازدید از طاق پیروزی در پاریس (تور فرانسه)

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

بنای طاق پیروزی در سال 1836 میلادی و تحت حاکمیت شاه لوئی فیلیپ تکمیل شد و با این حال، این بنا همواره یادآور غرور بیش از مقدار امپراتوری خواهد بود که برای این غرور خود دست به ساخت یادبودهای متعدد زده بود. طاق پیروزی 50 متر ارتفاع دارد و در انتهای غربی خیابان شانزلیزه (Avenue des Champs-Elysées) در منطقه هشت پاریس دیده می شود، خیابانی که نمادین ترین خیابان پاریس محسوب می شود.

این بنا درست در نقطه اتصالی قرار گرفته است که به نام ستاره یا Etoile شناخته می شود، جایی که 12 خیابان برجسته پاریس به یک نقطه ختم می شوند. بنای طاق پیروزی به لطف جایگاه قابل توجهی که در تاریخ مرکز فرانسه، چه در رویدادهای پیروزمندانه و چه در رخدادهای تلخ دارد، تبدیل به یکی از جاهای تماشای برجسته پاریس شده است که هر بازدیدنماینده ای باید از آن تماشا کند.

بخش های مختلف طاق پیروزی

بازدیدنماینده ها می توانند به صورت رایگان از سطح همکف این بنا تماشا نمایند. پایه این بنا با چهار گروه از مجسمه های تمثیلی برجسته و ظریف تزئین شده است که معروف ترین آن ها نیز لا مارسی (La Marseillaise) اثر فرانسوا رود است و زن نمادین فرانسه به نام مارین را نشان می دهد که مردم را به سمت نبرد تشویق می نماید. این در حالی است که دیوارها نام بیش از 600 سرباز فرانسوی را به رخ می کشند که در انقلاب فرانسه و جنگ های ناپلئونی مبارزه نموده اند یا کشته شده اند.

یک سرباز گمنام نیز درست در زیر طاق پیروزی و دو سال پس از جنگ جهانی اول در روز آتش بس (Armistice Day) به خاک سپرده شد. شعله ابدی نیز برای اولین بار در تاریخ 11 نوامبر سال 1923 میلادی برافروخته شد و از آن موقع نیز هر روز بعدازظهر در سال 6:30 روشن می شود.

برای رسیدن به بالای طاق پیروزی نیز باید 284 پله را پشت سر گذاشت یا اینکه با آسانسور به طبقه میانی رفت و از آنجا 64 پله را به سمت بالا سپری کرد. از سکوی مشاهده در بالای طاق نیز می توان شاهد مناظری خیره نماینده و تماشایی از برج ایفل (Eiffel Tower)، موزه لوور (Louvre) و کلیسای سکره کور (Sacré Coeur) بود.

رویدادهای سالیانه در طاق پیروزی

از آنجا که خیابان شانزلیزه برای عکاسی سوژه بسیار خوبی به شمار می رود، مکان ایدئالی نیز برای برگزاری رویدادهای سالیه همانند جشن های سال نوی میلادی در پاریس به شمار می رود که در آن، چراغانی های زیادی در سطح خیابان و بعلاوه طاق پیروزی انجام می شود. جشن روز باستیل فرانسه (Bastille Day) در 14ام ماه ژوئیه نیز از جمله دیگر رویدادهایی است که در این خیابان برگزار می شود. به هنگام تعطیلات کریسمس و جشن سال نوی میلادی، این خیابان از اواخر نوامبر تا میانه ماه ژانویه سرشار از تزئینات کریسمسی می شود که بسیار تماشای و تماشایی است.

جاهای تماشای اطراف طاق پیروزی

در نزدیکی طاق پیروزی جاهای تماشای بسیار زیادی وجود دارد که می توان از آن ها تماشا کرد. پتی پله یا کاخ کوچک (Petit Palais) در همان نزدیکی موزه هنرهای زیبای پاریس (Paris Fine Arts Museum) را در درون خود دارد، موزه ای که شامل مجموعه هایی از آثار کلاسیک تا سال 1900 میلادی است.

همانطور که در بالا ذکر نموده بودیم، طاق پیروزی در خیابان شانزلیزه قرار گرفته است و این خیابان برجسته نیز بعضی از برجسته ترین فروشگاه های مشهور پاریس را در خود جای داده است. فروشگاه عطر و لوازم آرایش گرلن (Guerlain)، فروشگاه کیف دستی لویی ویتون (Louis Vuitton) و فروشگاه بسیار مشهور گالری لافایت (Galeries Lafayette) از جمله این فروشگاه های تماشای و مجذوب کننده به شمار می فرایند که به هنگام گردش در میان آن ها مطمئنا گذر زمان را از دست خواهید داد.

طاق پیروزی برای چه چیزی معروفیت دارد؟

طاق پیروزی در روی دیوارهای خود نام بیش از 600 سرباز فرانسوی را حک نموده است که در جنگ های ناپلئونی و انقلاب فرانسه مبارزه نموده اند. این مکان بعلاوه محل دفن سرباز گمنامی از جنگ جهانی اول است.

طاق پیروزی را چه کسی ساخته است؟

در سال 1806 میلادی، امپراتور ناپلئون اول دستور ساخت این بنا را پس از پیروزی فرانسه در جنگ آسارلیتز (Battle of Austerlitz) صادر کرد تا بیانگر قدرت نظامی فرانسه باشد.

منبع: فوت و فن / tripsavvy
انتشار: 7 شهریور 1401 بروزرسانی: 7 شهریور 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 966

به "راهنمای بازدید از طاق پیروزی در پاریس (تور فرانسه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای بازدید از طاق پیروزی در پاریس (تور فرانسه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید