رشد و پیشرفت ایران مایه خرسندی مردم تاجیکستان است

به گزارش آموزشگاه ما، ایرنا/ براساس گفته های مدیر عامل خبرگزاری ملی تاجیکستان، رشد و پیشرفت ایران مایه خرسندی مردم تاجیکستان است.

رشد و پیشرفت ایران مایه خرسندی مردم تاجیکستان است

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئتی متشکل از مقام های رسمی، فرهنگی و جمعی از هنرمندان ایرانی در شهرهای دوشنبه، خجند و باختر گشایش یافت.

رونمایی از آلبوم 24 اثر نفیس خوشنویسی استاد تیموری، نمایش فیلم های سینمایی ایران از جمله پسران دریا، عماد و توبا و دنیا پهلوان تختی در قالب هفته فیلم ایران ویژه برنامه هایی است که برای این رویداد فرهنگی برنامه ریزی شد.

در هفته فرهنگی ایران تاجیکستان با حضور شاعران و ادیبان، گروه های شاهنامه خوان و نقالی، پهلوانان زورخانه ای، موسیقی و هنرمندان تجسمی و صنایع دستی کوشش می گردد گوشه ای از فرهنگ و هنر کشورمان به نمایش گذاشته گردد.

رسانه ها جاذبه های گردشگری ایران و تاجیکستان را معرفی نمایند

سعید علی صدیق (Saidali Siddik) با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان در تهران در مهر 1401 بیان نمود: در این رویداد وزیران فرهنگی هر دو دولت توافقاتی برای توسعه همکاری فرهنگی انجام دادند که قطعا توسعه روابط گردشگری و حتی مالی را هم به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل خبرگزاری ملی تاجیکستان (خاور) گفت: در سفر به تهران برای شرکت در اجلاس خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) و ملاقات با مدیرعامل ایرنا (علی نادری) قرار گذاشتیم توافق نامه همکاری در چهارچوب اهداف هر دو دولت تاجیکستان و ایران امضا کنیم، این همکاری های رسانه ای می تواند در چارچوب معرفی و تبلیغ جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی باشد که جز اشتراکات فرهنگی ایران و تاجیکستان است.

مدیرعامل خبرگزاری ملی تاجیکستان (خاور) گفت: رسانه ها از مکتوب و آنلاین تا رادیو و تلویزیون ها می توانند جاذبه های گردشگری کشورشان را به مردم خود معرفی نمایند؛ ملت تاجیکستان و ایران تاریخ و فرهنگ مشترک دارند، زبان فارسی که مردم دو کشور صحبت می نمایند، تقویت نماینده این ارتباط است.

توسعه راه ها به توسعه گردشگری و سفر مقرون به صرفه یاری می نماید

صدیق گفت: توسعه ریلی، خطوط هوایی و راه های جاده ای میان دو کشور به توسعه گردشگری و مقرون به صرفه سازی سفر برای هر دو ملت یاری شایانی می نماید. هر مقدار که راه ها باز گردد و آمد و رفت ها توسعه یابد، به توسعه روابط فرهنگی، مالی ملت های تاجیکستان و ایران یاری می نماید.

مدیرعامل خبرگزاری خاور توضیح داد: ایران بسیار زیبا و وطن اجدادی ما است، مردم ایران همزبانان ما هستند. پیش از سفر به تهران که برای اجلاس خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) رفتم، سفرهای زیادی به شهرهای مختلف ایران داشتم، رشد و پیشرفت ایران مایه خرسندی مردم تاجیکستان است.

منبع: همگردی
انتشار: 10 آبان 1401 بروزرسانی: 10 آبان 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 999

به "رشد و پیشرفت ایران مایه خرسندی مردم تاجیکستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد و پیشرفت ایران مایه خرسندی مردم تاجیکستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید