برطرف چین و چروک پوست صورت با لیزر

به گزارش آموزشگاه ما، برطرف چین و چروک پوست صورت با استفاده از لیزر از روش های جدیدی است که باعث کاهش زمان نقاهت، افزایش سرعت بهبودی بیمار و درمان دائمی آن می شود.

برطرف چین و چروک پوست صورت با لیزر

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

پوست عضوی حساس از بدن است که در صورت عدم مراقبت از آن می تواند دچار آسیب هایی گردد. از بین تمامی نقاط بدن پوست صورت به دلیل اینکه بیشتر در معرض نور خورشید قرار می گیرد بیشترین آسیب را دیده و می تواند فرد را در سنین جوانیس با چروک هایی شدید روبرو کند. چروک هایی که در قسمت های مختلف صورت مانند خطوط دور لب، دور چشم، پیشانی خود را نمایش می دهند. در واقع اشعه ماورا بنفش خورشید اصلی ترین عامل برای ایجاد چین های سطحی ریز و چروک های عمیق است. اما روش های مختلفی توسط متخصصین برای رفع چین و چروک پوست صورت پیشنهاد شده است. روش هایی که بسته به نوع چروک و ناحیه قرار گیری آن می توانند منجر به رفع شدن این خط های عمیق شوند. یکی از بهترین روش های استفاده برای رفع چین و چروک پوست صورت استفاده از فناوری های جدید در لیزرهاست. در ادامه به چگونگی تاثیری گذاری لیزر بر این چین و چروک ها خواهیم پرداخت.

راه های پیشگیری از به وجود آمدن چین و چروک در پوست صورت

همواره پیشگیری بهتر از درمان است. شما به راحتی می توانید قبل از اینکه دچار پوستی با چین و چروک زیاد شوید از آن جلوگیری کنید.

بهترین روش برای جلوگیری از چین و چروک صورت استفاده از یک کرم ضد آقتاب معدنی هنگام خروج از منزل است

از غذاهای مغذی و دارای ویتامین های k، E، C و A بهره ببرید. فست فودها و خوراکی های پر چرب را کنار بگذارید. خانم های عزیز از مصرف بیش از حد کرم ها و پودرهای آرایشی خودداری نمایند. قبل از خواب تمامی مواد را از صورت خود پاک کنید. گول ارزان قیمت کرم های آرایشی نامرغوب را نخورید عوارض آن ها برای شما گران تمام خواهد شد. سیگار نکشید و به اندازه کافی بخواهید تا پوستی شاداب تر و بدون چین و چروک داشته باشید. حال که هیچ کدام از این کارها را انجام نداده و در سنین جوانی دچار چروک های پوستی شده ایم چه کنیم؟

استفاده از لیزر فراکشنال

این لیزر همانگونه که از نامش تعیین است فقط بخش هایی از پوست صورت را تحت تاثیر نور خود قرار می دهد. این بخش ها باعث جمع شدن و کشش همه پوست و درنتیجه فرآیند فراوری کلاژن و جوانسازی می شوند.

این لیزر مانند یک غربال عمل می نماید و نور را به صورت چندصد و تا چندهزار ستون موازی به سطح پوست می تاباند درنتیجه باعث فراوری کلاژن های نو، جوانسازی و سفت شدن پوست می گردد. از آنجا که بافت اطراف این ستون ها دست نخورده باقی مانده اند، ترمیم و بازسازی پوست با یاری سلول های دست نخورده با سرعت صورت می گیرد و به همین دلیل باعث کوتاه شدن یا حذف دوره نقاهت و خانه نشینی می گردد.

مدت زمان درمان با استفاده از لیزر چقدر است؟

با توجه به مشکل یا نوع درمان دلخواه، به صورت میانگین به 3 تا 5 جلسه و با فواصل 2 تا 4 هفته یا به صلاحدید پزشک با فواصل طولانی تری احتیاج است.

مزایای استفاده از لیزر فراکشنال چیست؟

  • این نوع لیزر به بیهوشی و اتاق عمل احتیاج ندارد و برای کاهش مختصر ناراحتی هم می توان از کرم های بی حسی موضعی استفاده کرد.
  • ترمیم سریع ظرف 24 تا 48 ساعت بعد از انجام لیزر هم مزیت بعدی است.
  • برای رفع چروک های دور چشم، چروک های ظریف صورت، هموارسازی جای جوش و پاکسازی لک هم می توان از این لیزر بهره گرفت.
  • بعد از لیزر به مراقبت خاصی احتیاج نیست و فقط باید از مرطوب نماینده و ضدآفتاب کافی استفاده کرد.

استفاده از گرما و رادیوفرکانس

از جمله روش های غیر تهاجمی دیگر برای جوانسازی پوست صورت، گرم کردن بافت پوست با استفاده از امواج دستگاه رادیوفرکانس و منابع نور مادون قرمز می باشد. این روش ها در حال حاضر همچنان در حال پیشرفت و بهینه سازی می باشند اما نتایجی که تا به امروز از آنها به دست آمده است، نشان می دهد که روش های کاملاً ایمنی هستند و لیزر جوانسازی پوست RF می تواند تغییرات محسوس و ماندگاری در شرایط چین و چروک های پوست ایجاد کند.

روش های دیگری نیز علاوه بر استفاده از لیزرها برای درمان چین و چروک پوست استفاده می گردد. از جمله این روش ها می توان به بوتاکس، تزریق ژل، میکرودرم و لایه برداری و... نام برد که هر کدام بنا به تشخیص پزشک و ناحیه چروک خورده در بیماران استفاده می گردند. البته گفتنی است که هزینه های درمانی توسط این روش ها متفاوت بوده و بدون مشاهده محل آسیب دیده امکان برآورده هزینه وجود ندارد.

گردآوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 130

به "برطرف چین و چروک پوست صورت با لیزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف چین و چروک پوست صورت با لیزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید