سامسونگ گوشی های سری گلکسی S22 را معرفی کرد

به گزارش آموزشگاه ما، سامسونگ دقایقی قبل از گوشی های سری گلکسی S22 رونمایی کرد. البته با توجه به اینکه طی ماه های گذشته گزارش ها و تصاویر زیادی در رابطه با این گوشی ها منتشر شده، هواداران سامسونگ از مدت ها قبل از تقریبا تمام جزئیات این گوشی ها خبردار شده اند. این خانواده بار دیگر از 3 عضو تشکیل شده که در این میان گلکسی S22 و S22 پلاس از نظر طراحی تفاوت خاصی با نسل قبلی خود ندارند و سامسونگ بیشتر توجه خود را معطوف به گلکسی S22 اولترا نموده که علاوه بر طراحی مجذوب کننده تر نسبت به نسل قبلی، از جایگاه مختص قلم S Pen هم بهره می برد. در ادامه به مشخصات این سه گوشی می پردازیم.

سامسونگ گوشی های سری گلکسی S22 را معرفی کرد

گلکسی S22 اولترا

این گوشی در نگاه اول یادآور سری گلکسی نوت است. از یک طرف با لبه های گرد سروکار نداریم و از طرف دیگر باید به وجود جایگاه مختص قلم s Pen هم اشاره کنیم. در پنل پشتی هم دیگر ماژول دوربین برجسته دیده نمی گردد و 4 دوربین به طور جداگانه روی این پنل تعبیه شده اند. این گوشی از نمایشگر 6.8 اینچی سوپر امولد بهره می برد که مبتنی بر رزولوشن 1440 در 3080 و رفرش ریت متغیر تا 120 هرتز است. بعلاوه حداکثر روشنایی این نمایشگر به 1750 نیت می رسد. بر روی پنل پشتی و جلویی این گوشی شیشه محافظ گوریلا گلس ویتکوس پلاس تعبیه شده که مقاومت این دو بخش را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

همان طور که گفتیم، این بار گوشی S22 اولترا فقط از قلم S Pen پشتیبانی نمی نماید بلکه جایگاه اختصاصی این قلم هم دارد. سامسونگ اعلام نموده که در این گوشی اندازه تأخیر قلم به فقط 2.8 میلی ثانیه رسیده و این یعنی نسبت به نسل قبلی تجربه کاربری بسیار مجذوب نماینده تری ارائه می نماید.

تمام مدل های سری S22 همراه با اگزینوس 2200 یا اسنپدراگون 8 نسل 1 راهی بازار می شوند. مطابق معمول، فقط تعداد اندکی از کشورها مانند آمریکا و چین مدل های مبتنی بر چیپست اسنپدراگون را دریافت می نمایند و کاربران ساکن بیشتر منطقه ها دنیا مدل دارای اگزینوس 2200 را دریافت خواهند کرد. هر دو چیپست مبتنی بر فناوری ساخت 4 نانومتری هستند و در زمینه پردازنده هم از هسته های پردازشی مشابه بهره می برند. مهم ترین تفاوت آن ها پردازنده گرافیکی است و همان طور که احتمالا می دانید، اگزینوس 2200 برای اولین بار از پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری شرکت AMD استفاده می نماید.

ماژول دوربین این گوشی از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، اولترا واید 12 مگاپیکسلی، تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری و دوربین پریسکوپی 10 مگاپیکسلی با زوم 10 برابری تشکیل شده است. در کنار این دوربین ها یک سیستم فوکوس اتوماتیک لیزری دیده می گردد. در حفره نمایشگر آن هم یک دوربین 40 مگاپیکسلی وظیفه ثبت عکس های سلفی را بر عهده دارد. سامسونگ مدعی شده که در این گوشی با بهره گیری از الگوریتم های هوشمند، کاربران در محیط های تاریک با عکس ها و ویدیو های بسیار بهتری روبرو می شوند. یکی از قابلیت های مجذوب نماینده این گوشی Auto Framing نام دارد که با استفاده از دوربین اولترا واید می تواند فریم عکس را برای قراردادن تعداد نفرات زیاد تنظیم کند.

همان طور که انتظار داشتیم، سامسونگ برای این گوشی دو حافظه رم 8 و 12 گیگابایتی را در نظر گرفته و در کنار آن کاربران می توانند از بین مدل های مبتنی بر 128 تا 1 ترابایت حافظه داخلی دست به انتخاب بزنند.

انرژی این گوشی از طرف باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تأمین می گردد که سرعت شارژ آن به 45 وات می رسد. البته مانند نسل قبلی، در جعبه گوشی های سری S22 خبری از شارژر نیست و کاربران باید به طور جداگانه شارژر لازم را خریداری نمایند. مقرون به صرفه ترین مدل این گوشی که از 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد، 1199 دلار قیمت دارد و گران ترین مدل هم با قیمت 1599 دلار راهی بازار می گردد. فروش تمام گوشی های سری S22 از تاریخ 6 اسفند شروع خواهد شد.

گلکسی S22 پلاس

در ادامه باید به مدل پلاس بپردازیم که از نظر طراحی تفاوت چندانی با S21 پلاس ندارد. در این گوشی با نمایشگر 6.6 اینچی سوپر امولد سروکار داریم که از رزولوشن 1080 در 2340 و رفرش ریت متغیر بین 10 تا 120 هرتز بهره می برد و ضمناً کاربران می توانند از حداکثر روشنایی 1750 نیتی این صفحه نمایش هم استفاده نمایند. اگرچه سامسونگ برای این گوشی از همان طراحی ماژول دوربین نسل قبلی استفاده نموده، ولی حالا با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی سروکار داریم که در کنار آن تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری و اولترا واید 12 مگاپیکسلی به چشم می خورند. بعلاوه نباید استفاده از دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی را از قلم بیندازیم.

کاربران برای خرید این گوشی باید به 8 گیگابایت رم بسنده نمایند ولی بین 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی قادر به انتخاب هستند. باتری این گوشی مبتنی بر ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی است که مانند مدل اولترا، از سرعت شارژ 45 وات پشتیبانی می نماید که بدون شک این مشخصه با استقبال کاربران روبرو می گردد. مقرون به صرفه ترین مدل این گوشی 999 دلار قیمت دارد و مدل 8/256 گیگابایتی آن هم با قیمت 1049 دلار راهی بازار خواهد شد.

گلکسی S22

در نهایت نوبت مقرون به صرفه ترین عضو خانواده یعنی گلکسی S22 است که در زمینه سخت افزاری و ظاهری تفاوت زیادی بین این گوشی و مدل پلاس دیده نمی گردد. این گوشی با نمایشگر 6.1 اینچی مبتنی بر رزولوشن 1080 در 2340 و رفرش ریت متغیر بین 10 تا 120 هرتز به دست کاربران می رسد و حداکثر روشنایی آن 1300 نیت است. برخلاف نسل قبلی که با بدنه پلاستیکی عرضه شد و همین موضوع سروصدای زیادی ایجاد کرد، سامسونگ برای S22 از پنل پشتی شیشه ای بهره برده است که به لطف شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس مقاومت بالایی دارد.

ماژول دوربین S22 هم مشابه مدل پلاس است و به همین دلیل کاربران می توانند از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، تله فوتو 10 مگاپیکسلی و اولترا واید 12 مگاپیکسلی استفاده نمایند. در حفره نمایشگر هم دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی قرار گرفته است. ظرفیت باتری گلکسی S22 به 3700 میلی آمپر ساعت می رسد که البته برخلاف دو مدل دیگر، سرعت شارژ آن 25 وات است. مدل پایه این گوشی با قیمت 799 دلار راهی بازار می گردد و برای خرید مدل دارای 256 گیگابایت حافظه داخلی هم باید 849 دلار بپردازید.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 860

به "سامسونگ گوشی های سری گلکسی S22 را معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ گوشی های سری گلکسی S22 را معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید