سفر به تفلیس، از بلیط هواپیما تفلیس تا بالن سواری

به گزارش آموزشگاه ما، تفلیس پایتخت گرجستان تاریخ طولانی مدتی دارد. عمارت ها و کلیساهای بازمانده از دوران قرون وسطی نشان دهنده این تاریخ بلند مدت است. کافی است در کوچه پس کوچه این شهر دیدنی قدم بزنید تا افرادی را ببینید که مهمان نوازی و خوش اخلاقی شان شهرت جهانی دارد. این شهر در کشور ما هم جزء مقاصد گردشگری خارجی محسوب می گردد و آگاهی از جاذبه ها، اقامت، هزینه، ویزا و همچنین خرید بلیط هواپیما تفلیس برای مسافران عزیز لازم و لازم است. در این مقاله قصد آن را داریم تا با این شهر زیبا در کشور گرجستان بیشتر آشنا شویم. با ما تا سرانجام مقاله همراه باشید.

سفر به تفلیس، از بلیط هواپیما تفلیس تا بالن سواری

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

با تفلیس بیشتر آشنا شویم

تفلیس پایتخت کشور گرجستان عظیم ترین شهر این کشور هم محسوب می شود. موقعیت جغرافیایی این شهر در فاصله 120 کیلومتری از رشته کوه های قفقاز و در نزدیکی های دریای سیاه واقع شده است. مساحت این شهر در حدود 246 کیلومتر مربع بوده و جمعیتی در حدود بیش از یک میلیون نفر در خود جای داده است. زبان رسمی گرجی و واحد پول رایج در آن لاری است.

چگونه می توانیم به تفلیس دسترسی پیدا کنیم؟

راحت ترین روش دسترسی به این شهر به وسیله هوایی امکان پذیر است. به این منظور پس از اخذ ویزا لازم و فراهم کردن تمهیدات و شرایط سفر باید نسبت به تهیه بلیط هواپیما تفلیس اقدام کنید. پس از پیاده شدن در فرودگاه بین المللی تفلیس که فرودگاهی استاندارد و مجهزی است، به یاری اتوبوس شهری، اتوبوس شاتل فرودگاه، تاکسی، قطار و ترانسفر هتل ها می توانید به راحتی در حدود 30 الی 40 دقیقه خود را به مرکز شهر برسانید.

چگونه می توانیم بلیط هواپیما تفلیس را خریداری کنیم؟

برای خرید و تهیه بلیط هواپیما تفلیس کافی است با مراجعه به وبسایت آژانس های گردشگری و مسافرتی و مطالعه نوع پرواز، قیمت بلیط و زمان پرواز نسبت به خرید مناسب ترین بلیط هواپیما تفلیس اقدام کنید. یکی از بهترین روش های تهیه بلیط هواپیما تفلیس مراجعه به وبسایت آژانس گردشگری آنلاین فلایتیو است که بلیط های هواپیمایی را با مناسب ترین قیمت و نوع پرواز برای متقاضیان به فروش می رساند.

بهترین زمان سفر به تفلیس چه موقعی است؟

از آنجایی که تفلیس آب و هوایی معتدل و مرطوب دارد سبب این می شود که تابستان های بسیار گرم و زمستان های سردی داشته باشد. در بیشتر اوقات سال در این شهر بارندگی های بسیاری اتفاق می افتد، به طوری که خشکسالی و کمبود بارش به ندرت در این شهر وجود دارد. اقلیم معتدل در این شهر باعث آن می شود که در هر چهار فصل بتوان به این شهر سفر کرد. اما با این وجود بهترین زمان سفر به تفلیس فصل بهار و پاییز است که آب و هوای مطبوع و دلپذیری دارد.

در تفلیس چه جاذبه هایی در انتظار ماست؟

با ورود به تفلیس می توانید از جاذبه های متنوع و متعددی که در این شهر قرار دارند بازدید کنید و لحظات شیرین و خاطره انگیزی را برای خود به یادگار بگزارید. در ادامه به معرفی مهم ترین این جاذبه ها و جاهای دیدنی تفلیس پرداخته ایم.

قلعه ناریکالا، تجلی روح شهر تفلیس

قلعه ناریکالا که بر دامنه های کوه مقدس متاتسمیندا واقع شده است از معروف ترین و قدیمی ترین قلعه های این شهر است. مردم تفلیس این قلعه را به عنوان روح و قلب تفلیس می دانند و به عبارتی می توان گفت تجلی روح تفلیس در این قلعه ظاهر می شود.

باغ های بوتانیکال، سرسبز و چشم نواز

اگر بگوییم یکی از بهترین جاذبه های دیدنی تفلیس، باغ های بوتانیکال است، اغراق نکرده ایم. باغ های بوتانیکال در سال 1845 افتتاح شد و تا پیش از آن متعلق به خانواده سلطنتی بود و منحصرا آن ها می توانستند از آن استفاده نمایند.

کلیسای کاشوتی، تماشای نقاشی های دیواری

کلیسای کاشوتی در مرکز شهر تفلیس که قدمتی در حدود 110 سال دارد، توسط اشراف سرمایه دار گرجستانی ساخته شده است. ویژگی مهم این کلیسا در نقاشی های روی دیوار آن است که در سال 1947 توسط نقاش معروف گرجستانی به نام Lado Gudiashvil کشیده است.

مجسمه مادر تفلیس، نمادی از شهر تفلیس

مجسمه مادر در شهر تفلیس مجسمه ای معروف است که به نوعی نماد و امضای این شهر محسوب می شود. مردم محلی به این مجسمه کارتلیس یا ددا هم می گویند که در بیرون از شهر و بر بالای تپه ای به نام سولولاکی قرار گرفته است.

پل پیس، مدرن و تماشایی

پل پیس که در امتداد رودخانه کورا جهت ارتباط و به هم وصل شدن دو بخش قدیم و جدید تفلیس ساخته و افتتاح شده است از جاذبه های مهم گردشگری این شهر محسوب می شود. این پل دیدنی با طراحی معاصر و مدرن خود در سال 2010 افتتاح و به بهره برداری رسید.

حمام های حرارتی آبانتوبانی، قدمتی طولانی مدت

در منطقه آبانتوبانی حمام هایی از دوران گذشته بر جای مانده است که در بین مردم شهرت بسیاری دارند. قدمت این حمام ها به حدود 1500 سال پیش باز می شود که از این نظر اهمیت زیادی دارند. هم اکنون از ده ها حمام ساخته شده در آن زمان، تنها 5 حمام باقی مانده است. بازدید از این حمام های قدیمی هم می تواند جالب و تماشایی باشد.

بالن سواری در آسمان تفلیس، مهیج و به یادماندنی

در مدت اقامتتان در تفلیس هیجان و لذت بالن سواری را از دست ندهید. تماشای تفلیس بر فراز این شهر صحنه ای است که باید آن را تجربه کنید تا لذت آن را بچشید. وقتی سوار بالن می شوید کم کم از سطح زمین بالاتر می رود و گویی به ابرها نزدیک می شوید و آن زمان گویی شهر تفلیس در زیر پایتان است. برای سوار شدن بر این بالن ها بهتر است با دوستان و خانواده خود همراه شوید تا لحظات شیرین و خاطره انگیزی را رقم بزنید.

برای دیدن این همه زیبایی و جاذبه در شهر تفلیس، باید به این شهر سفر کنید. سفر به این شهر هم نیازمند تدارکات و تمهیداتی است که می توان از مهم ترین کارهایی که برای سفر باید انجام دهید، به خرید بلیط هواپیما تفلیس اشاره نمود که گامی عظیم برای رفتن به این شهر را برداشته اید.

کلام آخر

تفلیس شهری اروپایی محسوب می شود که با داشتن آب و هوایی مطبوع و دلنشین سالانه هزاران گردشگر را از اقصی نقاط دنیا به خود جذب می نماید. گردشگران از سراسر دنیا در هر کشوری که هستند با خرید بلیط هواپیما تفلیس و سفر به این کشور در ناحیه قفقاز و بازدید از جاذبه های متنوع آن سفری دلنشین و خاطره انگیز را برای خود رقم می زنند. شما هم می توانید همانند سایر گردشگران با سفر به این شهر لذت تجربه ای جدید را برای خود ایجاد کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 198

به "سفر به تفلیس، از بلیط هواپیما تفلیس تا بالن سواری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به تفلیس، از بلیط هواپیما تفلیس تا بالن سواری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید