شب مانی در اولسبلنگاه

به گزارش آموزشگاه ما، خبرنگاران: اگر در پی یکی دو روز استراحت ناب بر فراز ابرها هستید، بدون شک اولسبلنگاه برترین گزینه خواهد بود. این ییلاق، از محبوب ترین و در عین حال ناشناخته ترین ییلاقات ماسال است که با کلبه های چوبی و همه امکانات اولیه پذیرای شماست.

شب مانی در اولسبلنگاه

برای رفتن به اولسبلنگاه باید از فومن به ماسال بروید و از آنجا جاده ییلاقات را دنبال کنید و در دوراهی شاندرمن، مسیر مقابل شاندرمن را انتخاب کنید. هرچند که ساده ترین راه، پرسیدن نشانی از اهالی ماسال خواهد بود.

جاده ای که از ماسال به ییلاقات می رود آسفالته، اما پر پیچ و خم و کوهستانی است و رانندگی در آن احتیاج به احتیاط بسیار دارد. در طول راه، یکی دو استخر پرورش ماهی هم هست که در طول روز می توانید از آن ها ماهی قزل آلای تازه خریداری کنید. از نیمه راه به بعد، ابتدا جاده جنگلی است و از میان درختان عبور خواهید کرد، اما کم کم کوهستانی و مه آلود می گردد و کوههای سبز بی مانندی که شاید فقط در کارت پستال ها دیده باشید، اطرافتان را احاطه می نماید. بالاتر که می روید، درختان کمتر می شوند، اما مسیر همچنان سبز و رؤیایی است و اسب هایی را می بینید که در دامنه ها به چَرا مشغولند.

هتل های کوهستانی:

حدود 30 کیلومتر که پیش بروید، به اولین هتل کوهستانی اولسبلنگاه می رسید و کمی بالاتر هم هتل دوم، چشم به راه شماست. کلبه های سوئیت مانندی هم وجود دارد که شب مانی خاطره انگیزی برای شما رقم می زند.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

این کلبه ها در طول روز، گاهی زیر ابرهاست و گاهی در میانه های مه غرق است و اگر بخت یارتان باشد، احتمال بسیار بالایی دارد که ساعاتی هم ردپای ابرها را زیر پایتان ببینید و بر فراز آن شناور شوید!

ساعاتی که در اولسبلنگاه هستید، می توانید به گشت و گذار در اطراف سرسبز آن بپردازید. اگر طبیعت نورد حرفه ای هستید، از همین نقطه می توانید با پای پیاده به خلخال بروید و یکی از تجربیات تکرارنشدنی زندگی خود را تجربه کنید. البته این راهپیمایی، حداقل دو روز به درازا می کشد و شما در بین راه می توانید شب را در کلبه های روستاییان سر کنید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1402 بروزرسانی: 31 خرداد 1402 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 1099

به "شب مانی در اولسبلنگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب مانی در اولسبلنگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید