صفر تا صد انواع دریچه های داکت اسپلیت را بدانید

به گزارش آموزشگاه ما، دریچه خطی چیست؟

دریچه خطی داکت اسپلیت یکی از محبوب ترین و متداول ترین دریچه های توزیع هوا هستند. همان طور که از نام این دریچه ها تعیین است دریچه های خطی ظاهری باریک و خطی دارند که در بخشیدن زیبایی به محیط هم تاثیر بسزایی دارد. عمدتا جنس دریچه های خطی از آلومینیوم است و در رنگ ها و ابعاد مختلف فراوری می گردد.

صفر تا صد انواع دریچه های داکت اسپلیت را بدانید

موارد مصرف دریچه های خطی

از دریچه های خطی در موارد مختلفی استفاده می گردد مانند:

انواع ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی

دریچه های خطی را می توان در موارد برودتی و گرمایشی استفاده کرد و علاوه بر آن برای رفت و برگشت و تخلیه هوا مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های دریچه های خطی:

دریچه های خطی روی دیوار و داخل سقف های کاذب با حداکثر ارتفاع جهت هوادهی تا 5 متر تعبیه می گردد.

مزایا استفاده از دریچه های خطی:

  • قابلیت استفاده در رفت و برگشت هوا
  • توزیع هوا به صورت لایه ای از سقف
  • قابلیت ساخت در اشکال مربعی و مستطیلی
  • قابلیت استفاده از انواع دمپر جهت کنترل هوادهی
  • مناسب برای استفاده در سیستم های هواساز جهت توزیع هوا
  • قابلیت ساخت در ابعاد و میزان های مختلف متناسب با احتیاج خریدار
  • قابلیت توزیع هوا به صورت یک طرفه، دو طرفه، دو طرفه کنجی، سه طرفه و چهار طرفه

نصب دریچه خطی

روش نصب دریچه های خطی با استفاده از پیچ های اتوماتیک و بر روی قاب چوبی و روی لبه کانال نصب می گردد. به همین علت دریچه های خطی قابل اجرا در انواع دیوارهای گچی، سیمانی و چوبی هستند.

فراورینماینده دریچه های خطی

در حال حاضر شرکت های معتبری اقدام به فراوری انواع دریچه های خطی باکیفیت می نمایند که موجب به صرفه بودن قیمت برای مصرف نمایندگان و حمایت ار کلای ایرانی و یاری به چرخه مالی برای فراورینمایندگان است.

دریچه بازدید چیست؟

همان طور که از نام این دریچه ها معین است، دریچه بازدید داکت اسپلیت در محل های تعبیه می شوند که احتیاج به بازدید و دسترسی دارد که به آن دریچه دسترسی هم گفته می گردد. در محل هایی مانند قرارگیری کپسول آتش نشانی، محل نصب شیرآلات و رایزرهای ساختمان از دریچه های بازدید استفاده می گردد.

انواع دریچه بازدید

دریچه های بازدید در انواع چفتی یا کابینتی، مدل بندانگشتی و با قفل زیمنسی و از جنس های آلومینیوم با زنگ کوره ای فراوری می گردد.

کاربرد دریچه بازدید

دریچه های بازدید در قسمت های مختلف واحدهای مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی قابل استفاده است. از دریجه های بازدید رایزرهای فاضلاب، شیرفلکه ها و تجهیزات نصب شده جهت کنترل فن کویل ها یا داکت اسپلیت ها، رایزرهای برق، تلفن، آنتن و سیستم های اطفاء حریق، تابلوهای برق، جعبه های تقسیم و جعبه هاب کنترلی، شبکه کنترلی و سیستم های تلفن داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

راهنمای خرید دریچه بازدید

برای خرید دریچه های بازدید ضروری است تا ابعاد متناسب با محل مورد نظر را به درستی محاسبه کنید. بعضی مواقع بهتر است برای میزان گیری دقیق تر از ابزارهایی مانند گونیا استفاده گردد و به نواحی ناهمگون توجه کنید.

در میزان گیری به فضلی بادخور توجه کنید به همین علت میزان را کمی بزرگتر در نظر بگیرید تا فضای بادخور را پوشش دهد.

نکته دیگر توجه داشته باشید تا لبه افقی با قسمت افقی دریچه هم راستا باشد و در صورتی که بیرون زدگی وجود داشته باشد و به این مورد توجه نکنید دریچه به خوبی چفت نمی گردد.

جنس دریچه از موارد دیگری است که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. به طور مثال از دریچه های کنافی برای قسمت های لوله کشی شده استفاده می گردد و مناسب برای بخش های الکتریکی و محل نصب آنتن هستند. برای دریچه های فاضلاب استفاده از دریچه های چدنی و آهنی گزینه مناسبی هستند و استحکام بیشتری دارند. دریچه های بازدید از جنس پلاستیکی دارای استهلاک بالا هستند و در برابر گرما و رطوبت مقاومت و طول عمر بسیار پایینی دارند به همین علت از محبوبیت پایینی برخوردار هستند.

منبع: اتاق
انتشار: 2 خرداد 1402 بروزرسانی: 2 خرداد 1402 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 1086

به "صفر تا صد انواع دریچه های داکت اسپلیت را بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا صد انواع دریچه های داکت اسپلیت را بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید