لنوو از سه لپ تاپ ThinkPad X1 در نمایشگاه CES 2022 رونمایی کرد

به گزارش آموزشگاه ما، در ادامه فرایند رونمایی از محصولات تازه شرکت های فناوری در نمایشگاه CES 2022، این بار نوبت به شرکت لنوو رسید تا از لپ تاپ های تازه خود رونمایی کند. طبق آخرین گزارشات، لنوو در این نمایشگاه 3 لپ تاپ ThinkPad X1 تازه خود را به کاربران معرفی کرد که شامل 3 مدل X1 Carbon نسل ده، X1 Yoga نسل هفت و X1 Nano نسل دو هستند. هر سه دستگاه، متخصصان و شاغلان حرفه ای را هدف قرار داده اند که خواستار سبکی، قدرت و قابلیت حمل بالا در لپ تاپ های کاری خود هستند. سری ThinkPad X1 لنوو از تازهترین پردازنده های نسل دوازدهم اینتل، ابزارهای ارتباطی بهبودیافته و گزینه های چندرسانه ای قوی پشتیبانی می نماید تا این ماشین ها بتوانند به راحتی از پس انجام هر کاری بربیایند.

لنوو از سه لپ تاپ ThinkPad X1 در نمایشگاه CES 2022 رونمایی کرد

یکی از پیشرفت های اصلی این سری از ThinkPad X1 ها، نوار ارتباطی نوی است که یک وب کم بهبودیافته FHD با پیکسل های بزرگ تر و شاتر حریم خصوصی و میکروفون ویدیو کنفرانس 360 درجه ای برای برگزاری برترین جلسات ویدیویی و صوتی ممکن را برای شما فراهم می نماید. فناوری Dolby Voice نیز با یاری هوش مصنوعی به کاهش نویز پس زمینه در حین تماس یاری می نماید. لپ تاپ های X1 نو بعلاوه دارای فناوری بینایی کامپیوتری هستند که زمانی را که کاربر پس از بیدار شدن برای باز کردن لپ تاپ پشت آن نشسته است را تشخیص می دهد و حتی می توانند با کم نور کردن صفحه نمایش در زمانی که کاربر به آن نگاه نمی نماید، در مصرف برق صرفه جویی نمایند.

لنوو می گوید خریداران می توانند گزینه های پردازنده های Intel vPro از جمله پردازنده های U15 و P28، حداکثر 32 گیگابایت حافظه LPDDR5 و گزینه های حافظه داخلی تا 2 ترابایت PCIe Gen 4 را برای بهبود سرعت و کاهش تأخیر نمایشگر آن انتخاب نمایند. این سیستم ها دارای طراحی نوی برای ورودی هوا در کیبوردها هستند تا بازده حرارتی دستگاه را به حداکثر برسانند. گزینه های قابل انتخاب برای نمایشگر در بالاترین مدل به نمایشگر 4K OLED با فناوری Dolby Vision می رسد و بلندگوهای داخلی صدایی با فناوری Dolby Atmos فراوری می نمایند.

مدل X1 Carbon بیشترین قدرت را در لپ تاپ های سبک وزن ارائه می نماید، مدل X1 Yoga پوشش آلومینیومی دارد و X1 Nano سبک ترین گزینه ThinkPad لنوو به شمار می آید. بد نیست نگاهی کوتاه به هر یک از مدل ها داشته باشیم.

ThinkPad X1 Carbon لنوو

X1 Carbon یکی از برترین مدل های سری ThinkPad است. این لپ تاپ های قدرتمند، به اندازه کافی برای حمل و نقل سبک هستند و اغلب با برترین پیکربندی های ممکن در بازار عرضه می شوند. لنوو مطمئن شده که این قابلیت ها با نوترین فناوری های ساخت نسل دهم خود همچنان مطابقت دارند. پتانسیل سفارشی سازی با X1 Carbon عملا حد و مرزی ندارد و کاربران می توانند از بین 7 نوع نمایشگر 14 اینچی انتخاب خود را انجام دهند. همه آن ها نسبت تصویر 16:10 را ارائه می دهند و دارای وضوح های WUXGA ،2.2K 2.8K و WQUXGA هستند. اندازه روشنایی خروجی از 300 نیت تا 500 نیت متغیر است و فناوری های صفحه نمایش شامل IPS LCD و OLED هستند. گزینه های لمسی و غیر لمسی و بعلاوه فیلترهای نور آبی Eyesafe نیز در این لپ تاپ ها دیده می گردد.

از پورت های لپ تاپ X1 Carbon می توان به دو تاندربولت 4، دو USB A 3.2 Gen 1 ،HDMI، صدا و سیم کارت نانو برای مدل های 4G/5G اشاره نمود. ارتباطات این لپ تاپ نیز بسته به بازار شامل Wi Fi 6E، بلوتوث 5.2، 4G و 4G/5G می گردد. این لپ تاپ های لنوو که 1.12 کیلوگرم وزن دارند، از شارژر سریع 65 واتی برای شارژ کردن باتری 57 وات ساعتی خود بهره می برند. لپ تاپ ThinkPad X1 Carbon نسل ده در رنگ مشکی عرضه می گردد و از مارس 2022 (اسفند ماه 1400) با قیمت اولیه 1639 دلار در دسترس خواهد بود.

ThinkPad X1 Yoga لنوو

این مدل از لپ تاپ های لنوو برای کاربرانی است که انعطاف پذیری را دوست دارند. سری X1 Yoga نسل هفت دارای لولاهای 360 درجه هستند که به لپ تاپ اجازه می دهد به عنوان کامپیوتر های معمولی، دستگاه های ارائه، پلت فرم های ویدیویی و حتی تبلت کاربرد داشته باشند. بعلاوه این دستگاه با قلم لنوو عرضه می گردد. با این وجود این لپ تاپ برخلاف مدل X1 Carbon گزینه های سفارشی سازی زیادی را به شما ارائه نمی دهد. به عنوان مثال، تنها چهار صفحه نمایش 14 اینچی برای انتخاب وجود دارد، از جمله سه گزینه WUXGA و یک گزینه WQUXGA. همه آن ها دارای نسبت تصویر 16:10 با پشتیبانی لمسی هستند و در انواع IPS LCD و OLED در اختیار کاربران قرار می گیرند.

از پورت های این لپ تاپ می توان به دو تاندربولت 4، دو USB A 3.2 Gen 1 ،HDMI، صدا و سیم کارت نانو برای مدل های 4G/5G اشاره نمود. ارتباطات این لپ تاپ نیز بسته به بازار شامل Wi Fi 6E، بلوتوث 5.2، 4G و 4G/5G می گردد. این لپ تاپ های لنوو که 1.38 کیلوگرم وزن دارند، از شارژر سریع 65 واتی برای شارژ کردن باتری 57 وات ساعتی خود بهره می برند. لپ تاپ ThinkPad X1 Yoga Gen 7 در رنگ خاکستری و از مارس 2022 (اسفند ماه 1400) با قیمت اولیه 1749 دلار در دسترس خواهد بود.

ThinkPad X1 Nano لنوو

سومین مدل از سری نو لپ تاپ های ThinkPad X1، مدل X1 Nano نام گذاری شده است. Nano، همانطور که از نامش پیداست، کوچک ترین و سبک ترین مدل در بین سه مدل مذکور است که آن را به یک همراه ایدئال تر برای سفر تبدیل می نماید. مدل X1 Nano تنها دو گزینه صفحه نمایش دارد، یکی لمسی و دیگری غیر لمسی. هر دو دارای وضوح 2K با روشنایی 450 نیت، نور آبی Eyesafe و Dolby Vision هستند. نسبت تصویر 16:10 این لپ تاپ مشابه دو دستگاه دیگر است.

پورت های کمتری در این مدل از لپ تاپ ها به چشم می خورد که شامل دو تاندربولت 4، صدا و سیم کارت نانو برای مدل های 4G/5G است. قابلیت ارتباطات این لپ تاپ نیز بسته به بازار شامل Wi Fi 6E، بلوتوث 5.2، 4G و 4G/5G می گردد. وزن فوق العاده سبک این لپ تاپ تنها 970 گرم است که باتری 49.6 وات ساعتی دارد اما همچنان از شارژ سریع 65 واتی پشتیبانی می نماید. لپ تاپ ThinkPad X1 Nano نسل دو در رنگ مشکی از آوریل 2022 (فروردین ماه 1401) با قیمت اولیه 1659 دلار در دسترس خواهد بود.

منبع: AndroidAuthority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 843

به "لنوو از سه لپ تاپ ThinkPad X1 در نمایشگاه CES 2022 رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لنوو از سه لپ تاپ ThinkPad X1 در نمایشگاه CES 2022 رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید