لوازم آرایشی و بهداشتی ناسا!

به گزارش آموزشگاه ما، ایسنا نوشت: ناسا با یک شرکت آرایشی و بهداشتی آمریکایی همکاری می نماید تا وسایل مراقبت شخصی و نظافت فضانوردان را برای استفاده و آزمایش آنها به فضا ارسال کند.

لوازم آرایشی و بهداشتی ناسا!

براساس بیانیه مطبوعاتی شرکت خودمراقبتی کولگیت-پالمولیو(Colgate-Palmolive)، این شرکت با آژانس فضایی آمریکا(ناسا) برای آنالیز راهکار های نوآورانه برای پیشبرد سلامت دهان، مراقبت شخصی و سلامت پوست برای فضانوردان و حتی جمعیت های روی زمین وارد همکاری شده اند.

دکتر کدی کولمن(Cady Coleman) فضانورد سابق ناسا به موجب این قرارداد به عنوان مشاور انجام آزمایش ها تحت این قرارداد فعالیت خواهد نمود.

این پروژه نو که توافقنامه قانون فضایی(SAA) نامیده می گردد، شاهد همکاری شرکت کولگیت و ناسا برای آزمایش فناوری های این شرکت در حوزه بهداشت دهان، سلامت پوست و محصولات مراقبت شخصی است که می تواند به حفظ یا حتی بهبود سلامت و رفاه همه مسافران فضا در مدار نزدیک زمین، قبل، در حین و بعد از ماموریت های طولانی مدت یاری کند. در این قرارداد بعلاوه از ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) به عنوان یک آزمایشگاه استفاده می گردد.

پایداری فراتر از زمین

این همکاری بعلاوه شاهد آنالیز پایداری فراتر از کاربردهای آن در سیاره ما و در فضا خواهد بود، زیرا کولگیت و ناسا، بهداشت پایدار را برای اعضای خدمه ناسا به شکل قرص های خشک و بدون آب و فناوری های بسته بندی فشرده آنالیز خواهند کرد.

دکتر کولمن می گوید: من از کار با تیم کولگیت هیجان زده هستم، زیرا آنها با ناسا همکاری می نمایند تا درک بهتری از نحوه حفظ یک محیط سالم برای انسان هایی که در فضا زندگی و کار می نمایند، ارائه نمایند. ایستگاه فضایی بین المللی محل آزمایش ما برای مأموریت های آینده به ماه و مریخ است و فرصت مهمی برای درک چگونگی بهینه سازی سلامت خدمه و عملکرد در شرایط ریزگرانش فراهم می نماید و مانند بسیاری از تحقیقاتی که ما در فضا انجام می دهیم، این کار بعلاوه می تواند به اکتشافاتی منجر گردد که سلامت و رفاه را برای همه مردم روی زمین ارتقا می دهد.

دکتر کدی کولمن قبلاً یک شیمیدان پلیمر در نیروی هوایی بوده و به مدت 24 سال با ناسا همکاری نموده است. او سه ماموریت فضایی را به انجام رسانده و بیش از 100 آزمایش مختلف را در فضا انجام داده است.

نوآوری های مراقبت از دهان و فناوری های بهداشتی مرتبط، فناوری های مراقبت از پوست پیشگیرانه و درمانی، محصولات کم آب و بسته بندی پایدارتر و مناسب برای پرواز فضایی و زندگی در مدار نزدیک زمین، همگی به وسیله کولمن و گروهش در این پروژه مورد آنالیز قرار خواهند گرفت.

استفان حبیف، مدیر ارشد فناوری کولگیت می گوید: ما از این همکاری با ناسا ذوق زده هستیم. من هیجان زده هستم که ببینم چگونه درک شرایط عجیب سفرهای فضایی می تواند بینش ها و راهکار های تاثیرگذاری را برای همه مردم، چه آنها که در حال سفر به فضا هستند و چه در حال گذراندن روز خود در همین جا روی زمین، به همراه داشته باشد تا آینده ای سالم تر داشته باشند.

سایر ابتکارات خارج از زمین

این اولین کوشش کولگیت در خارج از سیاره زمین نیست. این شرکت قبلاً دو پژوهش جداگانه را در محیط ریزگرانش در ایستگاه فضایی بین المللی انجام داده است.

کولگیت در سال 2021 با هدف توسعه راهکار های مؤثرتر مراقبت از دهان بر روی زمین، چگونگی رشد پلاک در شرایط ریزگرانش را در ایستگاه فضایی بین المللی مطالعه کرد. سپس در اوایل امسال میلادی، زیرمجموعه مراقبت از پوست این شرکت، اولین پژوهش در خصوص سلامت پوست در بخش خصوصی را در ایستگاه فضایی بین المللی برای درک بهتر اثرات شرایط ریزگرانش بر ژن های مرتبط با پوست و سلامت کلی پوست شروع کرد.

داده های جمع آوری شده از هر دوی این آزمایش ها هم اکنون به وسیله پژوهشگران این شرکت برای فراوری محصولات بهبودیافته تر هم در زمین و هم در فضا مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 آذر 1401 بروزرسانی: 21 آذر 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 1013

به "لوازم آرایشی و بهداشتی ناسا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوازم آرایشی و بهداشتی ناسا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید