مسکو، اتهامات آمریکا را بی اساس خواند

به گزارش آموزشگاه ما، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادعای واشنگتن درباره تحت پیگرد قرار دریافت خبرنگاران و رسانه ها در روسیه را محکوم کرد و این اتهامات را بی پایه و اساس و پوچ دانست.

مسکو، اتهامات آمریکا را بی اساس خواند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

اخیرا، آندره آ کالان، سخنگوی روس زبان وزارت خارجه آمریکا در توئیتی نگرانی خود را درباره آنچه که سرکوب رسانه های مستقل در روسیه نامیده بود، ابزار داشت.

به گفته این دیپلمات آمریکایی، روسیه لوایحی را برای گسترش قدرت و اختیارات دولت در محدود کردن آزادی بیان به ویژه متمم های جدید برای قانونی درباره عاملان خارجی تصویب نموده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: این اتهامات بی پایه و اساس هستند. در زمانیکه نبردی در شبکه های اجتماعی وجود دارد و زمانیکه بعضی خواهان برطرف بلاک حساب های کاربری ترامپ هستند و سایرین خواهان ممنوعیت همیشگی هواداران ترامپ از حق داشتن حساب های کاربری در رسانه های اجتماعی هستند، کمپین سرکوب مردمی که یک نقطه نظر دارند شروع شده است.

به گفته زاخارووا، ویدئویی منتشر شده از سوی آندره آ کالان در توئیتر که تنها به زبان روسی است، تنها مخاطبان روس زبان را هدف قرار داده چون اگر به زبان انگلیسی ترجمه می شد، وزارت خارجه آمریکا بار دیگر مورد انتقاد قرار می گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین گفت، در 2020 تعدادی حمله علیه خبرنگاران روسی در آمریکا صورت گرفت که شامل بازپرسی و دستگیری نیز می گردد و به این نکته هم اشاره نمود که دیدار سرویس ویژه از خبرنگاران روسی امری روتین است؛ همچنین یادداشت های مربوط به سفارت روسیه در واشنگتن نیز بی پاسخ مانده است.ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 268

به "مسکو، اتهامات آمریکا را بی اساس خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو، اتهامات آمریکا را بی اساس خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید