معجزه صد ساله حزب حاکم چین در صلح دوستی و تکریم حقوق بشر

به گزارش آموزشگاه ما، رادیو بین المللی چین نوشت: ایده آل والای انسانی این است که همه به طور کامل از حقوق بشر برخوردار باشند. حزب کمونیست چین در طول قرن گذشته روی کوشش های بسیار زیادی در زمینه حفاظت از حقوق بشر سرمایه گذاری و نقش چشمگیری در پیشرفت حقوق بشر جهانی ایفا نموده است.

معجزه صد ساله حزب حاکم چین در صلح دوستی و تکریم حقوق بشر

دفتر اطلاع رسانی شورای دولتی چین اخیرا کتاب سفیدی با اسم حزب کمونیست چین و حفاظت از حقوق بشر؛ یک کوشش 100 ساله را منتشر و به طور فراگیر به مرور چگونگی تعامل حزب کمونیست با مردم چین در لحظات خوب و بد و تبدیل سختی ها و گرفتاری ها به لحظات شکوه و سربلندی پرداخته است. در این کتاب سفید در عین حال تئوری ها و اقدامات حزب کمونیست چین در مبارزه، تکریم و حفاظت و ارتقاء حقوق بشر در طول قرن گذشته به طور جامع معرفی شده اند.

این سند به طور کامل عزم پایدار حزب کمونیست و اقدامات عملی آن در حفاظت از حقوق بشر در سطحی عالی تر، ارتقاء توسعه کلی حقوق بشر و پیشبرد اهداف حمایت از حقوق بشر را نشان می دهد.

شی جین پینگ رهبر چین و دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست تاکید نموده است که حزب کمونیست و دولت با پیگیری یک فلسفه توسعه مردم محور، همیشه منافع مردم را در اولویت قرار داده و با سختکوشی در جهت تامین خواسته مردم برای داشتن یک زندگی بهتر و ارتقاء تکریم و حفاظت از حقوق اساسی مردم این کشور گام برداشته اند.

تاریخ 100 ساله حزب کمونیست چین تاریخی پرشکوه از کوشش برای آزادی و حفاظت از حقوق مردم و فداکاری در جهت توسعه کامل انسانی است.

این حزب در طول عملکرد 100 ساله خود، همیشه مردم را در اولویت قرار داده و اصل فراگیری حقوق بشر را در متن شرایط ملی خود به کار برده است. این حزب، حق معیشت و توسعه را حقوق اصلی و اولیه بشر تلقی می نماید و بر این باور است که داشتن یک زندگی رضایت بخش، حق نهایی بشر محسوب می گردد. موفقیت این حزب در الویت دهی به حقوق بشر در یک کشور سوسیالیستی بی نظیر و آشکار است.

از زمان شکل گیری هجدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین در سال 2012 میلادی و تحت رهبری پر قدرت کمیته مرکزی حزب کمونیست با شی جین پینگ در کانون آن، موفقیت قطعی این حزب در مرحله نهایی ساخت یک جامعه نسبتا مرفه از همه نظر محقق گشت و ماموریت ریشه کن سازی فقر مطلق در چین هم به اتمام رسید.

حزب کمونیست قویا به ارتقاء توسعه کلی و هماهنگ حقوق مالی و اجتماعی و فرهنگی و بعلاوه حقوق سیاسی و مدنی شهروندان چینی پرداخته و حفاظت از حق معیشت و توسعه مردم را بهبودی چشمگیر بخشیده است.

می توان گفت که تاریخ 100 ساله حزب کمونیست شاهد معجزه توسعه حقوق بشر در تاریخ ملت چین بوده و در عین حال سهم بزرگی در پیشرفت دنیای حقوق بشر ایفا نموده است. این حزب به مدت 100 سال خود را وقف توسعه مسالمت آمیز و پیشرفت مشترک نموده است.

چین در موضع گیری های بین المللی خود که هدف از آنها حفاظت از صلح دنیای و پیشرفت به وسیله همکاری، تضمین حقوق بشر و منافع حاصل از توسعه تعریف شده، همیشه پایدار و قاطع بوده است. این کشور عضو فعال رسیدگی به موضوعات مربوط به حقوق بشر در عرصه بین المللی بوده و در حال حاضر هم مشغول همکاری با کشورهای دنیا به منظور پرورش و ایجاد یک جامعه دنیای با آینده ای مشترک است.

حقایق موجود اثبات می نماید که حزب کمونیست چین یک حزب سیاسی صلح دوست و متعهد به پیشرفت، عدالت و حقوق بشر در دنیا است.

تاسیس چین تازه و پیشرفت این کشور در حفاظت از حقوق بشر بدون حزب کمونیست امکان پذیر نبوده است و در این بین، رهبری حزب کمونیست چین اصلی ترین ضمانت شکل گیری هر گونه پیشرفت و حفاظت بهتر از حقوق بشر در این کشور محسوب می گردد.

این حزب بعد از 100 سال توسعه چشمگیر و باشکوه، همچنان آرمان اصلی خود را حفظ نموده است؛ مادامی که این حزب رویکرد مردم محور خود در جهت توسعه را حفظ و جهت توسعه حقوق بشر با خصوصیات چینی را دنبال کند، تمام حقوق مردم این کشور در سطحی بالاتر تحت حفاظت قرار خواهد گرفت و چین نقشی به مراتب بزرگ تر در حفاظت از حقوق بشر در دنیا ایفا خواهد نمود.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 556

به "معجزه صد ساله حزب حاکم چین در صلح دوستی و تکریم حقوق بشر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معجزه صد ساله حزب حاکم چین در صلح دوستی و تکریم حقوق بشر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید