مقایسه S23 Ultra با شیائومی 13 اولترا؛ نبرد پرچم داران همه فن حریف

به گزارش آموزشگاه ما، شیائومی 13 اولترا و S23 Ultra هر دو پرچم داران بسیار جذابی هستند که در سال 2023 راهی بازار شدند و در این مطلب قصد داریم این دو گوشی را با هم مقایسه کنیم. بنابراین اگر در پی خرید یک پرچم دار گران قیمت همه فن حریف هستید، این مطلب را از دست ندهید.

مقایسه S23 Ultra با شیائومی 13 اولترا؛ نبرد پرچم داران همه فن حریف

معینات فنی

گلکسی S23 اولتراشیائومی 13 اولترا
نمایشگر6.8 اینچ

Dynamic AMOLED 2X

حداکثر روشنایی 1750 نیت

رزولوشن 1440 در 3088

رفرش ریت 120 هرتز

6.72 اینچ

LTPO AMOLED

حداکثر روشنایی 2600 نیت

رزولوشن 1440 در 3088

رفرش ریت 120 هرتز

چیپستاسنپدراگون 8 نسل 2اسنپدراگون 8 نسل 2
رم8/12 گیگابایت12/16 گیگابایت
حافظه داخلی256/512/1024 گیگابایت256/512/1024 گیگابایت
دوربین های اصلیدوربین اصلی 200 مگاپیکسلی

پریسکوپی 10 مگاپیکسلی با زوم 10 برابری

تله فوتو 10 مگاپکیسلی با زوم 3 برابری

اولترا واید 12 مگاپیکسلی

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی

پریسکوپی 50 مگاپیکسلی با زوم 5 برابری

تله فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم 3.2 برابری

اولترا واید 50 مگاپیکسلی

دوربین سلفی12 مگاپیکسل32 مگاپیکسل
ظرفیت باتری5000 میلی آمپر ساعت5000 میلی آمپر ساعت
سرعت شارژ45 وات سیمی

15 وات بی سیم

90 وات سیمی

50 وات بی سیم

وزن بدنه234 گرم227 گرم

نمایشگر و طراحی

با توجه به قیمت بالای این دو گوشی، طبیعتا از نظر طراحی و کیفیت ساخت هم انتظارات زیادی از هر دو داریم و خوشبختانه در این زمینه فوق العاده ظاهر شده اند. هر دو گوشی دارای فریم آلومینیومی هستند و از شیشه محافظ گوریلا گلس استفاده می نمایند که البته در S23 Ultra، گوریلا گلس ویکتوس 2 استفاده شده ولی شیائومی از نسل قبلی این شیشه محافظ بهره گرفته است. ضمناً نباید بهره گیری هر دو از گواهی IP68 را از قلم بیندازیم که این یعنی نگرانی بابت نفوذ آب نخواهید داشت.

گلکسی S23 اولترا 8.9 میلی متر ضخامت دارد و وزن آن 234 گرم می رسد. این در حالی است که وزن گوشی شیائومی به 227 گرم می رسد و با داشتن ضخامت 9.06 میلی متر، اندکی ضخیم تر به شمار میرود. در کل هر دو گوشی از نظر ظاهری به دشت مجذوب کننده هستند اما این موضوع تا حد زیادی سلیقه ای است. سامسونگ در کل از طراحی مینیمال تری استفاده نموده و به همین دلیل دوربین های اصلی هم طراحی ساده ای دارند. اما در پنل پشتی شیائومی، با یک ماژول دوربین غول پیکر روبرو هستیم که در همان نگاه اول هم توجهات زیادی را جلب می نماید. البته مجذوب کنندهیت گوشی شیائومی برای کاربران، می تواند بافت خاص پنل پشتی باشد که یادآور چرم است و زمانی که گوشی را در دست می گیرید، حس خوشایندی را منتقل می نماید.

مطابق معمول، در بدنه این دو گوشی پرچم دار خبری از درگاه کارت حافظه و جک هدفون نیست. یکی از مزیت های گوشی سامسونگ نسبت به رقیب خود، استفاده از قلم S Pen است که در این زمینه همچنان منحصر به فرد محسوب می شود.

رزولوشن هر دو نمایشگر 1440p است و میزان نمایشگر سامسونگ به 6.8 اینچ می رسد و گوشی شیائومی دارای نمایشگر 6.73 اینچی است. این دو نمایشگر دارای پنل LTPO هستند و بنابراین می توانند رفرش ریت بین 1 تا 120 هرتز را در اختیار کاربران قرار دهند. حداکثر روشنایی نمایشگر S23 اولترا 1900 نیت است ولی گوشی شیائومی می تواند حداکثر روشنایی 2600 نیت را در اختیار شما قرار دهد.

مقایسه S23 Ultra با شیائومی 13 اولترا؛ تفاوت عملکرد

هر دو گوشی از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می نمایند و بنابراین برای مقایسه S23 Ultra با شیائومی 13 Ultra احتمالا انتظار داریم با عملکرد مشابهی روبرو شویم. البته در این میان باید بگوییم که گوشی سامسونگ از مدل For Galaxy این چیپست استفاده نموده که اندکی اورکلاک شده است. در هر صورت بر اساس بنچمارک های اجرا شده، از نظر عملکردی تفاوت قابل توجهی بین این دو گوشی دیده نمی شود.

اما در این میان باید بگوییم که گوشی سامسونگ می تواند پایداری عملکرد بهتری ارائه کند. در نتیجه کاربرانی که می خواهند برای ساعت های زیادی فشار قابل توجهی به گوشی وارد نمایند، می توانند سراغ گوشی سامسونگ بروند. از نظر سایر معینه ها هم مانند رم LPDDR5X و حافظه داخلی UFS 4.0 هم با تفاوتی در این دو گوشی روبرو نیستیم.

مقایسه دوربین شیائومی 13 اولترا با S23 Ultra

حالا باید به سراغ دوربین ها برویم. ماژول دوربین شیائومی 13 اولترا به شکلی است که به نظر می رسد از همه نظر می تواند رقبا را پشت سر بگذارد. به طور معین، در پنل پشتی گوشی شیائومی با 4 دوربین 50 مگاپیکسلی روبرو هستیم که همگی از سنسورهای ساخت سونی استفاده می نمایند. به خصوص در خصوص دوربین اصلی باید بگوییم که مجهز به سنسور غول پیکر 1 اینچی ساخت سونی است.

در طرف مقابل، سامسونگ در پنل پشتی گوشی پرچم دار خود یک دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری، پریسکوپی 10 مگاپیکسلی با زوم 10 برابری و اولترا واید 12 مگاپیکسلی تعبیه نموده است. در مقایسه عکس های اولترا واید، رقابت بسیار نزدیک است. در محیط شب هم گوشی سامسونگ مطابق معمول پردازش نرم افزاری بسیار بیشتری انجام می دهد و به همین دلیل عکس ها بسیار روشن تر هستند. در ادامه می توانید عکس های اولترا واید ثبت شده با گوشی سامسونگ و شیائومی را مشاهده کنید که عکس اول و سوم مربوط به گوشی سامسونگ و عکس دوم و چهارم مربوط به گوشی شیائومی است. همین ترتیب برای باقی عکس ها حفظ شده است.

دوربین اصلی این دو گوشی، مطابق انتظار عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می دهند. باید خاطرنشان کنیم برای عکس های ثبت شده در شب، حالت شب فعال نشده ولی حتی اگر حالت شب را فعال کنید، همچنان با نتیجه مشابهی روبرو می شوید. در این مورد هم شیائومی صحنه را نزدیک به واقعیت ثبت می نماید ولی سامسونگ ترجیح می دهد روشنایی محیط را افزایش دهد.

هر دو گوشی از دوربین تله فوتو با زوم 3 برابری بهره می برند. البته دوربین تله فوتو سامسونگ 10 مگاپیکسلی است ولی گوشی شیائومی برای این دوربین از سنسور 50 مگاپیکسلی استفاده نموده است. به خاطر همین تفاوت رزولوشن، در نگاه اول با تفاوت های زیادی روبرو نیستیم اما زمانی که زوم می کنیم و به جزئیات عکس دقت می کنیم، می توانیم تفاوت ها را به خوبی ببینیم.

در خصوص زوم 10 برابری در شب هم باید بگوییم که سامسونگ در این زمینه حرف کمتری برای گفتن دارد. همانطور که در عکس اول می توانید ببینید، زوم 10 برابری دوربین سامسونگ در محیط شب کیفیت خیلی بالایی ارائه نمی نماید ولی شیائومی 13 اولترا در این زمینه بهتر ظاهر شده است.

مقایسه S23 Ultra با شیائومی 13 اولترا؛ نرم افزار و آپدیت ها

زمانی که مبلغ بالایی برای خرید گوشی هزینه می کنید، مطمئنا انتظار دارید تا مدت ها آپدیت نرم افزاری دریافت کند تا بتوانید تا چند سال با خیال راحت از گوشی موردنظر استفاده کنید. شیائومی و سامسونگ در زمینه رابط کاربری روینمودهای متفاوتی در پیش گرفته اند. رابط کاربری One UI سامسونگ ساده تر و سریع تر است و هواداران بیشتری دارد. از سوی دیگر اگرچه MIUI هم هواداران خود را دارد، اما همچنان کاربران زیادی علاقه چندانی به آن نشان نمی دهند. البته شیائومی هم تصمیم گرفته برای گوشی های خود رابط کاربری جدیدی به نام HyperOS ارائه کند که باید ببینیم آیا می تواند نقدها را رفع کند یا نه.

در مقایسه S23 Ultra با شیائومی 13 Ultra، باید به موضوع دریافت آپدیت ها هم اشاره کنیم. سامسونگ اعلام نموده S23 اولترا 4 نسخه بعدی اندروید را دریافت می نماید ولی گوشی شیائومی فقط از 3 نسخه بعدی اندروید بهره مند خواهد شد. بنابراین اگر این موضوع اهمیت زیادی برای شما دارد، طبیعتا انتخاب گوشی سامسونگ منطقی تر خواهد بود.

باتری و سرعت شارژ

سامسونگ در زمینه سرعت شارژ محافظه کارانه عمل می نماید و گلکسی S23 اولترا هم از این قاعده مستثنا نیست. این دو گوشی هر دو از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده می نمایند ولی در زمینه سرعت شارژ تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. به طور معین، گلکسی S23 اولترا از سرعت شارژ سیمی 45 وات و شارژ بی سیم 15 وات پشتیبانی می نماید ولی در طرف مقابل گوشی شیائومی شارژ سیمی 90 واتی و شارژ بی سیم 50 وات را در اختیار کاربران قرار می دهد. از سوی دیگر، گوشی شیائومی با شارژر به دست کاربران می رسد ولی برای گوشی سامسونگ باید مبلغ قابل توجهی را برای خرید شارژر هزینه کنید.

مقایسه S23 Ultra با شیائومی 13 اولترا؛ قیمت

در حال حاضر (دی 1402) مدل 16/512 گیگابایتی شیائومی 13 اولترا با قیمت حدود 55 میلیون تومان به فروش می رسد. در طرف مقابل، مدل 12/512 گیگابایتی گوشی گلکسی S23 اولترا حدود 60 میلیون تومان قیمت دارد ولی برای خرید مدل 12/256 گیگابایتی این گوشی باید حدود 48 میلیون تومان بپردازید. این تفاوت قیمتی قابل توجه گوشی سامسونگ، به فروش بیشتر مدل 256 گیگابایتی برمی شود و بعلاوه به خاطر عرضه سری S24 طی هفته های آینده، قیمت این گوشی با افت روبرو شده است.

سخن پایانی

در نهایت باید بگوییم که شیائومی 13 اولترا از دوربین های بسیار خوبی بهره می برد، نمایشگر روشن تری ارائه می دهد و شارژ سریع تری پشتیبانی می نماید. در طرف مقابل، گوشی سامسونگ دارای قلم S Pen است و یک سال بیشتر آپدیت نرم افزاری دریافت می نماید. بنابراین واقعیت این است که هیچکدام فزونی مهمی نسبت به دیگری ندارد و روی هم رفته با توجه به اولویت هایی که در نظر دارید، می توانید بین این دو پرچم دار همه فن حریف دست به انتخاب بزنید.

منبع: nextpit

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 دی 1402 بروزرسانی: 1 دی 1402 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 1141

به "مقایسه S23 Ultra با شیائومی 13 اولترا؛ نبرد پرچم داران همه فن حریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه S23 Ultra با شیائومی 13 اولترا؛ نبرد پرچم داران همه فن حریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید