نقشه ژاپن برای والیبال ایران

به گزارش آموزشگاه ما، تیم ملی والیبال ایران از مدت ها قبل راهی ارومیه شده تا خودش را مهیای مسابقات قهرمانی مردان آسیا کند. شاگردان بهروز عطایی که در رقابت های سال جاری، خاصه در بازی های لیگ ملت های دنیا، نمایش ناامید نماینده ای داشته اند، امید زیادی دارند در رقابت های قهرمانی آسیا جبران مافات نموده و دوباره علاقه مندان به این رشته در ایران را راضی نمایند. تیم ملی در این مسیر فرصت خوبی دارد؛ میزبانی این بازی ها که قرار است از روز شنبه برگزار گردد، به ایران و شهر ارومیه سپرده شده و ملی پوشان امیدوارند در میان تشویق علاقه مندان به والیبال در این شهر، بتوانند عنوان قهرمانی را به دست بیاورند.

نقشه ژاپن برای والیبال ایران

با توجه به سطحی که والیبال ایران در دهه گذشته به آن رسیده بود، در سال های اخیر قهرمانی در آسیا چندان دغدغه ای نبود و سهل الوصول می نمود. بااین حال، اعمال تغییرات روی نیمکت و دعوت از بازیکنان نو به ترکیب، باعث شد تا ایران نه تن ها قدرتش در دنیا را از دست رفته ببیند، بلکه برای رسیدن به قهرمانی در آسیا هم کار دشواری در پیش داشته باشد. البته که هنوز فاصله ایران با رقیب اصلی اش در آسیا چندان زیاد نشده و همچنان انتظار می رود که ملی پوشان ایرانی با توجه به امتیاز میزبانی، بخت اصلی قهرمانی در آسیا باشند.

با این حال، جهشی که والیبال ژاپن در یکی، دو سال اخیر داشته، رسیدن به این قهرمانی را چندان ساده نمی کند. ژاپنی ها چند هفته قبل در همین لیگ ملت هایی که ایران حال و روز خوشی نداشت، به عنوان پدیده خودشان را معرفی نموده و در زمره بهترین های دنیا قرار گرفتند. نمایش آن ها در آن تورنمنت به قدری چشم نواز بود که ظاهرا آسیا دیگر برایشان سقف کوتاهی باشد. حالا برخورد همین دو قدرت، یعنی ایران، تیم قدر آسیا در سال های گذشته، با ژاپن، قدرت نو آسیا، می تواند شکوه نوتری به رقابت های قهرمانی آسیا دهد.

ژاپنی ها که چندی پیش شایعه شده بود ممکن است با ترکیب اصلی به ایران سفر ننمایند، حدس ها را برعکس نموده و با تمام قدرت خودشان را به ارومیه رسانده اند. این تیم صبح دیروز با 15 بازیکن وارد ارومیه شد تا در نهایت 14 بازیکن این تیم پس از ثبت نام نهایی در مسابقات شرکت نمایند. نکته درخور توجه درباره لیست ژاپن این است که تمامی نفراتی را که در لیگ ملت های دنیا داشتند، با خود به ارومیه آورده اند. یوکی ایشیکاوا، یوجی نیشیدا، تایشی اونودرا، ماساهیرو سکیتا، کنتارو تاکاهاشی، توموهیرو اوگاوا، آکیهیرو یامااوچی، ماساتو کای، تاتسونوری اوتسوکا، ریو یاماموتو، اوبید لاری، شوما تومیتا، کنتو میااورا، ران تاکاهاشی و توموهیر و یاماموتو 15 بازیکن تیم ملی والیبال ژاپن در ارومیه هستند. در این بین فقط نام اوتسوکا و لاری در لیست بازیکنانی که چند هفته قبل در لیگ ملت ها مقابل ایران بازی نموده و 3 بر صفر برنده شدند، دیده نمی گردد.

این موضوع به خوبی بیانگر این است که ژاپن برای فتح آسیا به ارومیه آمده است؛ موضوعی که اگر قهرمانی ایران را تهدید نکند، قطعا فرصتی مناسب در اختیار ملی پوشان ایرانی خواهد گذاشت تا با شکست دادن این تیم، نه تن ها یک قهرمانی دیگر به کارنامه اضافه نمایند، بلکه نشان دهند مسیر بازگشت به روز های روشن همچنان باز است.

منبع: فرارو
انتشار: 26 مرداد 1402 بروزرسانی: 26 مرداد 1402 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 1119

به "نقشه ژاپن برای والیبال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه ژاپن برای والیبال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید