وب فارسی، امنیت فضای مجازی را می سازد

به گزارش آموزشگاه ما، رئیس مرکز عملیات فرا نرم پلیس فتا در اجلاس توسعه دهندگان وب فارسی با تاکید بر اینکه امنیت توسعه وب فارسی باید در 3 سطح محتوای اینترنت، محتوای شبکه های اجتماعی و نیز کار با ابزارهای ارتباطی (دیوایس) آنالیز گردد، اعلام کرد: بخشی از تهدیداتی که می تواند در این فضا به وجود آید، به خطای کار اپلیکیشن ها مربوط می گردد.

وب فارسی، امنیت فضای مجازی را می سازد

رسول لطفی که در ادامه از ارزیابی امنیتی اپلیکیشن های فراوری شده در کشور با هدف جلوگیری از تهدیدات این نرم افزارها اطلاع داد، با تاکید بر اینکه فراوری کنندگان این بخش باید قبل از عرضه اپلیکیشن های فراوری شده خطای کار این اپلیکیشن ها را اسکن نموده و نسبت به برطرف آن اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: معاونت فنی پلیس فضای اطلاعات (فتا) در مورد ارزیابی امنیتی اپلیکیشن های فراوری شده در کشور اقدام به عمل می آورد.

وی اعلام نمود: اما با توجه به اینکه این فراوریات نسبت به امکانات موجود زیادتر است، باید از توانمندی های بیشتری برای تامین امنیت در حوزه نرم افزارهای کاربردی و اپلیکیشن ها استفاده کنیم.

لطفی با اشاره به اینکه برآورده ها نشان از آن دارد که تا قبل از سال 2030 از وب 3 و وب 4 عبور خواهیم کرد، ادامه داد: بارسیدن به تعریف شهر هوشمند و اینترنت اشیاء آنچه که امنیت فضای مجازی را سبب می گردد فراوری محتوای بومی و فارسی است.

رئیس مرکز عملیات فرانرم پلیس فتا با اشاره به اینکه ایجاد امنیت در فضای مجازی از جمله وظایف پلیس فتا است، اضافه نمود: از آنجایی که برترین متولیان امنیت در توسعه وب، نخبگان جامعه به حساب می آیند، باید فراوری محتوا در این فضا از سوی این نخبگان به صورت بومی و فارسی بیشتر توجه گردد.

به گفته وی؛ در حوزه محتوای فضای مجازی با چالش های بسیاری روبرو شده که جنبه های مختلف وب فارسی را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

لطفی در سرانجام یادآور شد: نداشتن امنیت در حوزه محتوای فضای مجازی به موضوع فیلترینگ منتهی شد و این مساله چالش محتوایی بسیاری را با صرف هزینه های بسیار برای کشور بوجود آورده است. این در حالی است که می توان با توسعه وب فارسی، امنیت این فضا را تضمین ساخت و دیگر نیازی به صرف هزینه های زیاد برای پروژه هایی مانند فیلترینگ نیست.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 811

به "وب فارسی، امنیت فضای مجازی را می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وب فارسی، امنیت فضای مجازی را می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید