وقتی زمین زیبایمان را نابود می کنیم

به گزارش آموزشگاه ما، به گزارش خبرنگاران به نقل از worldscientific نشانه های گرم شدن کره زمین را می توان در همه جا مشاهده کرد - تابستان های گرمتر ، باران های مکرر شدید، خشکسالی های طولانی مدت ، آتش سوزی شدیدتر در جنگل ها ، طوفان های شدیدتر (از جمله طوفان های برفی) بعلاوه ذوب یخ های قطبی. اقدامات بی رویه ما باعث ترقی بخشیدن به میلیون ها پناهنده آب و هوایی می گردد که قربانیان جنگ برای آب ، محصولات ، غذا و غیره هستند. تأسف آور است که کشورهای فقیر که کمترین تجهیزات را برای مقابله با این بلایا دارند و کمترین تاثیر را در گرم شدن کره زمین داشته اند؛ اما بیشترین آسیب را دیده اند.

وقتی زمین زیبایمان را نابود می کنیم

تنها یک کوشش همگانی از کل دنیا، با انتقال سریع به منابع انرژی تجدیدپذیر تمیز و سبز و جلوگیری از جنگل زدایی و آلودگی و ایجاد یک سبک زندگی متعادل می تواند زمین، تنها سیاره قابل سکونت که می شناسیم را از تبدیل شدن به گرمخانه برهاند.

کتاب Climate Change and Energy Options for a Sustainable Future نوشته پروفوسور دینش کومار و راما مورسی با بسیاری از تصاویر زیبا -که شرح می دهد چگونه ما سیاره آبی خود را از بین می بریم- به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، کتابی خواندنی است. نویسندگان در این اثر بعلاوه تاریخ بشر را ردیابی می نمایند و نشان می دهند که چگونه تمدن های باستان اساساً به علت از بین بردن طبیعت به وسیله انسان ها، از میان رفته اند. این یک اثر ساده پر از واقعیت های آشکار است که خواندن آن برای هر مخاطب لذت بخش خواهد بود.منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 579

به "وقتی زمین زیبایمان را نابود می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی زمین زیبایمان را نابود می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید