پناهگاه حیات وحش لوندویل یکی از دیدنی های استان گیلان به شمار می رود

به گزارش آموزشگاه ما، جاذبه ها/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، پناهگاه حیات وحش لوندویل یکی از دیدنی های استان گیلان به شمار می رود.

پناهگاه حیات وحش لوندویل یکی از دیدنی های استان گیلان به شمار می رود

پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا مابین بخش لوندویل و بخش مرکزی شهرستان آستارا واقع شده و یکی از پناهگاه های شاخص و مهم حیات وحش در استان گیلان محسوب میشود. پناهگاه حیات وحش لوندویل دارای مساحتی در حدود 1026 هکتار بوده و این منطقه نمونه منحصر بفرد از به جامانده جنگلهای هیرکانی است.

پناهگاه حیات وحش لوندویل طی مصوبه ای در سال 1352 به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شده است. از گونه های مهم گیاهی پناهگاه حیات وحش لوندویل میتوان از نی، لویی، انار وحشی، توسکای قشلاقی ازگیل لرگ، لیلکی و تمشک و…نام برد. سمور آبی، گورکن، فوک دریای خزر و شغال از پستانداران منطقه و قوی گنگ، قوی فریادکش، فیلوش، اردک سیاه کاکل، اردک چشم طلایی، باکلان کوچک و بزرگ، عقابها، کاکائیها، پرستوهای دریایی، آبچلیکها، حواصیلها، سهره ها، چرخ ریسکها، گیلانشاه خالدار، پری شاهرخ، درنا و قرقاول از گونه های پرندگان منطقه هستند.

طول منطقه پناهگاه حیات وحش لوندویل 15 کیلومتر و عرض میانه آن 500 متر بوده و از شمال به اراضی سازمان سیاحان، از غرب به جاده آستارا هشتپر، از جنوب به رودخانه لوندویل و از شرق به حریم قانونی دریای خزر محدود است.

منبع: همگردی
انتشار: 3 بهمن 1401 بروزرسانی: 3 بهمن 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 1036

به "پناهگاه حیات وحش لوندویل یکی از دیدنی های استان گیلان به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پناهگاه حیات وحش لوندویل یکی از دیدنی های استان گیلان به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید