کاهش 35 درصدی بارش باران در مقایسه با سال های نرمال، سد ها حال خوبی ندارند

به گزارش آموزشگاه ما، عبیات با اشاره به کاهش 35 درصدی بارش باران در مقایسه با سال های نرمال گفت: آورد آب به سد های خوزستان کاهش چشمگیری نشان می دهد.

کاهش 35 درصدی بارش باران در مقایسه با سال های نرمال، سد ها حال خوبی ندارند

به گزارش از ، فاضل عبیات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: مجموع آورد آب 3 رودخانه کارون، دز و کرخه در این استان در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه پارسال و شرایط نرمال در حدود 67 درصد کاهش یافته است.

او با بیان اینکه با توجه به شرایط بارش ها طی سال آبی جاری با پدیده خشکسالی روبرو هستیم، افزود: برای کشت تابستانه تصمیم های مهمی گرفته شده، اگرچه شرایط بارش طی امسال شرایط مناسبی نبوده، بطوریکه بارش ها 35 درصد نسبت به سال های نرمال کاهش داشته است.

عبیات با اشاره به کاهش 40 درصدی میزان بارش باران از ابتدای مهر ماه تا به امروز نسبت به مدت مشابه پارسال گفت: با توجه به شرایط خشکسالی برای اینکه کشاورزان در فصل تابستان بتوانند زراعت های مجازی که اعلام خواهد شد را داشته باشند تلاش بسیاری شده است و تاکید استاندار بر این است که حداکثر استفاده از آب های اندک موجود در پشت سد ها صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان شرح داد: برنامه ریزی هایی در دست انجام است تا بتوانیم در ماه های پیش رو در حوزه های مصرف آب مانند آب شرب، آب کشاورزی، حق آبه محیط زیست و ... کمترین مشکل را داشته باشیم.

به گفته فراز رابعی معاون سازمان آب و برق خوزستان در تابستان امسال تامین حقابه زیست محیطی و حقابه کشاورزی، به طور کامل امکانپذیر نیست، این در حالی است که هیات دولت تابستان سال 99، کشت شلتوک را در استان به همراه استان های گیلان و مازندران مجاز گفت.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 611

به "کاهش 35 درصدی بارش باران در مقایسه با سال های نرمال، سد ها حال خوبی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 35 درصدی بارش باران در مقایسه با سال های نرمال، سد ها حال خوبی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید