یک ایده خلاقانه برای ساخت سینی در خانه

به گزارش آموزشگاه ما، حتما برای شما هم پیش آمده است که ظروف چینی و یا کاشی ها و سرامیک منزلتان شکسته شده باشد، این تکه ها را اصلا دور نریزید بلکه یک اثر هنری زیبا خلق کنید.

یک ایده خلاقانه برای ساخت سینی در خانه

وسایل و اشیا شکسته همواره ام دورریختنی نیستند، گاهی می توان از آن ها وسایل دکوراتیو زیبا یا وسایل کاربردی ساخت. مثلا ساخت سینی با سرامیک شکسته می تواند یک راه چاره خلاقانه باشد. حتما می پرسید چگونه؟ با مجله اینترنتی خبرنگاران همراه شوید تا به شما بگوییم چگونه!

چگونه سینی با سرامیک شکسته بسازیم؟

ساخت وسایل دکوراتیو و خلق آثار هنری زیبا با مواد دورریختنی به خصوص سرامیک های شکسته این روزها بسیار رواج یافته است. مثلا ساخت یک تابلوی هنری بی نظیر یا کوزه های زیبا و سینی های مدرن و شیک از تکه های شکسته سرامیک می تواند یک ایده خلاق دکوراسیونی باشد.

اگر برای شما هم پیش آمده که ظروف چینی یا کاشی ها و سرامیک های منزلتان شکسته و خبرنگارانن نیامده که آن ها را دور بیندازید پس حتما ایده ساخت سینی با سرامیک شکسته به درد شما خواهد خورد.

بشقاب ها و ظروف ترک خورده و شکسته شده منزلتان را در پارچه ای بگذارید و با چکش به جان آن ها بیفتید! این گونه سرامیک ها به قطعات کوچک تر و ظریف تری تبدیل می شوند تا قابلیت استفاده شان برای ساخت سینی با سرامیک شکسته بالا رود.

با کاربن های رنگی طرح موردنظرتان را روی سینی بکشید. سپس قطعات شکسته شده را با یک چسب محکم مخصوص چسباندن سرامیک ها بچسبانید. مراقب باشید قطعات جوری کنار هم قرار بگیرند که کاملا با طرح کشیده شده منطبق باشند.

برای پر کردن لابه لای کاشی ها می توانید از کمی مخلوط پودر مل با گچ و آب را امتحان کنید. پودر مل، گچ و آب را باهم مخلوط کنید تا خمیری یک رنگ و یک دست ساخته گردد سپس با این خمیر لابه لای کاشی ها را به یاری ماله پر کنید.

برای زیباتر شدن کارتان می توانید از قطعات سرامیک سفید بهره ببرید. این گونه که این قطعات را روی سینی یا دور بقیه سرامیک ها بچینید و یک طرح زیبای دلخواه بسازید. می توانید پس از اتمام کارتان سرامیک های سفید را با قلم مو رنگ آمیزی کنید.

برای بهتر دیده شدن طراحتان راحت ترین و حرفه ای ترین کار این است که با قلم مو و رنگ اکریلیک طرحتان را دورگیری کنید. این کار به شما یاری می نماید تا هنگام رنگ آمیزی طرح تمیزتر و زیباتر دیده گردد.

در نهایت چسباندن مهره ها یا مرواریدهای رنگی باعث می گردد که ساخت سینی با سرامیک شکسته شما کامل گردد درحالی که زیباترین سینی ممکن را ساخته اید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این 5 نقطه از کثیف ترین نقاط خانه شما هستند را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 1079

به "یک ایده خلاقانه برای ساخت سینی در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ایده خلاقانه برای ساخت سینی در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید