آزادسازی کامل شهر رحبه در استان مأرب یمن

به گزارش آموزشگاه ما، یک منبع امنیتی در استان مأرب یمن از آزادسازی کامل شهرستان رحبة در این استان به دست ارتش و کمیته های مردمی اطلاع داد.

آزادسازی کامل شهر رحبه در استان مأرب یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک منبع امنیتی به خبرگزاری سبأ یمن گفت، شهر رحبة در جنوب استان مأرب از نیروهای اشغالگر و وابسته به اشغالگران پاکسازی و به طور کامل آزاد شد.

این منبع با بیان اینکه آرامش و ثبات به همه منطقه ها شهرستان رحبه بازگشته است، به خبرگزاری یمن گفت، همه مردم می توانند به منازل و مزارع خود بازگردند و زندگی عادی را از سر بگیرند. آنها نباید به شایعاتی گوش نمایند که مزدوران ائتلاف متجاوز با هدف ارعاب مردم منتشر می نمایند.

پنجشنبه گذشته، ارتش و کمیته های مردمی یمن (نیروهای صنعاء) پس از درگیری های شدید پیروز شده بودند مرکز شهرستان رحبه را تحت کنترل خود در آورند.

موقعیت شهر رحبه در استان مأرب

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب در شرق استان صنعاء (مرکز) از سال گذشته (2020) شروع شده و بیشتر منطقه ها و شهرهای آن تحت کنترل نیروهای صنعاء درامده است.

استان مأرب از استان های برخوردار یمن از منابع طبیعی مثل نفت و گاز است. نبردها از ماه های فوریه و مارس گذشته (بهمن و اسفند سال گذشته) رو به شدت گذاشته و جبهه ائتلاف سعودی و شبه نظامیان آن در موضع ضعف قرار دارند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 621

به "آزادسازی کامل شهر رحبه در استان مأرب یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادسازی کامل شهر رحبه در استان مأرب یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید