آموزش کامل تنظیمات اینترنت ایرانسل؛ برترین تنظیمات برای تمام سیستم عامل ها

به گزارش آموزشگاه ما، اگرچه استفاده از اینترنت همراه در ظاهر، به سادگی روشن کردن آیکون مربوط به آن و آغاز وب گردی است اما در پس این فرایند ساده، تنظیمات مهمی وجود دارد که اگر به درستی صورت نگیرد، همین کار ساده هم عملی نخواهد شد. هر کاربری که از اینترنت همراه استفاده می نماید، صرف نظر از نوع اپراتور، باید تنظیمات اینترنت را بلد باشد تا در مواقعی که با مشکل روبرو می گردد، بتواند دلایل وصل نشدن گوشی به اینترنت را شناسایی نموده و با اعمال تغییرات مورد احتیاج در تنظیمات، مسائل قطعی را رفع کند. تعداد اپراتورهای سرویس دهنده اینترنت همراه در ایران بسیار زیاد است، اما ایرانسل را می توان بدون شک یکی از قدیمی ترین و برترین اپراتورها در این زمینه دانست. تنظیمات اینترنت ایرانسل هم خیلی ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد. پس کمی از وقت خود را به ما بدهید تا ضمن معرفی مهم ترین تنظیمات اینترنت این اپراتور، شما را با آموزش های دیگری از جلمه تنظیمات اینترنت در اندروید، آیفون و ویندوزفون، خرید بسته، کدهای دستوری اینترنت و راه های افزایش سرعت اینترنت ایرانسل آشنا کنیم.

آموزش کامل تنظیمات اینترنت ایرانسل؛ برترین تنظیمات برای تمام سیستم عامل ها

پیش احتیاج اتصال به اینترنت ایرانسل؛ داشتن سیم کارت سازگار با اینترنت پرسرعت

یکی از دغدغه های اصلی کاربران ایرانسل، استفاده از اینترنت سیم کارت با بالاترین سرعت ممکن است. اگر سیم کارت در یک سال اخیر خریداری نشده باشد و کاربر بخواهد از اینترنت 4.5G یا 5G بهره مند گردد، باید ابتدا سیم کارت خود را به نوع USIM ارتقا دهد. سیم کارت های قدیمی این قابلیت را ندارند و برای دستیابی به سرعت های بالاتر، تعویض به USIM لازم است. بعلاوه، تنظیمات اینترنت در گوشی های اندرویدی و آیفون فرق دارد و کاربران باید از روش های معین برای دریافت این تنظیمات اقدام نمایند.

برای فعال سازی برترین تنظیمات اینترنت ایرانسل در اندروید به صورت کلی، سه روش مختلف در دسترس است که هر یک به راحتی قابل اجراست. با توجه به اینکه همه این روش ها برای گوشی های مختلف مناسب هستند، کاربران آزادی انتخاب دارند تا از هر مسیری که برایشان راحت تر است، تنظیمات اینترنت را فعال نمایند. این روش ها شامل استفاده از کد دستوری تنظیمات اینترنت ایرانسل، دریافت تنظیمات به صورت آنلاین و وارد کردن تنظیمات به صورت دستی هستند. در ادامه، هر یک از این روش ها را به طور کامل شرح می دهیم.

توجه داشته باشید اگر در حین نصب تنظیمات اینترنت با پیغامی مبنی بر وارد کردن رمز روبرو شدید، رمز پیش فرض برای این تنظیمات 1234 است. این رمز باید به درستی وارد گردد تا تنظیمات به صورت کامل نصب و اینترنت فعال گردد. این فرایند ساده است و کاربران با دنبال کردن مراحل آن می توانند به راحتی اینترنت سیم کارت خود را فعال نمایند.

تنظیمات اینترنت ایرانسل در اندروید - کد تنظیمات اینترنت ایرانسل، تنظیمات آنلاین و وارد کردن دستی تنظیمات

روش اول: استفاده از کد تنظیمات اینترنت ایرانسل

یکی از ساده ترین و سریع ترین روش ها برای فعال سازی تنظیمات اینترنت ایرانسل استفاده از کد دستوری تنظیمات اینترنت ایرانسل است. این روش به کاربران این امکان را می دهد تا با شماره گیری یک کد، اینترنت سیم کارت خود را در کم ترین زمان ممکن فعال نمایند. برای این کار، کافی است به قسمت شماره گیر گوشی رفته و کد *555*4*2 (از راست به چپ بخوانید - ستاره، 555، ستاره، 4، ستاره 2، مربع) را وارد کنید.

پس از شماره گیری این کد، یک پیغامک حاوی تنظیمات اینترنت (configuration message) به گوشی شما ارسال خواهد شد. این پیغام شامل تنظیمات GPRS است که باید آن را ذخیره (Save) یا نصب (Install) کنید. اگر هنگام نصب از شما پین یا رمز خواسته شد، کافی است رمز 1234 را وارد کنید تا تنظیمات به درستی نصب شوند.

این روش بسیار سریع و آسان است و کاربران را از انجام مراحل پیچیده بی احتیاج می نماید. تنها در چند ثانیه می توانید اینترنت ایرانسل خود را فعال نموده و از آن استفاده کنید.

روش دوم: دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل اندروید و ایفون به صورت آنلاین

برای دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل به صورت آنلاین، ابتدا باید به وب سایت رسمی ایرانسل مراجعه کنید. در این صفحه، فرمی برای وارد کردن اطلاعات درخواست می گردد. اولین اطلاعات مورد احتیاج شماره همراه شماست. شماره ایرانسلی خود را وارد کنید تا یک رمز به صورت پیغامکی برای شما ارسال گردد.

پس از دریافت رمز، مجدداً وارد صفحه ای مشابه شده و شماره همراه و رمز را وارد کنید. سپس به صفحه نوی منتقل می شوید که باید تنظیمات اینترنت را تیک زده و گزینه دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل را انتخاب کنید. پس از این مرحله، پیغامکی حاوی تنظیمات اینترنت برای شما ارسال خواهد شد که می توانید آن را نصب یا ذخیره کنید. در صورت احتیاج به وارد کردن رمز، از همان رمز 1234 استفاده کنید.

⚠️توجه: متأسفانه این روش فعلا جواب نمی دهد چون در وب سایت ایرانسل هم صفحه مربوط به دریافت آنلاین تنظیمات اینترنت همراه بسته شده است. در کوشش برای ورود به این بخش در سایت ایرانسل با صفحه بالا روبرو می شوید. با این حال این روش و آدرس وب سایت را قرار داده ایم تا در صورت اعمال تغییرات، بتوانید از آن بهره مند شوید.

روش سوم؛ وارد کردن تنظیمات به صورت دستی - تنظیمات اینترنت ایرانسل سامسونگ

اگر به هر علت نتوانستید از دو روش قبلی استفاده کنید، می توانید تنظیمات اینترنت را به صورت دستی وارد کنید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید. البته در ادامه تنظیمات ایرانسل سامسونگ را به شما آموزش داده ایم اما پایین تر از آن، برای گوشی شیائومی هم این آموزش قرار داده شده است.

  • وارد بخش تنظیمات (Settings) گوشی شوید.
  • سپس از قسمت Connections گزینه Mobile Networks را انتخاب کنید.
  • در این مرحلع به Access Point Names رفته و برای ایجاد یک APN نو، روی Add ضربه بزنید.
  • در صفحه ایجاد APN نو، در قسمت Name کلمه Irancell-GPRS یا Irancell-Internet یا mtnirancell و در قسمت APN عبارت mtnirancell را وارد و تنظیمات را ذخیره کنید.
  • پس از آن، باید به تنظیمات Mobile Networks بازگردید و حالت شبکه را روی LTE/3G/2G قرار دهید.

با این کار، اینترنت ایرانسل شما به صورت دستی فعال می گردد

روش سوم: وارد کردن تنظیمات به صورت دستی - تنظیمات اینترنت ایرانسل شیائومی

تنظیمات اینترنت ایرانسل شیائومی هم اصلا کار پیچیده ای نیست. برای وارد کردن این تنظیمات به صورت دستی، فقط چند مسیر متفاوت را باید طی کنید. در ادامه، مراحل انجام این تنظیمات را شرح داده ایم؛

  • وارد تنظیمات (Settings) گوشی شیائومی شوید.
  • وارد قسمت SIM cards & mobile networks (سیم کارت ها و شبکه های تلفن همراه) شوید.
  • روی سیم کارت مورد نظر خود بزنید. (اگر گوشی تک سیم کارته است، احتیاجی به این کار نیست.)
  • روی گزینه Access Point Names (نام های نقاط دسترسی) کلیک کنید.
  • به وسیله گزینه New APN یک نام نقطه دسترسی نو ایجاد کنید.
  • در کادر Name، عبارت Irancell-GPRS یا Irancell-Internet یا mtnirancell و در کادر APN، عبارت Cmcom یا mtnirancell را وارد کنید.
  • روی گزینه Save لمس کنید.
  • از صفحه خارج شوید و با فعال کردن تیک کنار APN ایجادشده، آن را فعال کنید.
  • گوشی را روی حالت هواپیما قرار دهید و پس از چند ثانیه دوباره به حالت عادی برگردانید.

با انجام این مراحل، می توانید به اینترنت همراه ایرانسل دسترسی پیدا نموده و از بالاترین سرعت آن بهره مند شوید.

⚠️توجه: شاید در سایت های مختلف مشاهده کنید که برای انجام تنظیمات ایرانسل در کادر APN، عبارت mtnirancell را در نظر می گیرند. با وجود این که در سایت رسمی ایرانسل هم همین عبارت ذکر شده است، اما نام نقطه دسترسی Cmcom سرعت و دسترسی بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. این APN به شما اجازه می دهد تا به اپلیکیشن های بیشتری که به اینترنت احتیاج دارند، بدون محدودیت دسترسی داشته باشید.

تنظیمات اینترنت ایرانسل اندروید قدیمی

اگر از نسخه های قدیمی اندروید استفاده می کنید، برای تنظیم اینترنت ایرانسل، باید مسیر زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا کد *555*4*2# (از راست به چپ بخوانید) را شماره گیری نموده و تنظیمات را در صورت دریافت ذخیره کنید.
  • سپس به بخش Applications (برنامه ها) و Settings (تنظیمات) بروید
  • حالا وارد بخش Wireless & Network (بی سیم و شبکه) شوید.
  • از آنجا Mobile Networks (شبکه های موبایل) را انتخاب کنید
  • حالا به بخش Access Point Names (نام های نقاط دسترسی) (APN) بروید.
  • اگر گزینه APN نو (New APN) را در پایین صفحه نمی بینید، با فشردن کلید منو، این گزینه ظاهر می گردد.
  • در صفحه ایجاد APN نو، در قسمت Name کلمه Irancell-GPRS یا Irancell-Internet یا mtnirancell و در قسمت APN عبارت mtnirancell را وارد و تنظیمات را ذخیره کنید.

پیشنهاد می گردد بعد از انجام این کار یک بار سیستم خود را ریستارت هم کنید تا دیگر هیچ مشکل و مانعی برای برقراری اتصال شما با اینترنت وجود نداشته باشد.

تنظیمات اینترنت ایرانسل در ایفون

برای فعال سازی تنظیمات اینترنت ایرانسل در ایفون، یک راه وجود دارد که بسیار ساده و شبیه به روش سوم اندروید است. باید به صورت دستی وارد تنظیمات گوشی شوید و تنظیمات مربوط به APN را به صورت دستی انجام دهید. کافی است مراحل زیر را دنبال کنید؛

  • برای فعال سازی تنظیمات اینترنت ایرانسل در ایفون، اولین قدم ورود به بخش تنظیمات (Settings) گوشی است.
  • در این قسمت، باید به منوی Cellular وارد شوید تا به صفحه ای دسترسی پیدا کنید که می توانید تنظیمات مربوط به اینترنت سیم کارت خود را مشاهده و تغییر دهید.
  • در صفحه Cellular، در پی گزینه ای به نام Cellular Data Network بگردید.
  • پس از انتخاب این گزینه، تنظیمات اینترنت ایرانسل برای آیفون به شما نمایش داده می گردد.
  • در صفحه ایجاد APN نو، در قسمت Name کلمه Irancell-GPRS یا Irancell-Internet یا mtnirancell و در قسمت APN عبارت mtnirancell را وارد و تنظیمات را ذخیره کنید.
  • پس از انجام این مراحل، از بخش تنظیمات خارج شوید و گوشی خود را یک بار خاموش و روشن کنید.

پس از راه اندازی مجدد، باید بتوانید علامت های مربوط به اتصال اینترنت مانند 4G، 4.5G و غیره را در قسمت بالای صفحه نمایش گوشی مشاهده کنید و به اینترنت ایرانسل متصل شوید.

تنظیمات اینترنت ایرانسل برای سایر سیستم عامل ها

این روزها گوشی های هوشمند اندرویدی و آیفون بیشتر بازار را به خود اختصاص داده اند و سیستم عامل هایی مثل ویندوزفون، بلک بری، و سیمبیان کمتر به چشم می خورند. با این حال، اگر هنوز از یکی از این گوشی های کمتر رایج استفاده می کنید، جای نگرانی نیست. ما تنظیمات اینترنت ایرانسل برای این سه سیستم عامل را نیز در اختیار شما قرار می دهیم تا مطمئن شوید بدون مشکل به اینترنت متصل خواهید شد.

این راهنماها به شما یاری می نماید که اینترنت نوترینو ایرانسل را روی دستگاه های ویندوزفون، بلک بری و سیمبیان خود به درستی تنظیم کنید و دیگر نگران ارتباط اینترنتی نباشید. برای فعال سازی اینترنت ایرانسل روی این سیستم عامل ها مسیر زیر را دنبال کنید.

تنظیمات اینترنت برای گوشی های ویندوزفون

برای گوشی هایی که سیستم عامل ویندوز دارند، باید مسیر زیر را دنبال کنید؛

  • ابتدا کد *555*4*2# (از راست به چپ بخوانید) را شماره گیری نموده و تنظیمات را در صورت دریافت ذخیره کنید.
  • پس از آن وارد بخش تنظیمات شوید و گزینه Access Point را انتخاب کنید. در بعضی گوشی ها این گزینه ممکن است Mobile Network نام داشته باشد.
  • در صفحه باز شده، لیستی از نقاط دسترسی موجود را مشاهده می کنید. اگر قبلاً نقطه دسترسی ایجاد ننموده اید، روی دکمه Add در پایین صفحه کلیک کنید.
  • در صفحه ایجاد APN نو، در قسمت Name کلمه Irancell-GPRS یا Irancell-Internet یا mtnirancell و در قسمت APN عبارت mtnirancell را وارد و تنظیمات را ذخیره کنید.
  • احتیاجی به پر کردن قسمت های نام کاربری و رمز عبور نیست.
  • در نهایت روی گزینه Save (ذخیره) کلیک کنید.

تنظیمات اینترنت برای گوشی های بلک بری

برای تنظیم اینترنت نوترینو در گوشی های بلک بری مسیر زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا کد *555*4*2# (از راست به چپ بخوانید) را شماره گیری نموده و تنظیمات را در صورت دریافت ذخیره کنید.
  • سپس به منوی All و پس از آن به Settings بروید.
  • در قسمت تنظیمات وارد گزینه Network and Connections شوید.
  • سپس وارد گزینه Mobile Networks شوید.
  • در صفحه APN Settings، در قسمت Access Point Name (APN) کلمه Irancell-GPRS یا Irancell-Internet یا mtnirancell را وارد و تنظیمات را ذخیره کنید.
  • سایر قسمت ها احتیاجی به تغییر ندارند.
  • در انتها، با فشردن دکمه منوی بلک بری، تغییرات را ذخیره نموده و از تنظیمات خارج شوید.
  • توجه داشته باشید در قسمت Mobile Networks و در قسمت Network Technology شما بعلاوه میتوانید نوع اینترنت همراه را هم معین کنید.

تنظیمات اینترنت برای گوشی های سیمبیان

برای گوشی های سیمبیان که عمدتاً در دستگاه های نوکیا یافت می شوند، برای تنظیمات اینترنت ایرانسل باید مسیر زیر را دنبال کنید؛

  • ابتدا کد *555*4*2# (از راست به چپ بخوانید) را شماره گیری نموده و تنظیمات را در صورت دریافت ذخیره کنید.
  • به بخش Setting و سپس به Connectivity بروید.
  • در ادامه، گزینه Settings و بعد مقاصد را انتخاب کنید.
  • اگر از قبل APN تنظیم شده باشد، گزینه Internet را انتخاب کنید. در غیر اینصورت، گزینه Access point را برای ایجاد یک APN نو انتخاب کنید.

    در بخش Connection Name، عبارت Irancell-GPRS یا Irancell-Internet یا mtnirancell و در قسمت APN، عبارت mtnirancell را وارد و تغییرات را ذخیره کنید.

حالا می توانید با خیال راحت از اینترنت استفاده نموده و لذت ببرید.

کدهای دستوری ضروری ایرانسل

اپراتور ایرانسل برای راحتی کاربران خود، کدهای دستوری متعددی را در اپلیکیشن ایرانسل من و سایت رسمی خود ارائه نموده است. این کدها به شما این امکان را می دهند که در کمترین زمان ممکن به تنظیمات و سرویس های مختلف دسترسی داشته باشید. با استفاده از این کدها، احتیاجی به مراجعه حضوری یا گشتن در تنظیمات پیچیده نخواهید داشت.

برای تنظیم اینترنت همراه خود، می توانید از کد 55542# استفاده کنید. اگر قصد خرید یا مشاهده بسته های اینترنت همراه را دارید، کافی است کد 5555# را شماره گیری کنید. بعلاوه، برای آنالیز بسته فعلی اینترنت خود می توانید از کد 55514# استفاده کنید.

در نهایت، اگر در پی بسته های اینترنت مدت دار هستید، ایرانسل کد 5555*5# را برای این منظور در نظر گرفته است. با شماره گیری این کد، لیستی از بسته های موجود برای شما نمایش داده خواهد شد تا بتوانید بسته مناسب خود را انتخاب کنید.

سایر کدهای دستوری مهم ایرانسل به شرح زیر هستند؛ (این کدها را از راست به چپ بخوانید).

  1. *#7 شارژ آسان و پرداخت قبض
  2. *#815 شارژ اضطراری
  3. *555*1*#2 استعلام موجودی
  4. *555*4*#1 تنظیمات پیغام چندرسانه ای
  5. *555*4*#2 تنظیمات اینترنت همراه
  6. *555*#5 بسته های اینترنت همراه
  7. *555*1*#4 بسته فعلی اینترنت همراه
  8. *555*5*#5 بسته های مدت دار اینترنت همراه
  9. *555*3*#8 آنالیز طرح تعرفه فعلی
  10. *555*#20 لنز
  11. *555*3*#2 طرح تعرفه ماهانه
  12. *555*#70 تبدیل به دائمی
  13. *#20 آنالیز پوشش شبکه فعلی
  14. *#704 اندازه تماس
  15. *#136 جزیره هوشمند ایرانسل
  16. *#800 لغو مسابقات و پیغامک ها
  17. *#777 آهنگ پیشواز
  18. *555*1*#2 استعلام موجودی
  19. 555*3*#8 طرح تعرفه فعلی
  20. *555*1*4*#1 دوره اعتبار بسته مدت دار اینترنت همراه
  21. *555*#3 تغییر طرح تعرفه
  22. *#777 آهنگ پیشواز

این کدهای دستوری با ورود به برنامه ایرانسل من، انتخاب منوی همبرگری سمت راست-بالا و انتخاب گزینه نخست هم در دسترس هستند.

چرا اینترنت ایرانسل کند است؟ روش های بالا بردن سرعت اینترنت ایرانسل

گاهی اوقات، ممکن است با افت سرعت اینترنت روبرو شوید و احتیاج داشته باشید تا سرعت اینترنت خود را افزایش دهید. این شرایط معمولاً زمانی پیش می آید که از اینترنت برای انجام فعالیت های سنگین مانند استریم، دانلود فایل های بزرگ، یا بازی های آنلاین استفاده می کنید و سرعت کافی در اختیار ندارید. اگرچه این روزها اختلالاتی در سرعت اینترنت تجربه می گردد، اما با استفاده از روش های ساده ای می توانید سرعت اینترنت ایرانسل را بهبود دهید. در ادامه، راه را به صورت خلاصه شرح داده ایم؛

  • راه اندازی مجدد گوشی موبایل
  • جابه جایی مکان استفاده از اینترنت برای پیدا کردن آنتن و سرعت بالاتر
  • کاهش حافظه پر شده با پاک کردن برنامه های اضافی
  • غیرفعال کردن Data Saver گوشی
  • رعایت سقف مصرف اینترنت
  • خاموش کردن نرم افزار تغییر IP
  • بازنشانی تنظیمات شبکه
  • بستن برنامه های پس زمینه
  • بستن تب تبلیغات
  • جای گذاری مجدد سیم کارت

این روش ها قرار است شما را به سرعت واقعی نت خریداری شده نزدیک نمایند، نه اینکه انتظار داشته باشید با انجام این کارها، سرعت اینترنت شما دگرگون خواهد شد. حالا که با روش های اتصال گوشی به اینترنت ایرانسل و بعلاوه حل مسائل ناشی از عدم اتصال به اینترنت و… آشنا شده اید، پیشنهاد می کنیم به مطلب برترین مودم ایرانسل هم سری بزنید تا با خرید مودم های سریع و مجذوب کننده این اپراتور، بالاترین سرعت اینترنت همراه را تجربه کنید.

تنظیمات اینترنت ایرانسل؛ سخن انتهای

در این مطلب، با معرفی انواع و اقسام راه ها و روش های فعال سازی اینترنت ایرانسل به شما آموزش دادیم تا به راحتی تنظیمات اینترنت همراه خود را فعال و بسته های مناسب را انتخاب کنید. این کدها به شما این امکان را می دهند که به سرعت به اطلاعات مورد احتیاج خود دسترسی پیدا کنید و تجربه ای آسان و بدون مشکل از اینترنت همراه داشته باشید. بعلاوه، برای تمامی سیستم عامل ها، دستورالعمل های فعال سازی اینترنت به صورت جامع ارائه شده است تا تمامی کاربران بتوانند به راحتی از خدمات ایرانسل بهره مند شوند. با دنبال کردن این راهنما، می توانید اینترنت خود را به سرعت و بدون دردسر راه اندازی کنید و از آن لذت ببرید.

منبع: خبرنگاران مگ

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مهر 1403 بروزرسانی: 20 مهر 1403 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 1174

به "آموزش کامل تنظیمات اینترنت ایرانسل؛ برترین تنظیمات برای تمام سیستم عامل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش کامل تنظیمات اینترنت ایرانسل؛ برترین تنظیمات برای تمام سیستم عامل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید